Behöver lite hjälp med armebygge

edited 25 april 2011 09:53 in Warhammer fantasy

Ja som sagt jag hade tänkt försöka dra igång en fantasy arme efter denna fanatic som kommer, och jag har bara spelat 40k hitils i några år så är helt ny till fantasy.

Jag hade tänkt börja med Dark elves och köra på en 1500pts arme först sen utveckla till 2500pts. De enda jag vet jag vill ha med i armen är en Sorceress, en Hydra och en Manticore, vill att den armen skall vara tuff och hyffsat bra, den behöver inte vara super bra dock.

Skulle gärna uppskatta om nån kunde hjälpa mig via msn/skype eller irl på fusk. Eftersom jag vill veta vad jag skall köpa så att de inte blir några onödiga köp :)

/Rekh

Kommentarer

  • Jag skulle gärna hjälpa till. Tänkte åka ner på fusk på lördag, så om du är där då kan vi snacka?

  • lördagen är den enda jag inte kan eftersom de är påskafton. kan fredag/söndag/måndag :)

  • Jag kommer nog att spela Dark Elves på FF, kom gärna fram och fråga om du undrar något. :) Annars är DE en väldigt bra arme att börja med, då praktiskt taget allt i listan är värt att spela (undvik Dark Riders och Executioners)

  • Undvik metalmodeller om du inte tycker att dom är superhäftiga eller klarar att inte chippa dom. Ta dom modeller du tycker är snygga, inga är RIKTIGT dåliga i DE, och du kan ju alltid balansera upp listan med litte cola/dåliga modeler och litte spelmesigt bra modeller för att få ett roligt spel och en col arme.

  • edited 22 april 2011 07:02

    mm... black guards är riktigt dåliga du kan max ha 20 och dom har T3 och 5+ save om jag inte tar fel. Och det är inget fel på executiorner du behöver ha många i enheten men annars är dom jävligt bra

  • Det är inget fel på Black Guards, eftersom dom inte få vara så många så får man köra dom som en supportenhet istället. Dom gör inga mirakel eller är super bra, men dom fungerar som en liten enhet.

  • edited 22 april 2011 14:05

    hmm,,, klaga inte på black guards, tänk på mina WE eternal guard, T3 S3 A1 5+ save ,,, för 12 p

    :P ta det du tycker är colt, strunta i rästen

  • tack för allt, skall försöka dra ihop en lista som jag skall lägga ut här, sen se om den blev bra eller inte :)

  • dra inte ens in eternalguards i diskutionen.... jag tycker blackguards är fördyra för att köpas som en liten supportenhet då är witch elfs bättre som är billigare och slår mer viseligen lägre styrka men fler attacker

  • edited 25 april 2011 09:52

    Tänkte börja lite smått såhär:

    Lords:

    390 - Supreme Sorceress Upgrade: Cold one knight, Level 4 Wizard, Magic items(vet inte vilka än)

    Heroes:

    348 - Master Upgrade: Manticore, Heavy armour, Beastmaster's Scourge, Repeater handbow,Maigc items

    Core:

    165 - 15xDark elf Repeater Crossbowmen Upgrade: Guardmaster, Standard bearer

    165 - 15xDark elf Repeater Crossbowmen Upgrade: Guardmaster, Standard bearer

    177 - 20xDark elf warriors Upgrade: Shield, Lordling, Standard bearer

    177 - 20xDark elf warriors Upgrade: Shield, Lordling, Standard bearer

    Special:

    242 - 5xCold one knight Upgrade: Dread knight, Standard Bearer

    100 - Cold one chariot Upgrade:

    288 - 15xShades Upgrade: Bloodshade, Hand weapon, Light armour

    Rare:

    175 - War hydra Upgrade:

    100 - Reaper bolt thrower Upgrade:

    2327pts

    Typ nånting i den stilen hade jag tänkt mig. Jag vill att den skall vara cool också inte super super bra, för de jag vill ha med är en sorceress, manticore, hydra. Tänker inte bygga en arme utan dem. :)

  • Lite snabba tips:

    • Om din Sorc är på CO får hon bara gömma sig hos andra Knights, och bara om de är 5 vanliga (icke-champion) knights eller fler. Du har bara 4, vilket gör att din Sorc inte är skyddad alls.
    • Din armé behöver en Battle Standard Bearer (BSB), det kan vara Manticorakillen.
    • Din core är ganska OK, men du missar den bästa upgraden för alla enheter: Musician. Den gör att du kan sluta fly lättare samt göra "quick-reforms". ALLA enheter ska ha en Musician, punkt.
    • 20 Spearmen är lite för lite, och skitstora enheter är den senaste trenden. 40 Spearmen verkar bra, köp en snitsig liten flagga så är den komplett.
    • 5 Knights är lite för smått. 10 Knights är mer vettigt, och du har lite poäng kvar. Det gör dessutom att din Sorceress passar bättre in.
    • 15 Shades är å andra sidan lite för mycket, och de behöver inte Champions eller Light Armour. Kör 2x8 eller något istället.
    • Om du fortfarande poäng över efter det kan det vara läge att slänga in en liten enhet Harpies. Nackdelen är att det inte finns några (snygga) modeller att tillgå, men fördelarna är att de är bra att ha. :)

    //Seto

  • edited 26 april 2011 04:46
    • precis som setmidor säger musician till alla block men jag tycker du kan ta bort champion och sätta
      in musician bå alla block utom spearmen där vill du ha FC pga andra karaktärer står ofta där

    • lite färre shades i samma enhet 2x5 - 2x8 är en lagomt

    • fler spearmens/cold one knights i enheterna
    • din sorceres ge henne pendant of khalet och sätt henne på pegas eller ha henne gående
    • din manticora hero gör den till bsb ge den seadragon cloak, heavy armor dragonhelm dawnstone och soulrender. Då har han 2+ armour med re-roll 2+ ward mot flaming och styrka 6 armourpircing
  • Setomidor har nog rätt i det han säger förutom en sak, Gamezones Harpies är snygga enligt mig:) Jag tror dessutom att dom finns på en butik här i Umeå...

Sign In or Register to comment.