Efter Fantasia Fanatic 2010

edited 3 oktober 2010 17:27 in Turneringar / konvent

Resultat top 10 Fantasia Fanatic 2010

Fantasý

  1. Daniel Henriksson, Brettonia 105 poäng
  2. Niclas Ledin, Lizardmen (utan padda) 104 poäng
  3. Markus Holmbom, Dark Elves 102 poäng
  4. Göran Farm, Chaos Warriors, 95 poäng
  5. Peter Sagebro, Ogre Kingdom 95 poäng
  6. Christian Wennberg, Chaos Daemons 92 poäng
  7. Benjamin Hyvönen, Vampire Counts 92 poäng
  8. Peter Edvardsson, Dark Elves 91 poäng
  9. Henrik Eriksson, Lizardmen 90 poäng
  10. Hampus Berg, Lizardmen 90 poäng

40K

  1. Pär Nordlund, Witchhunter 112 poäng
  2. Robert Lindberg, Space Wolves 109 poäng
  3. Erik Robertsson, Tyranids 105 poäng
  4. Fredrik Seijsing, Imperial Guard 101 poäng
  5. Joachim Åhs, Space Marines 100 poäng
  6. Mattias Hägglund, Orks 100 poäng
  7. Johan Hofverberg, Orks 96 poäng
  8. Jerry Hammarberg, Imperial Guard 95 poäng
  9. Stefan Taavo, Imerial Guard 94 poäng
  10. Johan Asplund, Space Wolves 90 poäng

Komplett och utförlig resultat lista kommer i början på nästa vecka, förhoppningsvis imorgon redan.

Så vill vi gärna höra allas åsikter om bra och dåligt. Bör något förbättras? vad tycker ni absolut ska vara kvar till nästa tillfälle?

Några saker jag direkt kommer på som ni gärna får kommentera.

Fungerar poängstorleken 2500 bra när man har 2:45 till 3 timmars speltid? Nu förstår jag att många matcher släpade denna turnering då det var den första med nya regler för många av spelarna, men ni kanske fick en känsla ändå för om arméstorleken känns ok (och i framtiden ok för att de flesta ska hinna klart på utsatt tid).

Hur fungerade våra fantasyscenarion med nya grundreglerna? vilka var bra, vilka var dåliga. Några förslag på andra scenarion ni kantänka er funka bra i 8:de?

Uppdragskort i 40K, bra eller dåligt? Innehöll korten lagomt med saker att uträtta eller var det för mycket/för litet som hände?

Var bordsupplägget bra (med de flesta bordsrader satt ihop fyra och fyra, en långrad och några kortrader på två matcher/rad)? Skulle ni hellre ha fler långa rader? bara kortrader med två matcher/rad?

Som sagt kommentera gärna, ta även med alla åsikter och stirra er inte blinda på mina punkter.

/Daniel Fantasia Crew

«1

Kommentarer

  • Vill tacka för en som vanligt för en super-awesome turnering. :) Tyckte att fantasy-scenariona passade bra till den nya editionen. Skulle dock vilja föra in ett mer pitch battle-scenario istället för dominion. Kul att de första sju killarna i Fantasy spelade med olika arméer. :) Blandad kompott smakar bäst. ^^

  • edited 4 oktober 2010 02:43

    ... 2. Niclas Ledin, Lizardmen (utan padda) 104 poäng ...

    Viktigt att påpeka, ingen padda ftw! :)

    Tycker både tiden och scenariona fungerade bra, dock så körde jag med en ganska liten armé. Terrängen tycker jag kändes lagomt men jag kanske hade tur att hamna på dom bra borden (längst ner :P).

  • Uppdragskort i 40K, funkade skitbra tycker jag. Då man ofta måste anpassa taktiken EFTER deployment så innebär det att man har en chans att vinna en match även om man råkat deploya som en kratta. Det enda som kändes lite obalanserat var att "Annihilation" (ta killpoints) var det uppenbart "bästa" valet av kort eftersom man där hade störst chans att plocka matchpoäng oavsett vinst eller förlust vilket gjorde att de flesta jag pratat med iaf valde det som sitt "Wild card" också.

    Bordsupplägget var bra , jag gillade framförallt kortraderna då det skapade oerhört mycket mer luft än vanligt och gjorde det lätt att gå över på motståndarens sida om så skulle önskas.

  • edited 4 oktober 2010 03:57

    Jag upplevde det som det var bättre med tid än vanligt (dock lämnade jag ju råttorna hemma för att spela en delvis etheral Empire armé så jag hade helt klart mindre att göra).

