Online 40k MMORPG

edited 16 juni 2010 07:59 in Off topic

Låter det för bra för att vara sant? Kolla då in: Dark Millenium.

Kommentarer

  • Skit också. Jag har klarat mig undan det där träsket än så länge, men det där var förföriskt nanting...

  • Jag försöker (precis som inför vissa filmer) hålla nere förväntningarna.

  • Lär ju testa det iaf

  • Coolt undrar vad man kommer kuna spela som

  • Man blir ju lite taggad...
  • Jag är skeptisk. Men man lär testa det i vilket fall.

  • edited 16 juni 2010 20:28
    Men varför ska allt bli MMORPG??? Kan de inte göra ett vettigt warhammer/warhammer 40k spel med en gedigen storyline?

    Det jag skulle vilja se är ett 40k-spel i stil med mass effect. Det hade varit the shit!!!
  • edited 16 juni 2010 20:35

    Jag vet inte om jag skulle kalla det för ett MMORPG. De "moderna" spel som utvecklas idag är mer som MMOFPS. Gränserna mellan genrerna suddas ut lite grann allt eftersom "rollspelandet" försvinner ur RPG-spelen (varje ny patch av WoW tar mer och mer bort de klassiska RPG-ingredienserna) och istället lägger man in "karaktärsutvecklande" i de mera actionorienterade spelen (titta bara på CoD t.ex). Idag ser jag inte mycekt skillnad i att spela WoW och CoD förutom rent estetiskt.

    De få sekunder gameplay som syns i videon ser väldigt actionorienterade ut (precis som till exempel det nya Star Wars-MMO:t också) vilket får mig att tro att även detta spel kommer att bli ett mainstream action-MMO som kallas för RPG.

  • Word... Single-player ftw!
  • Jag föredrar mmo spel kraftigt de lever mycket längre det singelplayerspel jag spelat mest är nog dragon age och jag har kört igenom det 3 ggr har kanske 4 dagar speltid totalt, i wow har jag en bit över 400 dagar och det är ännu intressant pga interaktionerna med andra spelare

  • edited 17 juni 2010 09:28
    mmm...sen är det ju det där att vad som är vettigt spelande, att spela måttligt. Men visst får man fler timmar med mmo-spel. Men det är också en issue som jag stör mig på att de inte går ut på så mycket mer än karaktärsutvecklande. Ja, det är ett s.k. socialt forum också men som spel ger jag dem inget större värde.

    För mig handlar det inte om hur många timmar man kan sitta med ett spel utan kvalitén på det. Det är fler än någonsin som spelar WoW än något annat spel så jag ska inte säga att de har fel, men det är min åsikt.
  • @Trukson Det enda som behövs för att klassa ett spel som MMO är att det har en beständig värld, spelas över internet och klarar en stor mängd spelare. RPG får du genom att du kontrollerar en karaktärs handlingar och utvecklande. Då kan man helt klart säga att Dark Millenium är ett MMORPG så vitt jag kan se ur artikeln. Sen att gränsen mellan FPS och RPGn ibland är lite luddig kan jag hålla med om. Dock så är CoD ett FPS och WoW ett MMORPG, dom är faktiskt inte samma sak, tex saknar CoD en beständig värld.

  • Vad hindrar en MMORPGFPS? Skulle vara en intressant blandning...
  • Finns inget som hindrar det! Faktum är att det bara i vintras kom det ett spel som heter Fallen Earth som är ett post-apokalyptiskt MMORPGFPS.

    Jag påpekade bara min högst personliga åsikt där jag är smått nostalgisk över att den "nördiga" eran av MMORPG:s verkar vara över. Dagens MMO-sepl inriktar sig mer på casual play för 12-åringar old-man whine rant continues for hours...

  • Det jag saknar i dessa spel är själva rollspelandet, att man går in i en roll och försöker bete sig som en sådan karaktär i respektive universum skulle bete sig.

    Tacka vet jag det gamla hederliga Ultima-online. Där gick väldigt många spelare in för att skapa världens story. Att försörja sig som värdshusvärd men ändå skapa intriger bakom kulisserna genom att härbärga en tjuvklan.
  • Som svar till JonaThan, det finns gott om folk som rollspelar. jag sett det i en mängd olika mmo, från wow, lotro war, aoc, doc till cox och eve. Ofta är det på dedikerade servrar men inte alltid.
  • edited 17 juni 2010 17:52
    Det är möjligt, men på grund av de flesta spelens utformning utmynnar det ändå bara i hack 'n slash och level up.
Sign In or Register to comment.