Blood Bowl - Endagars Sommarturnering - Intresseförfrågan - Diskussion - mm

edited 12 juli 2011 16:51 in Blood bowl

Efter att spunnit lite på tanken i Bubble 5 tråden så kanske man skulle starta upp tråden för sig själv bara för att kolla om någon fler känner intresse för att spela lite.

Tanken är att spela en endagars turnering, regler och vad som gäller kan vi komma överens om här. Datum är heller inte spikat utan det får vi ta lite senare när vi får se hur många vi blir.

I dagsläget är vi följande som vill spela.

Erik (Frantic)

Daniel Lee

Marcus (Marcus? Inte säker på om han har användare här på stridshammaren.se)

Emil (Emil Emilsson)

Daniel (Sentomidor)

Mårten (Stareater)

??? (Prins Termos)

Hemlighållaren

Så ordet är fritt, -Bring It On!

«134567

Kommentarer

  • Om det blir sent på sommaren, fram emot mitten av juli kanske, då skulle jag gärna vara med!

  • Jag kan tänka mig att spela på en sommarturnering, beror dock lite på när det blir och hur upptagen jag blir till sommaren. Kan inte lova något men återkommer med svar närmare sommaren.

  • Marcus kunde också under Juli och senare på sommaren. Jag ska bygga en sommarstuga så jag kan lite då och då, kan säkert passa in så vi prickar av en dag som passar :)

    Vad ska vi köra för upplägg?

    Själv så tycker jag att "resurrection" är ett måste för att det ska vara lite roligare, TV, Skill sellection etc, hur tycker vi där?

  • edited 19 maj 2011 15:48

    Glöm inte att jag, Mårten, också var intresserad. Alla glömmer alltid bort nykomlingarna...

    Jag ska faktiskt säga att jag är obesegrad i Blood Bowl de senaste 20 åren. (Sen att jag bara spelat en handfull gånger behöver vi inte nämna).

    Röstar för Resurrection, TV kring 1250, skills och stat boosts kostar som vanligt, endast en skill per spelare och att star players är tillåtna, men inte special play cards. Fouls och publikknuffar räknas också som casualties i eventuella bonuspoängräkning. Ingen Balansering med "extra skills" för olika lag och regeldispyter löses gentlemannamässigt och inte med Marquess of Queensberry Rules.

    Fast ingen kommer ändå att lyssna på nybörjaren... mummel, mummel....

    EDIT: Lediga helger för mig i sommar v. 26, 27, 28, 29, 31, 32, 33, 34. Med reservation för att jag som småbarnsförälder plötsligt måste ta hand om sjukt barn eller om mitt jag har natt och helgjour på mitt jobb och plötsligt behöver jobba.

  • Eftersom ingen kommer med några förslag så tycker jag... Skojar bara! Jag tycker att Stareaters förslag låter bra, men själv är jag mer konfortabel på lägre nivåer, säg 1150. Jag spelar dock vad som helst, vill jag bara påpeka.

  • Tycker också det låter klokt, ska det vara någon "Skill Increase" efter matcherna? Alltså inte för de spp man skrapar ihop utan typ. En efter första fighten, en efter andra fighten och en dubbel efter tredje fighten? Eller enklast är kanske att de skills man har i början av turneringen är de som man också kommer avsluta turnerningen med.

    Bribes, kocken, bw-brudar etc, hur är det med dem, om man köper in dessa så följer de med hela turneringen eller?

    Sorry Mårten självklart ska du få vara med :) Uppdaterar första inlägget med ditt namn ;)

    LRB 6.0 är väll ganska självklart att vi kör efter, eller hur?

  • 1150 funkar för mig också.

  • Beroende på när var och hur, så får jag se om jag kan vara med!

  • edited 20 maj 2011 03:17

    Redan lika många spekulanter som vi hade deltagare på DOUBT förra året. Dags att utnämna denna endagars till DOUBT2? Seså, bestäm ett datum och se hur många som faller bort! Jag avvaktar datum men är intresserad.

    EDIT: Lediga helger för mig i sommar v. 24, 26, 27, 28, 31, 32, 33, 34. Med reservation för att jag skaffar ett riktigt jobb och flyttar från Umeå med kort varsel.

    EDIT igen: Uppdaterat med korrekt namn på turneringen...

  • Förslag till insats i turneringen: en målad modell (förslagsvis till ett och samma lag, t ex Chaos Pact, samt i ett och samma färgschema). Vinnaren tar hem laget!