    Går det inte att märka ut borden tydligare? Jag tycker alltid att jag har svårt att orientera mig.

    Jag håller med Benjamin om mer pitched.

    Jag tycker att det var en bra idé med magical flux men jag upplevde det lite väl hårt. Jag vet inte hur många rolls jag sabbade med de extra tärningarna. Regeln säger egentligen att det inte ska gynnas att gå hemifrån med en armé utan magiker trots att det ofta är vad man brukar se som positivt och snällt när man bygger sin armé.

    Och! Viktigaste! Ge high elves houserule att de inte får slå först och använda sig av initiative re-rollen när de har great weapons. Jag menar kom igen liksom?!

    Allt som allt vill jag i alla fall tacka all för en riktigt rolig helg!

    Mvh, Kristian Nilsson

  • Tack för en jättekul turnering!

    Bordsupplägget fungerade väldigt bra, det är jätteskönt med korta rader där det är lätt att gå runt borden så absolut inte fler långa rader. Det var bra uppmärkning av borden också, lättare än vanligt att hitta rätt. :)

    Uppdragskorten gillade jag riktigt mycket. Framförallt att man valde dem efter deployment. Jag håller med Trukson om att annihilation var det uppenbart bästa, inte så konstigt då det var det kort som lät dig plocka poäng kontinuerligt under matchens gång och inte bara i slutet. Om båda körde annihilation skulle de två väga upp varandra mer i stil med de andra objektiven. Måste tillägga bara att jag tycker det var bra att annihilation fungerade som det gjorde då det framförallt gav chansen att plocka poäng mot en betydligt hårdare armé.

    Hur upplevde ni andra claim and secure? Jag vågade mig inte på den, under turneringens gång kändes det som det knepigaste kortet att spela. När jag tittar på kortet nu så känns det rätt lätt att få poäng för det dock. Ingen spelade det mot mig heller när jag tänker efter.

  • Stort tack för en bra Fantasy Turnering!

    Arme: 2500p fungerade mycket bra och jag tror det kommer bli turneringsstandard ganska snabbt, BSK och QFA kommer köra på 2500p också och det fungerade som sagt mycket bra. Bra fördelning på armeerna vilket visar på att många armeer som ansågs dåliga nu är med och konkurrerar! :)

    Lider dock med Brettarna samt Beastmen som har det tungt, Brettarna fick dock en boost denna turnering vilket gjorde dem lite mer pålitliga. :)

    Terrängen: Personligen var jag mycket nöjd med terrängen, tycker den fungerade fin fint! Hade inga som helst problem med den och tycker det var lagom.

    Tiderna samt schemat: Fungerade fint, jag är en mycket tolerant man, och arrangör, så jag har stor förståelse för förseningar.

    Lagturneringen: Ett alltid lika roligt inslag, dock har jag en fråga, upplevde att det var många 2-manna-lag, var det inte minimum tre i ett lag?

    Arrangörerna: Enklare och trevligare personer får man leta efter, Daniel, Dea, hatten av ni gör det galet bra!

    Motståndarna: Stort tack till alla mina motståndare, fick uppleva Ogre Kingdoms, Vampire Counts, Demoner, och dubbla High Elves. Gjorde mig verkligen glad att ni tyckte jag var trevlig, var så lost på reglerna att jag nog uppfattades som lite tafatt.. :)

    Jag kommer garanterat att återkomma, 64 mil med bil är ett billigt pris för en sån här turnering!

    Mvh Hampus Berg Atlantis, Uppsala

  • Tack alla för en riktigt bra turnering. Funkade mycket bra med upprdagskorten tycker jag. borde sätta en gräns på armerer med powerarmour ;) skämt åtsido så har jag lagt upp lite bilder. http://s151.photobucket.com/albums/s148/simpan85/warhammer/Fantasia Fanatic 2010/

  • Uppdragskort i 40k är ju lysande i sammanhanget! Efter sista matchen kläcktes dock idén att sista matchen nästa gång ska motståndaren få välja ett av sina uppdrag åt mig, och tvärtom. Det skulle verkligen sätta den taktiska tankeverksamheten i rörelse. "Hmmm... annihilate är inget för min veka lilla Eldar-armé, jag skippar den. Ojdå! Där fick jag den ändå!" Vet inte om det är görligt, men lite skoj i tanken iallafall. För övrigt var det ett underbart arrangemang som alltid! Tack till alla!

