FoW återupplivning

edited 13 september 2010 15:25 in Flames of War
' Versaillesfreden är död, Münchenfördraget är inte värt papperet det skrevs på och Neville Chamberlains löfte om "fred i vår tid" ser, efter inte ens ett år, ut som en dåraktig dröm. Krigsmolnen hopar sig i Europa. I Tyskland, uppmuntrade av England och Frankrikes tafatta reaktioner på tidigare annexeringar, vänder man nu blicken mot Polen.'

Som ni kanske hört är det bara två veckor kvar till 'Early war' kommer och jag tycker att det är ett utmärkt tillfälle att blåsa lite liv i FoW. Vare sig ni är taggade på Early eller fortsätter med Mid/Late så kan ni skriva här. Tänkte att man kunde styra upp lite saker i höst.
Ex. 'Tale of FoW painters', 'EW escalation league', Turneringar, speldagar mm.
Om ni har fler idéer är det bara att skriva här. Skriv också gärna vilken/vilka tidsperioder ni kommer att köra.

Som ni kanske förstår av inledningen är jag astaggad på Early, därmed inte sagt att jag inte är på att köra lite MW/LW någon gång. Nu när britterna nästan är klara skulle det ju vara synd att inte använda dom.

Kommentarer

  • Jag och Animal har ju faktiskt, åtminstone oss sinsemellan, återupplivat hobbyn. Självklart i Nordafrika! Det är oklart om jag är så taggad på det tidiga kriget som du är, men man vet ju aldrig.

    Vi skrev upp oss på ligalistan som sattes upp på FUSK, men jag vet inte hur det där utvecklas eller uppmuntras. Jag är i alla fall intresserad av att fortsätta spela. Det är ett spel som ger uppbåd till intressanta situationer som jag och Animal fick erfara. För övrigt är mitt nya namn som general "Marderhund", efter mina bragder i öknen (För er som inte listar ut det så är det Mårdhund, vilket inte är särskilt smickrande egentligen :P).

    Bra initiativ hursomhelst, om jag blir taggad på EW så kan vi definitivt sätta upp en Tale of FoW painters.

  • Blitzkrieg finns nu på Fantasia! Alla arméerna såg bra ut även om vi fruktar vad som kommer när Pergräv får se att franska reservdivisioner får köpa bunkrar.

    Hur många är det som fortfarande kör FoW? Inte bara som kommer att börja early utan alla perioder.
  • Även om man inte är aktiv så har man amerikaner som jag funderar på att utöka till mid-war. Har säkert tid för nån match då och då under hösten.

  • jo. jag är ju lite sugen på att spela. mid eller late.

  • Jag är lite sugen på att starta en polsk armé till early men det kommer bero helt på hur många som kommer göra tyska early arméer. Vickersvagnarna med dubbla torn är fett awesome.

  • Är det förresten nån som vet när polackerna släpps?

  • Först den 25:e tyvärr. Jag ska också bygga polacker så jag är lite sur på att de är sist med att få sin armélåda. Hur länge det är innan sakerna släpps separat har jag ingen aning om. Å andra sidan skulle jag inte hinna göra något innan tidigast nästa vecka pga mottagningen så för mig gör det inte så mycket.

    Tyskar lär det ju finnas, om inte annat för att det är så lätt att göra om en MW armé till EW.
  • Det ser ut att bli fransmän för min del.
  • När släpps fransmännen?

  • edited 23 september 2010 04:25

    På något sätt ha mina tyskar lyckats mobilisera en hel armékår nu i höst... "Bara" Early och Mid dock (Polen/Nordafrika). Försöker bygga någorlunda historiskt korrekt, men av någon outgrundlig anledning verkar fabriken som bygger Panzer III och IV gå på produktionsövertid... Detta måste givetvis kompenseras med infanteri, motorcyklar och FlaK. Luftwaffe går ju inte att lita på så de får nog hålla sig till andra förband. Sedan ligger ju mina brittiska ökenråttor och trycker under något skåp. Jag spelar gärna EW/MW (och om det absolut krävs Brittiska pansartrupper i LW).

  • Som vissa kanske har sett så har jag börjat samla på mig en armé inte fullt så tappra rumäner. Vilket självklart leder till att jag gärna spelar MW (då det är det enda för tillfället som det finns en lista för). Apropå att spela, det kanske vore på sin plats att börja diskutera när man sakta ska börja dra igång. Man kan kanske bestämma någon kväll/dag som man kanske börjar förbereda flamskrigandet. Antar att det finns de som vill slutföra påbörjade arméer (jag vet att jag har en del att måla) samt att som jag förstod det var det kanske lite kort om terräng så att göra lite sånt vore kanske inte fel. Gissar att det blir någon gång efter fanaticen, men det vore inte helt fel att börja spekulera.

Sign In or Register to comment.