  • edited 19 maj 2011 02:47

    det innebär att jag måste köpa nya penslar och massa nya färger :o va krångligt, det mesta utom figurerna ligger i en låda någonstans i källaren efter flytten :(. En omålad spelare kan jag dock lätt ställa upp med, speciellt till Chaos pact :) har en omålad Minotaur av äldre generation! perfect för det laget.

  • edited 19 maj 2011 03:33

    Anställ en målare :)
    Jag tycker ett Prislag låter som en sjukt bra idé!

  • Om så krävs är du välkommen över till mig på speedpainting-session med bärka och Arnoldrullar enligt avtalad tid, Danne! Jag håller med paint sets från 1993 samt mårdhår från 2011.

    (Arnoldrullarna är från blandat 80-90-tal och ölen är troligen från 2010-2011)

  • Jag försöker lokalisera vem som har mitt pris från Bubble3 ligan, hade tänkt skänka det också som pris i den här turneringen...

    Jag tycker även att Micke´s idé är perfekt, så om mitt pris dyker upp så blir det bara mer :)

  • Tror vi måste ha ett datum om vi ska kunna ta ställning till om vi kan vara med, Frantic. Jag har föregått med gott exempel och uppdaterat min första post med helger i sommar när jag kan eller inte kan vara med (med största sannolikhet).

  • Kan ju inte vara sämre så jag har uppdaterat med mitt schema. Är en person som är duktig på att göra mig upptagen, så ju snarare vi sätter ett datum desto mer troligt att jag kan.

  • edited 20 maj 2011 04:03

    Låter sweet, jag har ingen aning om när vi kan men är ganska flexibel och kommer nog kunna vara med när det än blir. Men eftersom flera säger så sent som möjligt och ni verkar kunna båda v 31 (första veckan i agusti, 6:e = lördag)

    Kanske vi skulle ta och lägga ut den som förslag. Hur låter det för alla andra?

    Första.... Andra ....

  • Jag är borta från stan vecka 29 30 31 alla andra veckor skall vara möjliga att komma lös

  • ... tre... och precis innan vi klubbade det så klev Emil in, (snyggt räddat btw, lätt en interception av klass måste jag säga).

    Vad sägs om lördag den 16/Juli? V28 är det.

    Första.... Andra.... Tre...

  • edited 20 maj 2011 17:24

    Verkar som att det finns en konsensus om att ett prislag är ett bra pris. Eftersom jag inte känner någon av er tänkte jag dock höra mig lite om vad som gäller med miniatyrer inför priset. Har förstått att det finns en del 'puritaner' som bara spelar spelet med miniatyrer från GW. Skall vi därför försöka skrapa ihop såna miniatyrer eller går det bra med miniatyrer av likvärdig klass?

    Anledningen till att jag frågar är att en kamrat som jag lurat till att testa på att spela blood bowl har tänkt beställa lite miniatyrer från impact! miniatures och jag tänkte kanske smita med på beställningen och shoppa min del av priset.

    16:e Juli borde fungera bra för mig.

  • Spela på med vilka du/han (vill han vara med i "Summer Bowl"?) vill. Här behöver det inte vara GW modeller.

    Jag vann Bubble3 ligan som gick av stapeln för ca ett år sedan, läste igenom trådarna och såg att jag hade ett pris att hämta ut. Har frågat runt lite och det verkar som att inget prisinförskaffades så vi har ev en slant på Fantasia innestående. Jag tänkte att man kanske kan köpa in de tre big guys som finns i Chaos P. Så slipper någon av oss stå för dessa. Sedan är det fritt fram för oss andra att göra resterande. Själv har jag en ev en First Ed Dark Elf som kanske hamnar under penseln :) Om jag inte hittar den har jag iaf en hel del råttor att vraka mellan.

    Vad vi kan försöka komma överens om är vilka färger vi ska måla laget i.

    Vad sägs om Röd/Svart?

  • Toppen då skall jag shoppa in något som är lämpligt som en marauder, eftersom det verkar vara lätt att fylla i alla andra spelare.

    Min kompis är dock på arbetsresa utomlands över hela sommaren så han dyker inte upp.

  • edited 13 juli 2011 11:43

    Kul att idén finner god mark! Jag startar därför följande uppdaterande post med all info om "DOUBT2-laget"! Jag fyller i alla coacher som har anmält intresse enligt Frantics startpost. Vi bör väl kanske inte forcera att alla är med i leken, men om man inte bidrar med en modell får man bidra med något annat, t ex en sjuttis! OBS, lag, tema, färgschema, osv är givetvis inte set in stone, men det är de förslag vi har tillhanda just nu.