  • edited 4 oktober 2010 09:10

    Väldigt bra turneringen som vanligt! Stort tack till Ante och Tarander.

    Lite generealla tankar:
    - Bra kiosk med riktigt vettiga priser! Mackorna är guld.
    - Gillade bordsuppställningen, tycker det kändes mer luftigt än vanligt
    - Tycker spelborden var tydligt uppmärkade då nummerskyltarna var uppställda istället för påtejpade på borden.
    - Bra att resultatlistorna fanns utskrivna och redo att hämtas direkt efter prisutdelningen.
    - Lagturneringen är kul som vanligt, tycker fortfarande det borde införas en vandringspokal som lagpris! Billigt och bra :)

    Fantasy reflektioner:
    - Terrängen var bra, men det saknas skogar. Det ska vara den vanligaste terrängbiten men var den ovanligaste. Tror jag hade 2 skogar på totalt 5 matcher

    • Jag ser gärna att man behåller tre ”scenarion” och två pitched. Tar man bort Domination blir det lättare att köra dödsstjärnor m.m.

    • Jag tycker verkligen att poängen som delas ut vid Take and Hold ska ändras till tur 4,6 istället för 3,6. Jag blev förvånad att detta var återfört till tur 3,6 då förra turneringen hade 4,6 (efter feedback från spelarna). Tur 3 kommer helt enkelt för snabbt; får motståndaren börja hinner du spela 2 turer innan poäng ges ut.

    Jag gillar tanken att inte endast mäta hur matchen har gått efter tur 6, vilket är fallet med pitched, men detta bör i sådana fall göras efter havla matchen och vid slutet – inte efter tur 2 för en av spelarna! Om du därtill har den lista som har mindre domination points måste du sätta upp din armé för charge tur 1, så att du kan charga bort motståndaren i din tur 2 för att ens ha möjlighet att ta poäng i hans tur 3. Det tar bort all taktik.

    • Jag gillar magibegränsningen i form av Magic flux. Själva magin i 8th (ej spellsen!) känns balanserade då winds of magic är random. MEN den kan bli extremt obalanserad om vissa arméer kan få stabila extratärningar varje runda. Magic flux löser biffen på ett fint sätt.

    • Tycker det gick förvånansvärt bra att köra ”inga SC” som enda restriktionen. Det fanns vissa arméer som var extremt tråkiga men överlag höll sig folk inom rimliga gränser. Vill man ha restriktioner tror jag på en generell cap på skyttar/skott per tur, begränsning av vissa dubbla-rare och att man förbjuder vissa cp-items. Som tidigare nämnts så var det kul att inte se två deamons, tre DE och fem Liz på top10 alá 7th edition, utan det blev bra variation i toppen! Med 8th edition och scenarion har i princip alla arméer chans på toppen.

  • Angående en gräns på arméer i Power Armour: i år var det fler Guards än Marines på turneringen...

    Mer åsikter kommer lite senare.

  • Fantasy: Tycker tiden är lite knapp. Självklart beror det delvis på ny edition, kanske lite på mer poäng. Om man inte är supererfaren så är det också ganska tight när man spelar mot armeer man aldrig mött tidigare. Tid funkar nog oftast fint två erfarna spelare emellan då man kan armeerna, reglerna och av erfarenhet gör självklara beslut utan att behöva tänka efter så länge. I andra fall kan det bli rätt stressigt. Tror många hade någon eller flera sådana matcher.

    Håller fullständigt med barrskog om att take and hold borde vara tur 4/6. Samma sak gäller dominion. Det är fruktansvärt svårt att ta poäng första gången i runda 3 om man inte börjar på dessa scenarion.

    Personligen föredrar jag armerestriktioner. Tror att det gick bra bland annat för att det är ganska få personer som köper in modeller för att spela superostiga saker en turnering där inga restriktioner finns. T ex kom ingen med 3x 26 shades eller dylikt - för att dra till med en extrem möjlighet i armen jag spelar och känner till (Dark Elves)!

    Trevlig turnering o props till ni duktiga spelare och tålmodiga elitepainters i Umeå ^^

    /Markus

  • Fantasy:

    Magic flux var väldigt bra för att ingen ska få ett jätte övertag enbart i magifasen (lizardmen, dark elves)

    Håller också med att det borde vara runda 4 inte 3.

    Annars en jättetrevlig turnering som vanligt. Bra tider även om det var tajt vissa matcher men jag gillar att prata och är lite seg men spelar man bara på så är det lagom.

