Klintkampen 2011 Winter Edition

1679111216

Kommentarer

  • Låter som att det är ett gäng som inte vill byta listor och ett gäng som det kvittar för, så det är väl lika bra att skippa allt listbyte? Även om det innebär att jag måste spela ogres :P

  • För mig som gärna byter listor känns det inte heller särskilt kul att byta listor om andra inte tycker det är en kul idé - det blir varken kul att låna ut min armé eller låna någon annans om den som lånar/lånar ut surar över att inte få spela sin egen armé. Så även om jag tycker listbytandet är en kul idé så kanske det är bäst att skippa hela den grejen, eftersom flera uttryckt sådan motvilja mot att spela någon annans armé.

    Jag är fortfarande gärna med och spelar, oavsett vilka andra som fortfarande vill delta och oavsett om listbytandet kvarstår eller inte.

  • Till att börja med så vill jag säga att Hive mind har helt rätt när det gäller att diskutera på forum.

    Det som känns mest surt är just en del personers ovilja att prova några andras idéer, vi har inte bett er att äta bajs eller ngt som ens är speciellt farligt utan bara gå med på att spela med ngn annans plastgubbar. Det irriterar mig bara att några få som klagar ska få förstöra en ide som jag och resten av KKK tyckte var kul.

  • Gå ut med det i starten nästa gång så tror jag att det tas emot bättre. Jag tror att vi alla skulle kunna delta i en sådan turnering utan att lämna in skräplistor. Jag tror doc inte att det kommer att sporra till målande på samma sätt som en vanlig turnering.

    Jag skulle helst se klintkampen som en lagturnering med lite lätta restriktioner. Inga dubbla hydror osv. Jag tror att vi kan ha väldigt kul även om listan på andra sidan bordet ser lite farlig ut. Vi som deltar på KK har ju ändå spelat nog länge för att kunna förstå hur man spelar mot en "farlig" lista. Det är ju ändå motspelaren som räknas. Tjafsar vi för mycket med subjektiv komp så slutar det som i södra sverige.

  • Snabb ide från någon som ser in utifrån kör nästa klint kampen som en turnering där man byter listor och så ger ni en vp om man vinner med listan man fått och en vp om listan man gjort förlorar det hade gett en tvist på det hela och definitivt dödat grislistor.

  • Efter ett sammanträde i KKKs krypta så har vi kommit fram till en kompromiss som vi är bereda att gå med på.

    Efter som det är fyra spelare som absolut inte vill byta sin lista så kommer vi inte att köra med listbyten.

    Men vårat krav för denna kompromiss är att dessa fyra spelare bildar ett eget lag med varandra och tar namnet Grinollarna, gnällspikarna eller koprofagerna.

    Dessa fyra spelare är Dea, Johan H, Dennis och Erik Ö. Ni får en stund att prata ihop er om namnet men vi vill ha det innan turnerings dagen.

    Niklas och Benjamin kommer att ersätta Dennis och Dea i respektive lag. Niklas som den ålderman han är över Bebbe kommer att gå in i 30+ och Bebbe får en plats i Don Pedros.

    Med vänliga hälsningar KKK - Emil, Lars och Björn

  • Det borde väl alla kunna skriva under på, så att friden kan infinna sig och peppen kan få återkomma alla måste väl ändå vilja spela istället för att sitta hemma och tjura.

  • edited 5 januari 2011 13:26

    Vad skönt att det har blivit lungt igen. Jag vill bara påpeka att jag bara argumenterade för att köra utan listbyte, men jag hade kunnat köra med listbyte om det hade kommit till det.

    Jag röstar på att vi kallas Gnällspikarna med tanke på vad de orden har för innebörd.

    Jag hoppats att ingen har tagit illa vid av mina inlägg och hoppats att vi kan ha en trevlig turnering den 29e. :)

    /Johan H

  • Låter väldigt bra för mig, hoppas alla andra deltagare blir nöjda med det här upplägget också!

  • dea
    edited 5 januari 2011 13:43

    nu blir jag förbannad!!!!

    mitt under försäsongsträningen så spelar men en match och förlorar (pga av några pissiga tärningsslag, en A-bomb som skämdes för sin gråa plastfärg och nertränade råttor) och vips så blir man under mystiska omständigheter borttradad mot en yngre förmåga. Hur får man veta det.....jo genom pressen, inte har dom ens mage att ta det face to face

    Förstår att ni känner behovet av en föryngring då ni börjar bli skrämmande gamla men att 30+ (eller namnet stämmer ju inte längre, jag röstar för Man. C. som är ett annat välkänt köpelag) inte ser behovet av kontinuitet är skrämmande.

    Har iofs länge känt mig som en Messi i Wolves, lite för bra. Så det här kanske var att vänta.

    Hur som helt så är det bara att starta upp målningsverkstaden (och tro mig har helvetiskt mycket att måla). Så kommer Gnällspikarna (tycker också vi kör på det namnet så vi inte kommer på kant med KKK igen, hade annars kunna tänka mig ngt i stil med Ung & Snygg, Snyggast & Bäst eller liknande) att visa sig från sin "bästa" sida (vem vet vi kanske kommer med lite mutor för att hamna på plussidan hos alla andra deltagare)

    Så taggen är tillbaka, hoppas (precis som Johan)att det inte finns några hard fellings och att dr. Pilebro fortfarande står vid sitt ord och dukar upp med ost på efterfesten

    //Dea

    PS: för alla fotbollsanalfabeter så kan nog Morgan översätta delar av texten

  • Som uppvärvad tycker jag detta blir ett ypperligt upplägg. Blir inte till att raka skägget innan den 29e alltså...