    Lag: Chaos Pact
    Färgschema: Röd/svart (t ex Blood Red och Chaos Black)
    Tema: bara Chaos Pact, K.I.S.S.!
    Baser: Modellen ska basas efter eget huvud, med kravet att basen är mestadels grön och föreställer en gräsbeklädd BloodBowl-plan. Kanten på basen hålles svart och kan med fördel dekoreras med spelarens nummer och/eller målarens namn/nickname.
    Nummer: Numrering av modellerna kan göras om man så önskar, och bör i så fall följa en standardiserad mall (för att undvika att flera modeller bär samma nummer på tröjan; se nedan). Annars är det enklaste kanske att vinnaren av laget numrerar själv. OBS: Visssa ändringar i nummermallen nedan kan göras om målare PMar och önskar detta.

    Namn Modell Nummer
    Odium_Khan Marauder 7
    Dan ze man Minotaur 2
    Stareater Marauder 8
    RollingSnakes Goblin renegade 5
    Marcus ??? 12
    Hemlighållaren Skaven renegade 6
    khanmank Chaos Ogre 1
    BloodBowl2 Marauder 9
    Tuss Marauder 10
    Frantic Darkelf renegade 4
  • 16 juli funkar för mig.

    Om vi klubbar igenom ett datum, vill ni att jag lägger upp det som ett NAF-event? Om jag gör detta får det inga som helst effekter, förutom att när två NAF-medlemmar möts så påverkar deras ranking (vilket är lite nördigt roligt). Inga dolda avgifter, inga medlemskap krävs. En faktisk fördel med att göra ett NAF-event utav det vore att det läggs ut på sidor som NAF-sajten och TalkFantasyFootball, vilket kan locka någon deltagare från andra delar av Sverige eller till och med världen! The more the merrier... What say you, Frantic och resten av er?

  • Agusti kan bli problem för mig.. Jag kan ju i princip dra när som helst efter 4:e juli(på grund av uppbokad konsert) till Kanada där jag kommer bosätta mig ett längre tag.(blir en enkelbiljett)

  • Har varit stödmedlem i NAF ett tag utan att ha spelat bara för den goda sakens skull, så jag är för att gör det till en NAF turnering och faktiskt använda mitt medlemskap.

  • Någon helg i juli (vet ej när) så kommer jag att vara upptagen, får avboka mig till detta om det skulle krocka. Namn: Marcus, Lag: Dwarfs.

  • edited 23 maj 2011 15:28

    Micke - Perfekt schema!

    Micke - NAF - Tycker jag

    Danne - Juli inte augusti :P

    Stareater - Jag är också medlem så bara kul :)

  • edited 26 maj 2011 12:51

    Slutligen innan jag kontaktar NAF undrar jag med allmänheten om det är OK att vi kallar eventet för DOUBT2? Varför?
    DOUBT är namnet på förra turneringen. Jag var inte den som kom på namnet, men jag hade inga större invändningar när det begav sig och inga bättre förslag. Även om vi kommer på ett nytt namn nu som är jättefyndigt och bra skulle jag hellre återanvända det gamla namnet eftersom det är ett varumärke, förknippat med vår Blood Bowl-community i Umeå, orsakar ingen förvirring för utomstående och har större chans att lyfta hit någon utsocknes coach som var här förra året. Förslag på underrubriker kan spetsa till namnet och gör att det blir lite personligare. Exempel:
    DOUBT2 - Legacy (eftersom vi har en Legacy-team modell som insats i turneringen)
    DOUBT2 - Summer edition (ett lite slappare namn, antyder en lite skönare stil)
    DOUBT2 - Summer Bowl (det första namnet som draftades av Frantic i tidigare poster)
    DOUBT2 - Summer of Bowl (Stareaters Transformers-inspirerade omskrivning;))
    Second DOUBT

  • edited 25 maj 2011 14:28

    Förslagsvis bör väl laget målas av en och samma person för att bli just ett lag? Sedan, 16 spelare, får turneringen ihop 16 coacher för att få ihop laget? En 20/30 eller liknande är väl bäst? Även om jag inte har anmält mitt deltagande ännu, beror lite på när det är. Det här var bara lite idéer..

Sign In or Register to comment.