    Men dubbla rare måste nog stoppas. Dubbla hydror t.ex är inte roligt att möta.

    Mycket bra fixat med bord och utmärkning.

    Som tidigare nämnt så var det roligt med blandade armeer på toppen.

    Tack för en trevlig turnering!

  • MGMG
    edited 4 oktober 2010 09:12

    Jag tycker att allt överlag var väldigt roligt och otroligt bra organiserat.
    Det kändes dock som om det var lite mer tajt om tid än tidigare.

    Jag tycker absolut att domination ska vara kvar men det kan nog vara bra att räkna poängen i runda 4 och 6.

    Den enda restriktionen som jag tycker att verkligen behövs är på hydrorna. Två hydror är bara för mycket.

  • Positivt: Uppdragskorten i stora drag var riktigt kul, speciellt att man valde EFTER deployment. Det gav en oväntad situation som man fick anpassa sig till, vilket jag tycker är en av de roligaste sakerna med 40k.

    Luftigt mellan borden. Jag har inte spelat i FF förut, men när jag varit och tittat tidigare kändes det mycket trängre och jobbigt att ta sig till motståndarens sida för att flytta figurer om det skulle behövas.

    Kiosk, mackor, kaffe, läsk. Nuff' said!

    Arrangemanget känns väldigt välorganiserat och de små förseningarna som uppkom är svåra att komma ifrån. Ritkigt bra jobbat!

    Tänkvärt: Wildcard var ett roligt inslag, men jag funderar om det inte hade varit bra om det bara var fasta kort, eller att man innan man lägger sitt wildcard ringar in det alternativ man ska spela, utan att veta vad motståndaren har. Samt ta bort att man fick byta om motståndaren tagit wildcard. Det hände inte i någon av mina matcher, men det känns att det är lite väl häftigt att kunna anpassa sitt mission efter motståndarens och det egentligen helt på slump.

    Jag har hört att det förut har spelats 6 matcher under turneringen, 3 matcher per dag. Hur upplevdes det, för jag själv skulle inte ha något emot att spela ytterligare en match när man ändå är uppe i varv. :)

    Speltiden kändes ganska lagom. I en av mina matcher var min motståndare inte så säker på sin armé vilket gjorde att vi inte hann spela klart helt. Nu förlorade jag ju ingen medaljplats på det, men det var nog så störande att inte hinna spela klart. en spikad matchtid på 3 timmar(eller 3 h 15 min?) tror jag skulle funka aningen bättre. Den extra kvarten (eller halvtimmen) gör att man verkligen hinner spela klart de matcher som går till sjätte och sjunde rundan.

    Tack för en riktigt bra turnering!

  • edited 4 oktober 2010 10:05

    Rätt märklig turnering denna, länge sedan det gick generelt så uselt som det gjorde, men kom ändå hyfsat bra till efter omständigheterna.

    Väl organiserat som vanligt, inget ovanligt med det. Trocadero i kiosken är allt jag behöver, så mer variation av dem hade varit fint :p

    Det enda egentliga smolket i min glädje bägare denna turnering var alla Hydror! Jag hade turen att bara möta en dubbel hydra lista en gång. Det håller inte att sätta en restriktion på inga dubbla rare bara för att vi inte gillar två hydror. Hydran kostar 100 poäng för lite och efter alla copy/paste Dark elves armerna som fanns med där i helgen så ser man att allt som de behöver i närstrids väg är just 2 hydror plus en odödlig stubborn lord med bsb uppbackad av magi och en gazzilion med skyttar.

    Så Min lösning på det problemet vore att helt enkelt höja priset på Hydran till 275, lika mycket som en Ghorgon, Cygor, Jabberslythe, mindre än en shagoth om jag inte kommer ihåg helt fel, men ingen kommer säga att hydran blir dålig för det!

    Sen är det ett par items som bara förstör balansen på sätt som inte riktigt var så genomtänkt. Tex reverse Ws, Siren Song, power scroll är bara larvig, inte särskilt bra i 9 av 10 matcher men kan vinna matchen för vem som helst. Finns ett par till som kanske måste tittas lite på, men det låter jag essen fundera på.

    Själv kom jag hem igår och satte mig omedelbart och funderade på hur nästa FF arme ska se ut!

