Clanrats som Blood Bowl spelare

edited 29 oktober 2010 08:02 in Blood bowl

(ursäkta särskrivningen i titeln)
OK, det jag vill diskutera är om nya Clanrats lämpar sig som Blood Bowl-spelare. Jag har målat upp ett gäng och här har vi en typisk Clanrat. Skaven,Blood Bowl

Det man snabbt märker med nya Clanrats är att de allihopa har samma pose. De håller vänster hand nära magen, vänster fot fram höger fot bak. Det enda man kan variera på ett enkelt sätt är högerarmen som är separat.

Vad tycker ni, passar de i Blood Bowl och vad skulle man kunna göra för att förbättra dem?

Kommentarer

  • En sak till: När jag nu ändå har ett lag av dessa, vad borde jag göra med baserna? De storlekar jag har att välja på är (alla runda); 20mm, 25mm, 30mm och 30mm display-variant.

  • Jag tycker de funkar riktigt bra! Att flera har samma pose tror jag inte stör; du lär väl inte ha såå många linerats på planen samtidigt trots allt. Din målning blir bara bättre och bättre.. denna var ace. Kul och annorlunda att se ljusa råttor.

    Jag tycker du ska köra vanliga runda baser med mörk basning och wyrdstone bitar som kommer upp ur planen. Det går fort att göra egen wyrdstone av spure-ramar.

  • Funkar hur bra somhelst!

  • @Barrskog: Tackar! Problemet med posen är att jag tänkte använda Clanrats till alla positioner i laget. Hela laget kommer alltså att ha en och samma pose med undantag för högerarmar och några utbytta händer.

  • Då är det nog olika färger på baserna som gäller, i alla fall om du skulle spela med dem på turnering.

  • De kommer nog att vara relativt lätta att skilja på: Throwers har utsträckta händer och rosa kläder, Runners har alla svarta huvor och utsträckta händer, Blitzers har tjockt med pansar och stora vassa "knivjärn" medan linerats inte har ett skit i princip. Lite paltor, men oftast typ nakna.

  • För att enklare skilja på Gutterrunners iallafall så framställde jag följande konvertering. I Like!
    Gutter Runner,Skaven,Blood Bowl,Fantasy Football

  • cool! varför inte bara köra stormvermin som blitzers? Måste ju vara ultimata figgen

  • Blä, jag avskyr verkligen nya Stormvermin. Jag förstår inte vad folk gillar med dem? Jag har i och för sig inte hållit i figuren själv och det kan ju förklara saken. Jag har dock svårt att finansiera en hel låda stormvermin.

  • edited 30 oktober 2010 05:03

    Så... Nya Skavenmodellerna har ingen päls? De ser ut som nakenråttor.

  • De har under-smaskens silkespäls från himmelen.

  • edited 31 oktober 2010 14:28

    Photobucket

    OK, här har vi en vidareutveckling av en till kille. Kullerstensbaser var svinkul att göra!

  • Ser sjukt bra ut!!!

Sign In or Register to comment.