Klintkampen 2011 Winter Edition

17810121316

Kommentarer

  • edited 6 januari 2011 13:58

    Erko: Passa dig annars hamnar du i Gnällspikarna!! Du ligger verkligen på gränsen, men klarar dig då du hejjar på rätt grabbar. Glömde räkna in kostnaden för ironfisten mot herolimit, då den inte gick lägga in i AB.. tog bort luckgnoblar/toothgnoblar från hjältarna och la in lite skräpiga swordgnoblars på tyranten istället. :-)

  • Rätt ska ju vara rätt, som man brukar säga. Tänk om man förlorar en match och i efterhand upptäcker att motståndaren spelat med 1502 poäng... vilken total förnedring. Kanske ett helt nytt lag: "Regelryttarna" borde bildas, som kan hålla reda på att alla listor och matcher sker 100% efter regelböckerna?

  • ännu ett påhopp, tydligt att man hamnat i fel lag denna gång

  • Det var inte ett påhopp, jag vill vara med i Regelryttar-laget :)

  • Ok som lagkapten så bestämmer jag att Slagpåsarna nu bytt namn till Regelryttarna.

  • Tjohoo regelryttarna för seger eller.........?

  • Kan ni inte som symbol för er exakthet kalla er för tumstockarna istället. Lättare att komma ihåg vilka ni är då, stock och påse ligger som närmare varandra än påse och häst, även om en av er brukar tycka om att "leka" med hästar när han spelar warhammer.

  • Hur länge kommer turneringen att pågå, Kommer det att bli något eftersnack, middag eller någon annan typ av efterfest? Jag bara tänkte så man inte kommer oförberedd till vad som nu väntar.

  • edited 7 januari 2011 03:40

    Regelpåsarna?

    Påsryttarna?

  • Regelryttarna är ju ett magnifikt namn, hade jag haft något kavalleri i min armé den här gången hade jag givetvis konverterat ryttarna, tagit bort lansar och ersatt dem med små regelböcker, arméböcker och måttband... som det är nu får vi nöja oss med att påpeka allt eventuellt fusk vi stöter på under speldagen.

  • edited 7 januari 2011 05:41

    Förmodligen så är vi ändå laget som med sämst koll på reglerna i det här spelet, möjligtvis kan hängpungarna i 30+ (Gammliarna) slåss med oss om den titeln. @Pilebro och HIVmind kanske Stockryttarna?

  • edited 7 januari 2011 11:21

    Tack KKK! Jag känner återigen peppen och är glad över att få spela de 80 night goblins + annat som jag målat inför den stora dagen! Jag är dessutom glad att få slippa möta A-monstret, istället får jag skratta åt när resten av er blir nerfläskade!

    I övrigt, två raka storvinster mot Bebbes vampyrer för gobbosarna. Grattis till nyförvärvet, Don Pedros! :P

  • edited 7 januari 2011 12:01

    Stick då! Gå bara! Vi behöver inte dig! Vi har ju eh... bebbe... med Vampyrer... fan.

    Vi i Don Pedros tycker dock om att ligga underst, och vi kommer le i mjug och skriva elaka forumkommentarer när vi vinner trots Wood Elves, Ogre Kingdoms och VC!

    lycka till

  • åh vilken härlig bild!!

  • edited 7 januari 2011 13:58

    Jag är ledsen grabbar men gobbosarna är stenhårda :p sen hjälper det inte att det kommer fallande jättar från ovan heller... Så länge jag slipper möta Dennis så borde det gå ganska bra^^

    Jag ska försöka att inte skämma ut er. Med The orginal pigcrew hade det inte spelat någon större roll. Men jag vill ju inte skämma bort mig inför ett så nobelt och framgångsrikt lag :)

  • Jag påstår inte att jag känner Benjamin utan och innan men en muskelbebis kan nog stämma ganska bra:-) Är du sådär deffad?

  • Men självklart^^! Kör hårt på mitt onepack :p

  • Skyddar bra mot knän och annat elakt.

  • Det är sällan extra stopping är dåligt^^

  • The bigger the cushion, the sweeter the pushin' - That's what I said

    The looser the waistband, the deeper the quicksand - Or so I have read

    ...

  • Och med Johans inlägg så dog hela tråden!

    Oså vill jag bara inlägga att don pedros har legat i hårdträning i ett par dagar nu, vi har spelat ännu mindre än vi gjort de senaste 2 månaderna och kommer att ha vilat oss till en fantastisk storform.

  • 30+Niklas har helt valt att stoppa huvudena i sanden. Som lagkapten tror jag att vi ligger i vinnarhålet och vågar inte testa något som kan bevisa motsatsen

  • En anledning till 30+Niklas radiotystnad är förstås att vi har varit i ett träningsläger i Armenien för att jobba på lagsammanhållningen och öva "tärningsarmen" så att säga. Practice makes perfect - men kan man lära en gammal hund att sitta?

  • Om man ska titta på bilderna verkar ni haft ganska trevligt, men var är valpen?

    bussresa

  • Lärde dem lite om hur kavalleri fungerar

    Niclas i Armenien

  • 30+Nicke = Dogs of War?

  • Let´s cry Havoc and slip the Hounds of War.

  • edited 12 januari 2011 10:12

    Det var nog smart, har hört att cav är bra mot Abos också:

    (Ps. inklusive Wolf Riders, eller hur Dea?)

  • det känns skönt att jag lyckades sänka stämningen; se det som en preview av vad som kommer

  • Kommer lite osökt att tänka på den här fina låten när jag ser Setos senaste bild.

Sign In or Register to comment.