  • edited 4 oktober 2010 10:28

    @ Eldborn: Anledningen till att flera arméer blev begränsade med mindre poäng under 7th (DoC 2000, DE 2150 etc..) är just att flera enheter är underpriced så det sjunger om det. Hydran är väl det tydligaste exemplet.

    Dock så tror jag arméerna i sig inte behöver poäng restriktioner i 8th då armébalansen är bättre. Tror inte att gå in och ändra poängen på en enskild enhet är rätt - isf får man mycket att göra.. Det blir också lite förvirrande att Hydran kostar 275pts på FF men 175pts överallt annars :)

    Samtidigt håller jag med om att en generell bann på dubbla rare inte träffar rätt. Det är skillnad på dubbla Hydror och dubble Gorgers. Det finns imo tre dubbla rare som är bann-worthy då de är exremt tråkiga och nästan omöjliga för vissa arméer att ta ut; Hydra, Stank och A-bomb. Banna dubbla rares på dem till nästa FF (+skytte/items) så tror jag det räcker. S5 stonethrowers (trebs, hellcannons, helstorms) får en honorable mention.

  • Det finns ju redan en bann på vissa dubbleringar i 40k, så varför inte i Fantasy också?

    Speltid i 40k är ju ett problem då vissa matcher slutar redan runda 5 (match 4 hade jag till exempel nästan 45 minuter till godo) medan vissa matcher går till runda 7 (var nog tvungen att avbryta 2 matcher i förtid).

  • Trukson

    var nog tvungen att avbryta 2 matcher i förtid

    Jäklar, det var ont om tid att sluta innan du började!

  • Någon är allt en liten Messerschmidt!

  • Mötte en padda med extra power dice till varje spell i sista matchen... Lagom kul. Kanske man skulle behöva magical flux i alla senarion?

    En power dice extra i varje magifas kan jag överleva, men börjar det bli 4-6 stycken så blir det jobbigt.

    Tror man behöver begränsa följande för att skapa en balanserad spelatmosfär:

    Antal Använda Power dice: Max 12 får användas i varje fas eller magical flux Antal warmachines Antal skyttar Antal rare choices: Inga dubbla rare choices! Antal power scrolls: Inga?

  • Fantasy

    Jag spelade mina lizards igen, men till våren ska de vara uppe på vinden. Jag tyckte det var bra med tid, bra arrangemang, fantastiska med och motspelare och även fantastisk terräng (Jag som ställde ut stor del av terrängen :p).

    Under 18 magi rundor av magicflux stoppade den ingen ordentlig spell utan bara några få dåliga spells för min padda, kastade alltid dvellers först och sen gick därefter.

    Angående scenarion så vill jag fortsätta se magical flux i minst tre matcher och jag skulle även vilja se 3 pitched battle. För att komma bort från enbart dödstjärne bygge så skulle jag vilja se större propotion av sekundära objektiv, typ 14 eller 12 för primära och 6 eller 8 för sekundära, jag tror att det skulle vara roligt med lite nytt, och tror att det skulle fungera i en turnering.

    Restriktionsvis skulle jag vilja se en cap på special caracters, max fem warmachines, dubbla: hydror, flamers och daemonic gifts.

    Jag vill till sist tacka alla jag hade turen att spela mot, och givetvis arrangörerna. /Johan H

  • Jag gillade uppdragskorten riktigt mycket. Gav en extra dimension till spelandet. Lite småkrångligt att antal enheter räknades olika i control respektive claim and control. Något jag tycker borde kunna ändras är poängen, tror nästan att ett 20-0 system i 40k skulle kunna bli bra? Utgå från 10 istället för 7 med poängdifferensen.

    Valde båda samma scenario (som inte var killpoints) så blir en riktigt jämn match ofta 6-0 eller liknande med 5-6 poäng skillnad vilken ger förloraren enbart 1-2 poäng den matchen vilket gjorde att de som spelat jämna matcher men förlorat så hamnade på ungefär samma poäng som de som blivit mer eller mindre wipeade...

    Lagtävlingen var rolig som vanligt, alla matcher hann det spelas minst 5 rundor och de flesta behövde inte brytas alls. Spelschema för dagen borde kunna sättas upp vid de 3 in/utgångarna till hallen så man slipper springa till mitten av lokalen för att kolla hur lång lunch man har. Vilka tidsändringar som gäller skulle kunna annonseras lite tidigare, skadar inte att veta i början av matchen hur tidsplanen ser ut (tänker främst på första matchen), när någon försening händer bör det även kunna nämnas ifall det leder till ytterligare förseningar t.ex ifall även lunchen förlängs om första matchen är 15 min sen.

