Interesserad av att testa Blood Bowl

edited 8 mars 2011 10:37 in Blood bowl

Hej, Jag har varit interesserad av att testa Blood Bowl ett tag nu, en av mina vänner tipsade mej om att fråga här på forumet. Jag har spelat lite Cyanides version och FUMBL, men jag är helt värdelös i de.

Jag undrar ifall man kan få prova på riktig Blood Bowl nånstans? Jag bor i Umeå förresten.

Kommentarer

  • Hej, Jag är en gammal Blood Bowl spelare som efter ett snart 20-årigt uppehåll har tagit upp spelet igen. Precis som ovanstående blev jag tipsad om det här forumet. Hörde något om en spellokal också.

  • Blood Bowl-spelandet i Umeå är väldigt säsongsbetonat. 2008-2009 spelades det ett par stora ligor men nu har intresset börjat falna.

    Dock inte sagt att det inte finns motståndare, jag är säker på att någon av dessa ger sig till känna i den här tråden så småningom.

  • Det kommer väl troligen att rulla igång någon form av bb-spel snart. vi har haft ett uppehåll sen vi spelade sist då några spelare flyttat, andra blivit upptagna med diverse grejer(barn & jobb). Men med nytt blod kommer nya tag :). Vill ni spela någon strömatch bara för att lära/uppdatera er så ställer jag upp som motstånd!

  • Förstår det där med att inte kunna spela på grund av barn mycket väl. Har en 2½-åring där hemma som man gärna spenderar mycket tid med. Är mer intresserad av att spela lite strömatcher eftersom jag förmodligen inte skulle ha tid med att spela i en liga. Bokar man upp någon via forumet eller är det vissa kvällar som det brukar finnas blood bowl spelare på lokalen? Spelar gärna mot dig Dan Ze Man, har ett Undead-lag som vill blocka mot något annat än en vägg. Är som sagt en upptagen familjefar så det är tyvärr svårt att vara spontan. Behöver några dagars planering för att kunna spela.

  • Om ni trots allt får lust att ströspela lite i en liga (beroende på ligans format kan man nämligen antingen ha ett fast schema eller öppet schema; det senare främjar ströspel men drar tyvärr isär fältet lite i ligan) så heter Umeås liga BUBBLE. Den har egen tråd här på forumet och ligger som Trukson sade på is för tillfället.

    Förra året gjorde vi även ett försök på en officiell BB turnering som sträckte sig över en hel helg och lockade tio hugade coacher från Umeå men även andra delar av landet. DOUBT heter den, har även den en egen tråd, och befinner sig i limbo i frågan huruvida den blev ett one-hit-wonder eller återkommande inslag -det beror lite på om intressebasen återskapas i Umeå eller ej.

    Strömatcher spelar liksom DanZeMan gärna både jag och EmilEmilsson (Emil är en så entusiastisk coach så jag vågar svara i hans ställe) någon kväll då och då. Vi har spånat lite tidigare i möjligheten att köra en "hardcore" Blood Bowl kväll någon gång: Fyra coacher, alla möter alla, totalt tre matcher, vinnaren får bjuda på öl. Eller något sånt. Kunde något sådant vara intressant (efter ett gäng uppvärmningsmatcher för att vässa tärningarna förstås)?

  • Dottern min har gått och blivit ordentligt sjuk så jag och sambon tag-teamar med "Vård av Barn" just nu och det är lite tid över till annat. Spelar dock gärna ett par slöspel en veckokväll när det lugnat ned sig.

    En hardcore-kväll skulle vara roligt, även om det låter lite som en "lura nybörjaren att bjuda alla på öl"-tillställning :)

  • inte om vinnaren ska bjuda :p då äre ju nybörjarna som får gratis ! HEHE

  • "I suggest a new strategy. Let the Rookie Win?"

  • Någon som är peppad på att lära mig lite "modern" blood bowl nästa torsdag? Bor i Sävar, men jobbar i centrala Umeå så om det finns en spelare och en lokal i stan så är det väl lättast att jag bilar någonstans efter arbetsdagen tar slut. Det brukar vara ett mer populärt alternativ än att ta sig till världsmetropolen Sävar och tillbaka.

  • Jag letar fortfarande efter nån som skulle kunna visa mej riktig Blood Bowl.

  • Ett PM till någon av coacherna som anmält intresse kunde kanske vara att rekommendera. Jag har inte tid vardagar (undantaget torsdag kväll då jag är hemma och tvättar) och har det rätt tajt runt hälften av mina helger också. Jag bumpar frågan om hardcore-kväll nu på forumet för jag tror det är det som skulle ge mest "output" per offrad timme, åtminstoone för egen del. Svara gärna där med!

  • edited 27 mars 2011 15:42

    Jag är ledig mellan 14:30- 18:30 på torsdag.. får vi tag på någon på fusk som kan öppna och låna ut planen så är jag good to go :)

    EDIT: du når mig på 073-8304578

  • edited 28 mars 2011 02:16

    Jag vet inte var fusklokalen ligger, men jag är lite förberedd. Äger faktiskt ett bräde som det inte är spelat på än, en utskrift av lite regler som jag läst igenom och ett relativt målat undead-lag. Skall se om jag kan smita en stund tidigare från jobbet och spela lite på torsdag. Jag hoppas att kanske Jack_Trades och någon fler kan ta sig dit också.

    EDIT: du når mig på 070-3980519

  • Fusklokalen ligger precis mitt emot huvudingången mot stadshuset i ett brunt tegelhus.

  • Det är fxat med jobbet så jag skulle kunna ta mig till FUSK-lokalen 14:30 på torsdag. Är således också Good to go. Någon framgång att arrangera så att det finns någon med nyckel där?

  • Jag kan komma på Torsdag men som sakt, jag har inge lag och jag vet inte regler så bra.

  • Om det inte går att få tag på ett lag på annat sätt så går det att låna humans eller orcerna som följde med grundspelet från mig, inte det bästa sammansatta laget har jag förstått, men du blir i varje fall inte laglös. Utskrivna regler har jag också, och läsa har jag på papper att jag kan så det skall lösa sig också.

  • Bra, jag kommer till FUSK på torsdag vid kl 15 blir det.

  • Då ses vi där. Hoppas bara att det är fixat så att någon låser upp. Försökte ringa till Dan Ze Man för att fråga men det tutade bara upptaget.

  • God dag. Har varit lite frånvarande på listan på sistone för jag har fått massa nattjobbspass men jag ser ju nu att nya förmågor verkar ha dykt upp här... Jag kan också lira lite när som för jag har bara timjobb så jag vet aldrig när jag jobbar eller inte jobbar. Jag lirar allt i BB utom Vampire och Slann just nu så vill ni lira så säg vad ni vill lira mot. Mejla direkt i så fall mankan@gmail.com och skriv för bövelen i meddelandefältet vad det rör sig om (pga av erfarenheter med anonyma mejl som får bo i papperskorgen direkt...)

    Ps: Om det är hockey på TV så är jag inte på, den är under finalspelet extremprioriterad!

    -Mankan

  • jag är sugen på lite BB veckan efter påsk! vad sägs?

  • Jag kan mycket väl tänka mig att spela så länge som jag får lite förvarning och kan fixa barnvakt.

Sign In or Register to comment.