Klintkampen 2011 Winter Edition

13468916

Kommentarer

  • Menar du att första listan var ett skämt? Jag tycker fortfarande att demonlistan är i hårdaste och tråkigaste laget...

  • Meningen är ju att lagkaptenerna ska träffas och ändra om ngt sticker ut för mkt åt ngt håll. Så jag kan garantera att det inte blir någon som kommer att spela med två ironiska hydror;-) Men ärligt talat så lämnar man ju ut sig åt andra om det blir så, det förslag som jag och Björn har är den första eller andra Januari. Passar det Benji och Lars?

  • borde funka för mig^^

  • För alla som har svårt för att förstå ironi alternativt det svenska språket så: Sjävklart var darkelves listan ett skämt !!! Bakalla: Hur gör man en cool och rolig daemon lista enligt dina erfarenheter från 8th editionen ? Jag vet att det är vissa listor här som har blivit godkända som jag skulle välja varje dag istället för min daemon armé om jag ville ha en hård lista.

  • Som alltid är demoner ett "touchy"-subject. :P

  • Jajja... KKK (klintkampskomiten) kommer att lösa alla era problem innan den stora dagen. Allt kommer att bli så bra.... Bara lisor postas här före julafton.

  • viggo: ursäkta att jag inte förstod det briljanta list-skämtet...

    Jag vet faktiskt inte riktigt hur man gör en demon-lista som känns rolig i 8th edition, men att skippa banner of sorcery kan ju vara en start. Det är väl egentligen upp till var och en vilken typ av lista man vill spela, men det där banéret tycker jag känns lite obalanserat på 1500 poäng när magirestriktionerna i övrigt är som de är.

  • Jajja... KKK (klintkampskomiten) kommer att lösa alla era problem innan den stora dagen. Allt kommer att bli så bra.... Bara lisor postas här före julafton.

    Precis som Björn säger, allt kommer att lösa sig så att alla blir missnöjda:-) Ska jag vara ärlig så är ironi en humorform som ofta inte alltid funkar så bra i skrivet språk (a modest proposal ngn) Nu är det dags att skifta fokus mot varmkorv och öl istället.

  • Jag vill bara betona att julafton också är fair game. :)

  • Jag är för ung för ironi.

    Den ironiska generationen slutade födas 1972. Därefter följer den perfekta generationen fram till december 79. Sen kom 80-talisterna, vilka egentligen inte är en generation, utan snarare är en form av sjukdom.

  • aj vafan, watch where you swing those things!

  • Phew då han jag in i den perfekta generationen med ett par månader till godo. Och jag håller med 80-talister dryga små skitungar vad ska de vara bra till som Lars Stenbäck hade sagt.

  • Vi är framtiden!

    (iallafall fram tills de nymoralistiska 90-talisterna tar över - curses)

  • edited 23 december 2010 03:23

    Snart deadline!

    Är det dessa som anmält listor:

    Hive Mind
    Viggo
    Bedboy
    Moggelito
    HrPilebro
    Trollhoer
    Johan Forssell
    Empa
    Bakalla
    Setomidor
    Erko
    Mappe666

    Så vilka är kvar:

    Eldborn
    Benjii
    Dea
    Barrskog?

    Inget garanteras korrekt i ovanstående. Känn press!

    För övrigt så ser man som vanligt att deltagandet i klintkampen är ett rop på hjälp, ett tyst hopp om uppmärksamhet för 30+. Kan inget annat än att garantera att ironin kommer att flöda under matchdagen!

  • God Jul era stolpskott! Slagpåsarna voro de första att lämna in sina listor. Nu får vi hoppas att det inte blir som det står i den goda boken: "De sista skola bli de första" Kom också ihåg att julen handlar om att konsumera i överflöd (mat, prylar och alkohol) och inget annat.

  • Tänkte bara slänga in ett klagomål innan vi går in i julen.

    "Archlector of Sigmar, heavy armour, Dragonhelm 144p

    Captain of the Empire, BSB, Bitingblade, armour of meteoric iron 105p

    Batlewizard, Lvl2, Dispellscroll 125p

    37 Swordsmen, FC, Detachment 15 FreeCompany, 5 Archers 362p

    5 Pistolers, musiker 97p

    21 Flaggelanter, prophet of DOOOOM 220p

    10 Handgunners, musiker, marksman, Detachment 5 FreeCompany, 5 Archers 155p

    Great cannon 100p

    Mortar 75p

    Hellstürm Rocketmasterblaster 115p

    Alles für Deuchland!!! 1498p"

    Gunline med archlector känns ju sisådär spännande på en turnering med max lvl2.

  • Man ska inte kasta sten i tomma tunnor eller jaga flygande fåglar i skogen för man ser den inte för alla träden.

    Eller som Emil redan sagt, KKK har koll på det hela.

    Min lista är föresten på G, sitter här hemma i byn med penna och papper och bygger nått alvigt för 1500 poäng.

  • Tja du Viggo, vet inte om du nånsin spelat mot en liknande lista, eller mot empire överhuvudtaget... Jag kan bara meddela att du inte behöver vara orolig, de två träningsmatcher som hunnits med har slutat med TOKstryk och framtiden ser väl ungefär lika varm och ljus ut som vädret just nu (minus 29 och bäckmörkt i myrbäck kan jag meddela...) Men vist om du känner dig orolig så har jag ju lyckats med att skrämma nån i alla fall! Go jul på er slashasar, åååååhhh 30+!!! å Dea just det...

