Klintkampen 2011 Winter Edition

1235716

Kommentarer

  • Jag funderar på att lira demonerna men är lite begränsad i mina figurval. Är denna kuddkrig nog ?

    Herald of Khorne @ 165 Pts Battle Standard Armour of Khorne [15] Firestorm Blade [25]

    Herald of Khorne @ 140 Pts General Armour of Khorne [15] Firestorm Blade [25]

    38 Bloodletters of Khorne @ 499 Pts Standard; Musician Icon of Endless War [25]

    5 Chaos Furies @ 60 Pts

    5 Chaos Furies @ 60 Pts

    6 Flesh Hounds of Khorne @ 210 Pts

    Bloodcrushers of Khorne @ 70 Pts

    Bloodcrushers of Khorne @ 70 Pts

    Fiends of Slaanesh @ 55 Pts

    Fiends of Slaanesh @ 55 Pts

    3 Flamers of Tzeench @ 105 Pts

  • edited 17 december 2010 03:05

    800 poäng i ett block demoner? Det låter skitkul! :P

    Kanske dela upp bloodletters i två mindre och köra heralder i varsitt?

  • Jag har ju horrors också men jag tänkte att dom skulle vara så hatade. Ska meka om listan.

  • edited 20 december 2010 08:03

    Här kommer ett bidrag till bebbes boys :)

    Vad tycks?

    EDIT - laglig carnosaur

    1500 Pts - Lizardmen Roster

    1 Saurus Oldblood @ 373 pts (General)
    1 Carnosaur
    1 Halberd
    1 Dragonbane gem
    1 Charmed Shield

    1 Saurus Scar-Veteran (Battle Standard Bearer) @ 188 pts (Light Armour; Shield)
    1 Cold One
    1 Burning Blade of Chotec
    1 Dawnstone
    1 Potion of Speed

    1 Skink Priest @ 115 pts (Level 2 Upgrade)
    1 Plaque of Tepok

    27 Skinks @ 259 pts (Musician; Standard Bearer, Javelins)
    2 Kroxigor

    14 Skinks @ 84 pts (Musician; Standard Bearer, Javelins)

    14 Skinks @ 84 pts (Musician; Standard Beare, Javelins)

    3 Terradon Rider @ 90 pts

    6 Chameleon Skinks @ 72 pts

    6 Chameleon Skinks @ 72 pts

    1 Salamander Hunting Pack @ 80 pts
    Extra handler

    1 Salamander Hunting Pack @ 80 pts
    Extra handler

    Total Roster Cost: 1497

  • Viggo du får låna figurer av mig om du vill. Har inte allt men... Den där enheten med Flamers ser t.ex lite liten ut:p

  • enheten med Flamers ser t.ex lite liten ut

    Ingen flamer-enhet är för liten!

    ;)

  • Nej, håller med. Måste säga att jag gillar din Lizardmen lista som fan! Ganska lurig, säkert riktigt kompetent men inte alls uppenbar, Skinken kan bara ha Heavens va?

  • Den kan bara ha heavens ja :)

  • edited 17 december 2010 14:22

    Jag gillar också listan Niclas, ska bli intressant att möta :) Tror dock att lorden ska kosta 385 poäng

  • Oops. Army-builder tycker annat. Jag fixar till hans ringa equipment snart :)

  • Hehe, inte så att jag dubbelkollar, var endast reaktionen "woot får du in carno på 1500!" :P

  • Fixat ner utrustningen på carnon. Men JA han får vara med på 1500 :) Awesome-cakes.

    Får se hur det ter sig då han också är general...

  • edited 21 december 2010 02:31

    Eftersom att deamon listan vart mobbad så tänka jag sätta ihop en lite soft darkelves lista. Mycket t3 figure. Inget som slår så överdrivet hårt. Hydran slår ju mycket men har bara str 5. 285pts spenderat på en t3 alv på mount som kan bli utplockat av kanoner. Men så spelar jag ju för fluffet och så.....

    Dreadlord @ 285 Pts
    Pendant of Khaeleth [35]
    Armour of Darkness [25]
    Crystal of Midnight [35]
    Dark Pegasus @ [50] Pts

    Master @ 160 Pts
    Great Weapon; Sea Dragon Cloak; Shield; Battle Standard
    Black Dragon Egg [30]
    Blood Armour [15]

    29 Dark Elf Warriors @ 225 Pts
    Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
    Lordling @ [6] Pts

    10 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 105 Pts
    10 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 105 Pts
    5 Harpies @ 55 Pts
    5 Harpies @ 55 Pts

    5 Shades @ 80 Pts
    5 Shades @ 80 Pts

    1 War Hydra @ 175 Pts
    1 War Hydra @ 175 Pts

    Models in Army: 79
    Total Army Cost: 1500

  • edited 21 december 2010 02:31

    Två hydror? Pendant + Crystal of Midnight? Unlikely :P

  • jag vet inte om den här tråden är rätt plats att posta skämt-listor :-p

  • Men vad i hela h-vetet!!!!, handlar inte klintkampen om att vi ska ha roligt eller???. Var god och jämför alla listor här med min beast lista, finns inte en en enda här som är lika snäll som den , men folk verkar ju ha väldigt olika uppfattning om vad som är en snäll lista tyvärr!

  • edited 21 december 2010 04:24

    He he, gör om gör rätt:-) Vad gör kristallen förresten? Nu är det faktiskt bara tre dagar kvar, försenade listor kommer att sättas ihop av ngn av arrangörerna, alternativt Björns barn. Listor med dubbla hydror samma sak.

