Best painted Fanatic XIX

edited 30 maj 2011 04:15 in Turneringar / konvent

Lite bilder på arméerna som var utplockade till bäst målade på Fantasia Fanatic XIX för er som inte var där (och för er som var där men också tycker om att titta på bilder).

Fantasy

40K

Tyvärr glömde jag spara omröstningslappen men det jag minns av resultatet var:

Fantasy
1. Pontus Boström, Wood Elves, 37 röster
2. Daniel Henriksson, Dark Elves på svart underlag 36 röster

40K
1. Björn Sjöström, Tau. 73 röster
2. Roger Axelsson, Orks, 13 röster
3, Robert Lindberg, Imperial Fists, 12 röster

Kommentarer

  • Björns tau var helt sanslöst överhäftiga!

  • Visst var det några som tog kort på de flestas arméer? Någon som vet vars man kan se de korten?

  • har lite bilder på min armé här

  • Det känns som om standarden på 40k armérna var lägre än dom brukar. Eller var mipcap bara så mkt bättre? [Baserat på rösterna]

  • Det var nog en blandning, men med klar övervikt på det senare :)

  • Jag skulle nog säga att Tauarmén hade en sak som övriga saknade - en rejäl centrepiece. Och den skojade man inte bort. Lägg sedan till snygg frihand på fordonen, coola konverteringar på suitsen... Den var en ögonfångare. Lite i stil med skogsalvsarméns träd...

    Jag vet inte om jag håller med om policyn att försöka ta ut ett brett spektra av arméer - jag tycker att de snyggaste ska tävla mot varandra. Visst var till exempel Tyraniderna iögonfallande med sitt effektiva färgschema, men jag tyckte inte att de var direkt Best Painted-stil. Guardarmén var häftig, mycket konverteringar och två innovativa flygplan, men om man inte har basat allt (just flygplanen var inte basade) ska man väl inte få full poäng, än mindre vara med i BP?

    Detta är för övrigt något jag kommer att ha med i armévalet till nästa FF. Kan man bygga en fräck centrepiece - och kommer den att "poppa"? Och lika viktigt - kommer den att gå att spela med?

Sign In or Register to comment.