    Tack för ännu en bra turnering!

  • dea
    edited 4 oktober 2010 17:10

    Tack till alla som dök upp och spelade. Hoppas ni kommer tillbaka till våren.

    Här hittar ni båda spelens resultat:

    Fantasy Resultat

    40K Resultat

    //Andreas Fanatic Crew

  • Jag tycker att det är lite dubbelt att man å ena sidan inte vill använda sig av SWE-FAQ i 40K (och inte tillåter något från IA) för att man inte vill "ändra spelet". Sedan ändras spelet komplett med reglerna om hur man kan claima...

    Det blir förvirrande när man hela tiden behöver fundera på om något är scoring eller inte. Är min Rhino Scoring i quarterplockandet? Jag tror att det kostade mig en vinst i sista rundan, eftersom jag inte kom ihåg om den var scoring eller inte - jag gick helt enkelt på regelboken, men tror att det var fel enligt scenariot.

    Att en Troopenhet var värd dubbelt så mycket i "över till andra sidan" gav väldigt mycket fördelar till Marines med möjlighet till att Combatsquadda. En Scoringenhet kan alltså bli fyra matchpoäng. Yay.

    I övrigt var det ett jävligt roligt upplägg, även om man inte är riktigt mogen att hålla två olika uppdrag i huvudet sista omgången.

    Att spela sex omgångar är näst intill omöjligt, 20:46 går tåget söderut. Känns inte som om jag skulle komma om jag riskerade att behöva stressa till tåget och sedan åka hem utan att hinna äta innan. (En av de bästa sakerna med Fanatic - man äter fantastiskt bra under helgen.)

  • Jag hade flera matcher som jag inte hann klart - 2500pts och regler att kolla upp gjorde sitt till. Annars allt bra.

  • Tycker att scenariokorten adderar en dimension i spelet, på ett mycket bra sätt.

    Det som jag ser som en nackdel med nuvarande upplägg är attt man kan skräddarsy sin armé och i och med "wildcardet" så kan man nästan alltid välja ett scenario som passar sin armé bäst. Jag skulle vilja att man endast har 5 missioncards som ger fördelar och nackdelar för min armé, men att man måste spela dessa missions. Detta skulle göra att man måste försöka göra en allround armé (i kombination med ändrade killpoint systemet).

    Som Brager nämner så kanske man till och med ska låta min motståndare välja mitt mision i en(1) av matcherna.

    Ang. SWE-FAQ i 40K och IA överlämnar jag med varm hand till Dea. Men personligen tror jag man lätt hamnar i en komp diskussion och IA är ju inte (lika) speltestade regler så det borgar för riktigt brutna listor som jag tycker vi ska sky som pesten.

  • Vill tacka alla inblandade: arrangörer, spelare, hangarounds och kreti och pleti för en trevlig helg. Hade jobbigt med tiden men det beror på att jag och några av de jag spelade med hade inte full koll på reglerna, samt att jag spelade med råttor.

    Mackorna var ett lyft för kiosken. När ser jag pizza bakas i lokalen?

  • Tackar tackar Dea, Daniel, Kioskmongona och medspelare. Sjukt kul turnering som vanligt och well. you did it again folks!

    40k som gäller för min del och kan hålla med att wildcardet, enligt mig, borde va ett wildcard på så sätt att man väljer en av de missions man vill och sen äre bra. Motståndaren har inget att säga till om :p

    Bra med speltid, superbra utmärkta bord, bra med utrymme och som alltid bra stämning. Tummen upp och nästa gång kommer jag med en färdigmålad terracota målad SM arme istället för en halvklar hehe peace out!

  • Angående terrängen i 40K:
    Varför så lite LOS-blockare i mitten av borden? De flesta bord kändes nästan som att rusa över en parkeringsplats i en hagelstorm och motvind... Gärna mer terräng som är blockerande, samt skogar.

    Terräng man kan placera modeller i är också bra. Det var en eller två skogar som var lite motspänstig på den punkten...

  • Gillade dom "nya" mindre borden. Uppdragskorten har jag nog fortfarande inte riktigt greppat helt, men körs det med dem igen sjunker det systemet säkert in. Generellt var allting bra, som vanligt. Enda minus jag kan komma på är att lunchen på lördagen är något kort. Jag tittar gärna lite på de uppställda armeerna innan jag tappar bort mig i centrum i jakten på en resturang.

Sign In or Register to comment.