  • edited 21 december 2010 05:44

    @VIggo3000 - Ironi har sin plats här i vårt samhälle, men då du ska posta en sådan arme lista till KK11.

  • edited 13 januari 2011 16:22

    Första bidraget till Don Pedros. Den har varit väldigt rolig att spela, mycket lustigare än orclistan. Vad tycker ni andra?

    Goblin Warboss @ 181 Wolf, Shield, Armor of Fate, Martog's Best Basha, Collar of Zorga, Tricksy Trinket,

    Goblin Big Boss @ 85 Battle Standard Bearer, Amulet of Protectyness, Ironcurse Icon,

    Night Goblin Shaman @ 85 Level 2

    Night Goblin Shaman @ 85 Level 2

    49 Night Goblins @ 202 Full Command, Nets

    20 Night Goblins @ 64 Musician

    1 Fanatic @ 25

    Goblin Wolf Riders @ 71 Shortbows, Musician

    2 x 2 Snotlings @ 80

    25 Squig Herd @ 150

    Goblin Wolf Chariot @ 60

    Goblin Spear Chukka @ 35

    Goblin Doom Diver @ 80

    2 x 2 Snotling Pump Wagon @ 80

    Giant! @ 205

  • Från Warhammers egen BlondinBella har jag hittat det här citatet: "Da little 'uns stand in da way" Goblin listor är alltid en kär syn:-)

  • Haha :) är rädd för att jätten kommer bita i gräset tidigt mot de skink-tunga ödlelistorna som annonserats, men jag ska få han att funka på något sätt! Hoppas ni är OK med att man bara annonserar hur många fanatics man har, men inte i vilken unit (jag markerar på min armélista såklart så jag inte fuskar)? Annars blir de ju totalt värdelösa. :P

  • edited 21 december 2010 06:43

    http://meeplemorph.files.wordpress.com/2007/06/1164067718140pu4.gif Jag spelade mot Trollhoers armé igår och den var trevlig, jag skulle gärna se ett spjutblock till så att den klarar sig lite bättre i CC men måla gobblins tar ju sin tid.

    Min onda Daemons som stod på andra sidan bordet.

    Herald of Khorne @ 140 Pts General Armour of Khorne [15] Firestorm Blade [25]

    Herald of Tzeentch @ 165 Pts Magic Level 2; Battle Standard Master of Sorcery: Life [25]

    29 Bloodletters of Khorne @ 391 Pts Standard; Musician Icon of Endless War [25]

    28 Pink Horrors of Tzeentch @ 378 Pts Standard; Musician Iridescent Horror @ [12] Pts

    5 Flesh Hounds of Khorne @ 175 Pts

    Bloodcrushers of Khorne @ 70 Pts Bloodcrushers of Khorne @ 70 Pts Fiends of Slaanesh @ 55 Pts Fiends of Slaanesh @ 55 Pts

    Total Army Cost: 1499

  • Visst är 28 horrors lika med lvl3? Minska ner dom och låt bli att plocka in Flamers så börjar det likna ngt.

  • För lite inf, för mycket inf. Dom tappar ju lvl 3 efter några wounds och det behövs block större än 25 för att klara sig en stund. T3 är inte så hårt även om man har 4+ wardsave.

  • Det enda jag tyckte var överdrivet i demonlistan var magifasen med en unit som kastar tre spells på level 3 och en level 2:a som kastar sex spells (master of sorcery). Särskilt med tanke på att jag skulle kunna få in 3 level 4 goblin shamaner för samma poänginvestering i magifasen. Bara hero-level magiker blir lite knivigt när ett fåtal arméer kan köra master of sorcery eller forbidden lore.

  • invändningen som iallafall jag hade mot den andra listan var inte att det var för mkt inf utan hur de var fördelade. Den enda tydliga begränsning vi har är inga lordlevel magiker. Inga tvivel om att Horrors räknas som det. Argumentet att dom tappar kan man ju använda om vilken lvl 4 som helst. Efter tre wounds så är den ju död...

  • Jag vill se fler goblin-listor och färre darkelves/demon-listor. Och om man nödvändigtvis ska spela darkelves eller demoner så tycker jag att man uppenbart borde ha artigheten att göra en rolig, vänlig lista. På denna turnering tycker jag att trevliga och roliga listor bör premieras, utan undantag. Dark elves listan ovan tycker jag är ett rent skämt, dubbla hydror och stora infanteriblock... seriöst? Dubbla hydror på 1500 poäng känns ungefär lika rimligt som dubbla steam tanks. Demonlistan med lord-level magi borde givetvis förbjudas den också... Den som är inkapabel att konstruera en rolig lista borde få en konstruerad åt sig, punkt slut.

  • edited 21 december 2010 08:23

    Ny variant.

    Herald of Khorne @ 140 Pts
    Armour of Khorne [15]
    Firestorm Blade [25]

    Herald of Tzeentch @ 165 Pts
    Magic Level 2; Battle Standard
    Master of Sorcery [25]

    29 Bloodletters of Khorne @ 391 Pts
    Standard; Musician
    Icon of Endless War [25]

    23 Pink Horrors of Tzeentch @ 318 Pts
    Standard; Musician
    Iridescent Horror @ [12] Pts

    5 Chaos Furies @ 60 Pts
    5 Flesh Hounds of Khorne @ 175 Pts
    Fiends of Slaanesh @ 55 Pts
    Fiends of Slaanesh @ 55 Pts
    Bloodcrushers of Khorne @ 70 Pts
    Bloodcrushers of Khorne @ 70 Pts
    Models in Army: 67

    Total Army Cost: 1499

Sign In or Register to comment.