Hur bygger man en bra Deff rolla?

edited 12 februari 2011 12:04 in Figurmålning etc

Skulle behöva lite hjälp och tips hur man skall kunna bygga en bra deff rolla. Längden skall vara cirka 60mm. Vill att den skall ha ganska stor omkrets men inte förstor :)

Någon som har en bra bild på någon deff rolla ni själv byggt linka den gärna.

/Rekh

Kommentarer

  • Måste säga att den GW erbjuder i sitt uppgraderingskit är riktigt schysst. Tycker det är väl värt pengarna att köpa en sådan. Trots allt tar det ju lite tid och det kan krävas lite inköp av material. Tid som kan läggas på annat... som målning eller sitta och glo på Stridshammaren.se

  • Har inga bilder tillgängliga men till de jag byggt har jag använt plaströr för brustabletter, typ c-vitamin. Kortat av dem till lämplig längd och sen lagt på plattor i plasticard.

  • tackar för tipsen skall testa mig fram lite

  • Byggde min helt i plasticard och plastbalkar. Själva valsejn är gjord av 2 cirkelformade plasticardbitar med tunn plasticard lindat runt, taggarna är gjorda av vässade balkar. Har även täckt hela valsen med små bitar plasticard och nitar för att få en mer orkig finish.

  • Skithusrulle!! Works all the time!

  • tackar för tipsen, jag har byggt min av en toarulle + plastic cards och den passa väldigt bra måste jag säga

  • Plaströr som är i större diameter .. Plasticcard för att få dit fastbultade plattor, greenstuff för svetsfogar & liknande .. armarna som håller i deffrollan kan enkelt använda deffdread armar om du har byggt en shooty dread innan! :)

Sign In or Register to comment.