Bilder

edited 11 januari 2008 13:15 in Hjälpforum
Hej.
Hur ska jag göra för att lägga in bilder i trådarna? och hur gör jag för att lägga in en avatar?

Kommentarer

  • edited 11 januari 2008 14:44
    Avataren lägger du in under Användarkonto. Finns i menyn till vänster kanska långt ner där.

    För att kunna få biler direkt i posten måste du först klicka i "Formatera inlägget som markdown" under rutan du skriver in text. Sedan gör du som raden nedan

    ![beskrivning av bilden](bildadress)

    För att länka till bilder

    [länktext](länkadress)

    Tänk på att om du lägger upp bilder så får de inte vara bredare än 600 tror jag det är
  • Måste man länka till "fotobucket" eller liknande? Kan man inte ladda upp direkt från sin egen dator? (Bara frågar, det vore bekvämt) Annars får jag väl skaffa fotobucket konto.
  • Nej, du kan inte lägga upp bilder direkt på Stridshammaren (förutom om du vill skriva en artikel i något ämne).

  • Aha, Tack så mycket jag ska skaffa ett fotobucket konto.
    Jag skriver många artiklar i historiska och politiska ämnen men jag har aldrig skrivit om figurspel. Kanske om "warhammer historical" eller "flames of war" blir större ämnen här på forumet så kan jag skriva något som sätter figurspelandet i en historisk miljö.
    Jag har uppfattat det som om det i huvudsak är namnkunniga personer som har privilegiet att skriva på stridshammaren. Jag har inte kollat så noga måste jag erkänna.
    MVH/Erik
  • edited 5 februari 2008 22:09

    Du (och ni andra) får ursäkta den dåliga informationen om hur artikelskrivandet fungerar. Jag ska skriva ihop någon sorts guide vid tillfälle.

    I korthet: Alla Stridshammarens medlemmar får skriva artiklar. Har du någon bra idé är det bara att höra av sig till någon av oss moderatorer. Då kan du få reda på om det du tänkte dig passar bra som artikel eller om det är bättre att hålla till forumet. Ett exempel skulle kunna vara att en målningsblogg är bättre att ha på forumet medan en genomarbetad taktik/målningsguide fungerar bättre som artikel.

    Hittils har vi kontaktat skribenter som vi vetat haft artikelidéer och några enstaka har kontaktat oss.

  • Just vad jag tänkte. Jag tänker framöver skriva lite målningsdagbok över "flames of war" och kanske även något GW arme tema framöver. På forumet alltså.
    Du är minsan flitig som webmaster, respekt!

    Ha det bra/Erik
Sign In or Register to comment.