Klintkampen 2011 Winter Edition

2456716

Kommentarer

  • Turneringen är en trevlig sammnakomst för mer eller mindre åldrade nördar. Jajg är emot restriktioner och, säger det igen, för social kontroll.

    En vampyr med forbidden lore räknas som nåt som, om du i övrigt gör en lista som inte är stört optad elller tråkig att spela med/mot du kan ha med. En vampyr lord med forbidden lore räknas, uppbackad av massa wraiths och elände som de flesta inte har nåt att sätta upp mot på 1500p som nåt som kommer att ollas...

  • edited 18 oktober 2010 12:51

    Det var det spontana svaret, men med 5 minuters eftertanke får jag nog funderar lite på det med resten av Tankeverkstan.

  • Eller som HrPilebro så elegant sa det!

  • Jag äger bara orcher, så det var ingen snilleblixt om någonting grisigt från min sida. Mest bara så att man vet vilka "hårda undantag" som finns. :)

  • "Hur skulle du själv tycka om att möta din egen lista?" - detta tycker jag är ett briljant koncept och borde ju rimligtvis räcka för att alla kommer med vettiga, balanserade listor utan allt för mycket krigsmaskiner eller hydror i :)

    För övrigt ser jag mycket fram emot speldagen och siktar ännu en gång på att bli dagens slagpåse (om jag inte hinner måla färdigt mina warriors of chaos, i vilket fall jag siktar på att göra alla mina motståndare till slagpåsar...)

  • Men dagens slagpåse vanns ju kanske inte helt oväntat av Bebbe senast!!

    Så då du bröt trenden senast så är det väl inte mer än rätt att nån annan försöker krypa ännu lite lägre än vad som hittills gått. fast att spela ihop mindre VP än vad Bebbe gjorde senast tror jag blir oerhört svårslaget :)

  • Jag sitter och filar på Ogres, rykande färska från Deas lilla affär! Krigshundarna kommer att visa sina giriga trynen den 29:e Januari. Bara lite auktioner går min väg så kan jag spika listan redan nu.

  • Jag sitter i Övik och målar INTE marauders....

    Jag glömde bolt gun metal.... Finns det nån butik i Övik som säljer GW?

  • Finns det nån butik i Övik som säljer GW?

    Tyvärr, Lajbans (vid Ica centrum) sålde förut och har du tur så har hon fortfarande kvar lite GW-färger i sitt ställ (hon reade ut allt anant men behöll färgerna då hon säljer massa Panduro och stuff). Annars så är inte Dea omöjlig på att posta eller om du är riktigt snål kan jag kanske skicka en burk med min flickvän (hon jobbar i Övik så hon pendlar dit varje dag).

  • Problemet är att jag behöver färgen nu!!

    Är här utan barn eller hus som måste renoveras/städas nån vecka då och då, och de veckorna är min chans att få ännu fler målade gubbar i hyllorna hemma. Och vi vet ju alla att man måste ha massor av målade gubbar i sina hyllor...

    Skickar du en färgburk med bil är jag dig evigt tacksam. Jag finns på tlf 0768016997. Var jobbar frut?

  • edited 18 oktober 2010 17:30

    .

  • Lars din... du din... gaaaaahh^^ Jag ska nog allt visa er :=). Tror tyvärr inte att någon är tillräckligt bra, på att vara dålig att dom sammanlagt skrapar ihop 350 vp :p.......

  • Hehe, man skulle kunna säga att det Degli Ogres slogs lite i motvind, uppförsbacke och solen i ögonen förra Klintkampen!

  • edited 19 oktober 2010 07:12

    De såg med andra ord inte sprickan under fötterna.

  • Det kan man lugnt säga^^

  • Har du ngn plan inför årets Klintkamp för att undvika förra årets debakel?

  • Att inte ta med Ogresarna^^

  • tänkte just samma sak - enkel lösning :D

  • En enkel och elegant lösning. själv så jobbar på det här. Då kommer frågan är den kanske för snäll?

