Klintkampen 2011 Winter Edition

145791016

Kommentarer

  • Hmm... Om jag minns rätt så spelade du väll bara bra första matchen sen hände det ngt som fick det att gå utför. Jag tycker att musiken senast var ganska bra och diskjockeyn var snygg och luktade gott.

  • Dea:

    annars är jag nog den mest ironiska människa jag känner

    Betyder det att detta var ironiskt då eller? Nu är jag förvirrad

    ;)

  • För övrigt så håller jag med om att fokus bör nu vara på dagen D. Som vanligt så har man ju all makt i världen att bruka sitt ollon på arméer man inte tycker om, helt enligt gängse regler.

  • @Hive Mind: Jag har gjort en mental notering av detta och kommer spara det för framtida bruk.

  • Min armé består till stor del av vassa små spjut och javeliner - ollare får räkna med en stickig upplevelse

  • dea
    edited 28 december 2010 17:19

    kanske ska gå över till ren Clan Pestilence istället

  • edited 27 december 2010 14:28

    Ok, vilken lista är grisigast och vilken är snällast? Vi kan göra som förra gången och viska till Björn eller mig. Kom just på att det naturligtvis bör väntas till efter den 2:a... Stupid me. Har bara så tråkigt på jobbet att jag inte har något vettigare för mig än att spamma forum med dumheter, ville också passa på att säga att det är riktigt kul att det är sån spridning mellan armeérna!

  • Än en gång måste jag som ålderman rycka in och stämma i bäcken - och nej jag pratar ej om bäckenet - utan detta tjat om namnbyten!!! Som invärvat bihang måste Dea i år vissa styrka och framåtanda. Detta får ej vara som ifjol när dennes amré bara fungerade i äldre och mer bestämda händer. När det gäller listor hit och dit säger jag bara - Bring it on Bitches!! Skit samma vad folk kommer med bara vi får träffas, öla,

  • kommer att byta ut raise ghouls mot ett potion of strenght så att alla vet. Blooddrinker summon ghouls kombon fungerade inte som jag hade velat. På med dumstruten!^^

  • Bebbesterm visst kan du medverka Söndagen den 2a Januari kl 15.00 nere på Fusk för en liten Lagledare genomgång?

  • Visst hade vi sagt att alla som var sugna skulle komma förbi?

  • Jag dyker upp på söndagen :)

  • edited 31 december 2010 14:08

    Goblinsarna har nu spelat jämnt med demonerna och spöat skiten ur vampyrerna. Jag förutspår en promenadseger för Don Pedros om det går så bra för lagets svagaste och mest orutinerade länk! Gott nytt år!

  • Jämt och jämt, Det skilde ju faktist hela 100pts till min fördel när vi spelade :-P . Nåja propaganda för att se bra ut för folket är ju inte nödvändigtvis dåligt, det går ju bra för Nordkorea.

    Självklart så spelades din match mot Benjamin med riggade tärningar som alltid slår dåligt då han inte vill visa upp hur slagkraftiga vi är i år. Vårat lag tränar hårt inför KK genom att spela Warmachine och Malifaux.

    Gott nytt år.

  • spöade skiten ur!! jag tror någon behöver lie smisk!! som erik säger så var tärningarna riggade^^

  • då min telefon är bortkommen så får ni skriva här om det skulle bli några ändringar på söndagen :)

  • vill bara papeka att daniel el sntomidor behover en asyendis bane pa bsbn for att kunna ha hailen...

  • Inga ändringar Benji, tänkte bara upprepa att alla som vill naturligtvis är välkomna till Fusk idag klockan 15.00

  • @Mappe: Sant sant, kostnaderna för den är medräknad men den står inte listad, det är fixat! :)

  • Nu vill jag att alla ska rikta Blickarna mot den första posten i denna post om KK11!

    lagledarna har närvarat och lotteriet har utan större protester dragits, så om du är nyfiken på det så tar du och klickar dig tillbaka till post nr1!

  • Jag ska alltså spela Höga kusten-alver. Helt ok i min bok.

  • Min första tanke med detta grepp var - Näää, va jobbigt. Men sen kom jag på att det var hur buskis-kul som helst, och på ett härligt sätt trubbar av tävlingshysterin och slår an en gemytlig "allahartrevligtändåochdrickeröl-ton"! Lite puts-lustigt att jag fick Björnes lista dock...

  • Poff, så rök all målningsmotivation!

  • Denna lilla turneringsdetalj infördes efter att 30+DEA i höstas med sin taktiska överlägsenhet förödmjukat småpojkarna och det rests röster om att detta skulle ha med något annat än överlägsenhet i konsten att rulla tärning att göra..

    Själv har jag för min del ingen aning om vad jag ska göra med en arme som har gubbar med T under 4.... Efter 10 år med OG, sen växlande mellan WoC och dvärgar känns det här alldeles för stökigt och flrxibelt för min kognitiva förmåga.... Siktar på priset till årets buskis...

  • Jag tycker att detta är en genialisk idé - det ska bli kul att spela med någon annans armé och kul att se vad någon annan gör med min armé. Och jag tycker snarare att min målningsmotivation ökar - jag vill inte att någon ska behöva stå och skämmas över mina halvmålade modeller, när jag lånar ut armén... :) Dessutom tycker jag att allas taktiska tänkande utmanas mer när man måste tänka till lite extra vad man ska göra, när man inte kan göra så som man alltid brukar göra...

  • Jag antar att vi tänker olika där helt enkelt bakalla, men tror inte vi vinner något på att ha någon diskussion kring det. Jag såg fram emot KK för chansen att få spela min goblinlista som varit jätterolig att bygga, måla och träningsspela med, och nu gör jag inte längre det vilket gör mig besviken. Kanske ändras det efter att jag fått bearbeta nyheten ett tag, vi får se.

  • tycker att det var bland det sämsta jag vart med om. Mitt sug för KK11 gick från (på en skala 1-5) stark sexa till en svag nolla (för efterfesten ligger det kvar på en sexa:-)

    Vart tog hobbyn vägen, nu blir det ju en turnering för alla rävar som köper sina arméer och skiter i allt vad målande och konvertering heter (den tråkigaste typen av spelare). Hur kunde det gå från att alla var så rädda för grisiga listor till det här:-( nä, helt kasst (ingen ironi).

    Håller med Trollhoer, målningsuget (för råttorna) rök all världens väg (ser en del Dark Eldar som lockar på målarbordet). Jag spelar så pass få matcher Fantasy under ett år så det som blir vill jag spela med mina modeller (inget ont om dina Empire Mappe).

  • Jag håller med Dennis, det vore faktiskt tråkit att inte få spela med High elves nu när jag nästan har byggt klart den. I och för sig så vore det kul att spela med Dennis armé också men jag skulle definitivt hellre spela med min egen armé.

  • Jo jag förstår hur man kan tappa lusten av det här också... men jag spelar å andra sidan ganska många fantasy matcher på ett år, så det här känns nog mer som rolig variation tycker jag. Och målningsmässigt så målar jag de modeller jag äger, vare sig jag spelar med dem sen eller inte, eftersom jag tycker målandet är väldigt kul i sig. Men om många tycker det här är en total tråk-idé så kanske det vore bra att skippa armé-bytandet och återgå till att var och en spelar med sin egen armé... tanken är ju ändå att så många av oss som möjligt ska ha så roligt som möjligt.

  • det vore bra att skippa armé-bytandet och återgå till att var och en spelar med sin egen armé.

    Mycket bra idé

Sign In or Register to comment.