  • edited 23 december 2010 18:42

    Nu är listorna väl 42 minuter sen? God jul! :)

  • edited 13 januari 2011 19:48

    Här kommer bebbes vampyrer^^

    vampire lord (205) red fury (50) infinite hatred (25) potion of strenght (20) blood drinker (40) flayed hauberk (25) 360 pts

    Wight king bsb (100) sword of kings (25) 125 pts

    necromancer (55) extra spell (15) vanhels och invocation 70 pts

    core

    5 dire wolves 40 pts

    24 skeleton warriors full command 212 pts

    21 ghouls 168 pts

    special

    21 grave guards, s,c banner of barrows (45) gw 342 pts

    rare

    varghulf 175 pts

    1495 pts

  • nä då, julafton var sista dagen så här kommer min lista med 24h tillgodo:-)

    • Warlord, Sword of might, Dawn Stone, Armour of Silver Steel 180p
    • Warlock Engineer, lvl 1, Warp Energy Condensor 85p
    • Chieftain BSB Talisman of Endurance, Haleberd 102p
    • 40* Clanrats, Spear Shiled FC, Wind Mortar 285p
    • 30* Slaves Shield Mus. 77p
    • 20* Stormvermins, FC, Warpfire Thrower, Banner of the Under Empire 270p
    • 6Ratogres, 3 Packmasters 264p
    • 1* A-bomb

    totalt 1498

    god jul alla klintkampare + resten. Och nej, kommer inte ändra i listan:-) har nog mycket att måla ändå

  • "Och nej, kommer inte ändra i listan:-) har nog mycket att måla ändå"

    KKK took my a-bomb away, took my a-bomb away, away from me!

  • då utgår jag från att det inte kommer att spelas med dubbla Salamanders eller hydror heller,. Eller tema Crossbow eller kanoner

    kanske lättast om vi bygger en lista som alla spelar med så behöver ingen oroa sig över grisiga listor.

    men jag tar och använder samma argument som mappe. efter 100% förluster från förra året så behöver ni knappast oroa er

    god jul

  • edited 6 januari 2011 13:56

    Sent ska syndaren vakna! God jul :)

    Tyrant - tenderiser, armor of dest, luckgnoblar, 2 swordgnoblars, 315tpts
    Butcher - skullmantle, 150pts
    Brusier BSB - Rampagers std, HA, ironfist, 214pts
    3 Bulls - musi 115pts
    4 Guts - musi 202pts
    4 Guts - musi 202pts
    5 Guts - musi, banner, runemaw, look out gnoblar 295pts

    tot: 1498pts

  • edited 24 december 2010 06:53

    Det var ju kul med så många listor här på dopparedan!

    Och här kommer det en till hård Julklapp till er alla från mig.

    1500 poäng utav fascist alver.

    • Mage lv2 Shadow 180p Foloraiths Robe

    • Noble Bsb 168p Armour of caledor Dawnstone

    • 33 spearelves 337p Standard of disciplin

    • 10 archers 115p mu

    • 16 Swordmasters 315p Swiftnes standard Potion of foolhardines

    • Tiranoc chariot 85p

    • 5 Reavers 99p champ, mu

    • 2x Great eagle 100p

    • 1 Repeater Bolt Thrower 100p

    /1499p

    En miniatyr variant av de 2500 poäng jag hoppas hinna måla upp och göra redo till nästa FF! Eller "Den som gapar över mycket faller oftast i samma gropp han själv."

  • edited 2 januari 2011 06:33

    Här kommer en skogskramarlista i närstridsformat;

    • Treeman ancient; annoyance, 1dd
    • BSB hailen, asyendis bane, dragonhelm, LA
    • 12 dryads
    • 8 dryads
    • 8 dryads
    • 11 GG Flaming banner
    • 6 Treekin
    • 2x GE

    Kommer någonting att överleva KK? Spänningen är olidlig!

  • Då var alla listor inne!!

    Grymt kul att alla är imlämnade i tid och jag inte behöver bygga en KK11 strut på jobbet denna gången! :)

    Fler spelare än någonsin förrut och listor som är allt från lite hårda till lite mer hårda!

    Nu väntar vi ivrigt till den Första eller Andra januari för ett litet möte mellan alla lagledarna, platsen och tiden är ännu inte bestämd, men vi ser gärna att så många som möjligt kan medverka på detta. För vad ska ni annars göra de dagarna än att med spänning vänta?

  • Dea, jag var ironisk;.) Fick bara en sån lust att citera den gamla fina Ramones dängan. faktum är att det här med snälla/ mindre snälla listor verkar ha blivit lite laddat och jag borde kanske ha passat mig för att skämta om att plocka bort grejer... Jag hoppas att ni varit snälla och ätit eran spenat var da så att ni fått fina julklappar och sen måste vi planera en bra efterfest också. Pubtallrik hos Björn?

  • Det här med ironi verkar inte vara något gångbart koncept känner jag :P

  • Trodde ironi gick bort i den här tråden efter Eriks sköna DE lista, annars är jag nog den mest ironiska människa jag känner:-)

    Tycker vi släpper armétänket nu och börjar häckla varandra inför vad som komma skall (annars riskerar KK att bli mer seriöst än ETC). Låt demonerna och Dark Elf (och a-bomber) komma, man har ju i alla fall nått att skylla på när man får pisk (gäller inte mig eftersom jag aldrig förlorar)

    Tänkte jag kunde inleda efter julmaten med att säga att 30+&dea borde egentligen byta namn till dea & 30+, för om jag inte minns helt fel var det en värvning till fjolåret som vände en näst sista plats till seger

    Pubtallrik, självklart om vi kan styra upp musiken den här gången:-)

Sign In or Register to comment.