    1. Mercenary General, Pegass, Lans, 3+armour 4+ Ward, Dragonbane gem.

    2. Hireling Wizard lvl2.

    3. Paymaster, 4+ armour, 4+ward, Charmed shield, Morgonstjärna, Armborst.

    10 st. Volands Venators. 10 Duellister med pistol 10 Duellister med pistol 19 Dvärgar, full command, Greatweapon, Armborst. 3 Ogres med greatwpn och musiker. Halfling hot pot Kanon.

    Är det ngn som har synpunkter så är det bara att dela med sig.

  • Tycker den listan slår an tonen för KK11 på ett bra sätt.

    Den kanske är lite i underkant men det är en del saker i den listan många kan ha problem med.

  • Avsaknaden av Bolt gun metall tvingar mig att hosta upp en lista istället för att massproducera marauders. Härmed presenteras ett av 30+DEAs bidrag till vinterns stora begivenhet.

    Sorcerer. General. Lvl 2, Spell fam, Charmed Shield, Third Eye of Tzeench. Ironcurse Icon, Lore of fire,

    Xalted. Bsb. MoT, Dragon Helm, Shield, Book of Secrets (shadow), Opal Amulet, Stream of Corruption

    2x40 Marauders MoK, gw, fc

    40 Marauders MoT, shields, fc

    2x5 Hounds

    5 Horsemen Musician, flails, th axes

    3 Dragonogres Additional Hand Weapon

    Kanske lite för tuff jmf listan från Skeå

  • Vill bara på peka att HrPilebro är en Powergamer och att min lista inte är hundra spikad än, jag funderar på att skippa Pegasuslorden och kanske stoppa in fler dvärgar. Eller bara skippa Pegasusen? Vad tycker ni?

  • Kör en Captain istället för general - båda får ju 3 wounds på Pegasus. Köp in extra dvärgar till 19-enheten för de poäng du tjänar igen :-)

  • edited 14 januari 2011 02:59

    En stor våg av nostalgi svepte mig tillbka in i warhammerträsket och jag presenterar härmed stolt min första 8:e editionslista med mina kära gamla Tyskar!

    Archlector of Sigmar, heavy armour, Dragonhelm 144p

    Captain of the Empire, BSB, Bitingblade, armour of meteoric iron 105p

    Batlewizard, Lvl2 (Life), Dispellscroll 125p

    37 Swordsmen, FC, Detachment 15 FreeCompany, 5 Archers 362p

    5 Pistolers, musiker 97p

    21 Flaggelanter, prophet of DOOOOM 220p

    10 Handgunners, musiker, marksman, Detachment 5 FreeCompany, 5 Archers 155p

    Great cannon 100p

    Mortar 75p

    Hellstürm Rocketmasterblaster 115p

    Alles für Deuchland!!! 1498p

  • Jag ska knåpa ihop nått spjutigt till kommande KK, men jag är mycket oroad över mortars och Hellstuurm racketplattor!

  • Såg igår kväll på ab att min lista e fuskig, för mycket heropoäng. Återkommer med uppdaterad version inom kort

  • edited 21 oktober 2010 07:26

    Jadu, vi får nog nästan be de här åldermännen att skriva ut poängsatser på saker och ting så vi med något yngre hjärnceller kan kontrollräkna saker o ting!

  • Postade listor tre månader innan turneringen ska spelas? Måste vara något sort rekord...

  • Taggade! De gamle är taggade. Finns dock risk att vid vår ålder att man bränner krutet lite för snabbt på det här sättet. Hur är det med uthålligheten? Löptränar Mappe och Hr Pilebro. Kanske gossarna ska komma förbi hos lagkaptenen för en runda i spåret?

  • Ja Mogge nu är det ju så att löpträning är för de riktigt gamla som börjar få åldersnojja och ölkagge... Har just själv kommit igång att pumpa lite järn igen och blev ruskigt peppad, -lightweights baby!!! Huruvida det slutgiltigen kommer att spelas med ovanstående lista när det väl gäller är en öppen fråga, jag har ju trotts allt aldrig spelat med nya reglerna... Det blir väl till att försöka hinna spela en sisådär 2-3ggr så att man riktigt är inne i matchen när det väl smäller... Men man kan väl lungt påstå att vi de gamle är mest på i alla fall ååååhhh 30+(å Dea)!!!!

Sign In or Register to comment.