  • Jättebra nu hoppas jag att Dennis och Erik Ö också gör KKK till viljes, då kan vi alla vara vänner igen:-) Ska vi inleda Klintkampen med en kramring? Vuxna män vågar ofta inte uppträda barnsligt eller kramas med andra vuxna män. Btw beställde du hem Commandos till mig Dea?

  • FAn att han genomskådade min plan..... Får jag inte som jag vill ska jag i varje fall ha en chans att vinna och slippa släpa med mig nåt dödkött på laget.. Även om han inte väger så mycket.

    Vill påminna alla som inte kommer ihåg det att Dea förra året tog med sig en lista, så grisig och brutan at Mogge trots att han aldrig spelat med nya WoC-boken sopade mattan med motståndet när han hade den i sina händer. När allas vår damsugarförsäljare själv håll i tärningarna blir det en katastrof som det kommer att ta Archaon år att återhämta sig från.

    Dea får bara hushållsost i sin pubtallrik, men är välkommen ändå. Dennis får spela förutsatt att han tar med sig egna vegankorvar. Morgan får vara med om han ej glömmer sina demespiller.

    Barris får ta med WBost till alla.

    30+byter i andan av verktyg (stridsHAMMARE, gnällSPIKAR) till gammLIARNA (jag har trots allt bott på berghem en gång i tiden) för att bättre beskriva vår skoningslösa skärpa.. Hur stjärtgosse eller pungpåse blir ett verktyg vill jag inte spekulera i

  • Betyder det här att jag spelar WoC eller annat?

  • Inga listtbyten, allt eller inget... Nu är det du som är dement Björn.

  • edited 5 januari 2011 18:52

    Don pedros har nog just bytt ner sig^^ Dennis mot mig^^ (hahhaha)

    Nu kanske deas önskning om att smiska Don pedros kommer till uppfyllelse :p Nä skämt åt sido jag ska inte göra er besvikna grabbar! Jag brukar ju faktiskt kunna prestera rätt bra emellanåt.

    Men jag måste säga att gnällspikarna har enorma enorma spelarresurser nu alltså :) Det blir en hård nöt att knäcka.

  • Skönt att vi nu kan fokusera på det viktiga inför denna "turnering", nämlingen psykningar, smädelser och tjuvkallande av alla motspelare (även de i samma lag!)!!

    Härligt att vi tradade bort en liten renrakad sparris mot en skäggig lirare med lite härlig "gubb-pondus" - Välkommen i laget Nicke!!

    Det enda sura i den här cirkusen är väl att iom benjis övergång till stjärtgossarna så får dom faktiskt in lite råstyrka i laget och blir inte lika lätta att smiska upp i händelse av ett gammalt hederligt lagslagsmål....

    Men nu är det pepp -Bring it on bitches!!! Ååååååhhhh 30+Nicke!!

  • edited 5 januari 2011 18:52

    du är så söt mappe^^

    skönt att någon tror på en vare sig det är figurspel eller något annat :) Lyssna på mappe, NU TAGGAR VI!!!

  • På tal om allt och ingen ting. Var det någon lista som behövde revideras?

  • Hur många poäng har du i din lista Johan? När vi la in din lista på AB till "våran" Johan så fick vi inte poängen att gå ihop. Jag tror att det blev 61poäng för mkt. Har vi eller du gjort fel? Sen har jag sagt det förut men kombinationen av Seerstaff och Banner of sorcery är (enligt mig) ott.

  • edited 6 januari 2011 14:13

    AJ! Det visar sig att du har rätt. Nu har jag kontrollräknat med boken och fick 71pts för mkt, ber hemskt myket om ursäkt. (Sista gången jag litar på army builder). Det behövs altså droppas 4 spearmen, en muscian, och 2 white lions.

    Den nya är uppdaterad.

  • "kombinationen av Seerstaff och Banner of sorcery är (enligt mig) ott." - och jag instämmer. Det där är en extremt hård high elf lista för att vara 1500 friendly game...

  • Men jag kan också säga såhär, nu är vi väl tillbaka till Ollning som straff. Ändra i listorna var mest rökridåer:) Däremot så tror jag att du får min "gris röst" som det ser ut nu och kanske att jag ollar din magiker eller varmkorv.

  • Bra ändringar, turnerings peppet kommer tillbaka :-) .

    Grattis till don pedros. Nu är det eran tur att tappa över 3000 poäng på en spelare :-).

  • Ja det här kan väl tyckas vara en parantes men barrskog du har tyvärr övertraserat kontot på heros med ynka 2 poäng. Tro nu inte att jag är någon galning som kollar alla listor men detta framkom när det fortfarande var tal om list byte och jag blev tilldelad din arme. Spelar ju ingen större roll men rätt skall väl vara rätt nu när vi är tillbaka på banan igen.

    Mvh Erik

  • Blev just uppmärksamma på att i min version av armybuilder kostar ironfist bara 8 p men i boken kostar den 10 p, army bulider är ju tyvärr inte världens korrektaste referens men då har du nog tyvärr 4 p för mycket på hjältar.

    Kanske vore läge för alla att kolla upp sina listor( även jag själv ) innan dagen D så inget mera gnäll/regelrytteri/funderingar behöver uppstå

    Mvh Erik

  • Din mamma är en gnällig regelryttare och du är ett large target!

  • Det är allstå så här det ska va, man blir påhoppad av sin egen lagkapten. Nåväl nu blir det väl att spela läggmatcher för min den.

  • Det blir ingen skillnad mot hur du spelar i vanliga fall:-) Ska inte du vara någonstans halv sex?

Sign In or Register to comment.