Legio XX Valeria Victrix GB Late imperial Romans

Hej Jag vet att intresset för historiska miniaures och Historiska figurspel är svalt på detta forum ,men va fan, jag postar i alla fall. Annars postar jag vanligen inlägg och bilder på WAB-forum, Steve dean Painting, Stockholm Little Wars, Warlord Games forum etc, där historiefigurer är det dominerande. Annars har jag ju också min blogg. Men Jag hoppas ni gillar dem i alla fall:)

Late Romans1 Late Romans2 Late Romans3

Mycket mer av alla min historieprojekt på Metalworkers blogg

En kul grej. Här är en provisorisk loga för den historiska figurspelsförening som vi planerar att starta.

Kommentarer

  • Riktigt snyggt. Det är alltid kul att se några välmålade historiska figurer.

    Tog en titt på bloggen också, allt såg jättebra ut. Tims legion är verkligen enorm!
    Kan du berätta hur du målade det blå på Nap. Gardesgrenadiärerna?
  • Aha jo jag vet, atyt få rätt mörka blå på Napar och lika ledes ACW union har jag kämpat en del med tills jag hittade ett recept jag gillar. Jag skrev det på engelska en gång på ett forum, ids inte skriva om det till svenska.

    1. Imperial Blue (vallejo)
    2. Wash Badab Black
    3. Retouch Imperial blue (Vallejo), Lighter clothing mix in other lighter blue. (Enchanted blue, Skyblye for example).
    4. Light washing, smal brush, thin layer, Badab black.
Sign In or Register to comment.