Doubt Jr - Blood Bowl Turnering 9/5 - Intresseförfrågan

edited 2 maj 2010 11:17 in Blood bowl

Eftersom det nu är klappart och klart med DOUBT turnering i slutet av agusti så tycker jag det är på sin rätt att vi kör en Doubt Jr. Turnering för att testa konceptet och stilla vårt Blood Bowl beroende nu när bubble 3 är över.

Så Hur många är det som kan spela om en vecka på söndag? Jag tycker att blir vi 6 eller fler så kör vi.

Samma regler som klubbades på mötet gäller i Doubt Jr. Med undantaget att alla spelar slutspel :).

Kommentarer

  • Jag är intresserad, men hinner vi verkligen sex matcher på en dag?

  • edited 2 maj 2010 11:37

    Beror på hur vi lägger upp matcherna. Man kan göra så att de fyra bästa går till semi final och övriga spelar ett slutspel för övriga platser, allt bara för att få ha lite kul :)

    Isf blir det bara 4 matcher, vilket vi borde hinna med.

    EDIT: Skulle det råka vara så att det visar sig bli en jätteintresse för Doubt Jr. Så får vi göra två alt 4st poler där bara de två alt den bästa går vidare helt enkelt.

  • Bestäm schemat och ta intresseanmälningar sedan. Jag är intresserad av att spela på söndag, men jag kan ännu inte säga säkert om jag hunnit hem då.

  • Det är typ omöjligt att bestämma schema när man inte vet hur många man blir och det ska spelas på en dag. En starttid borde man kunna sätta dock. Sedan är frågan vart vi ska vara. är fusk lokalen tillgänglig eller ska vi hitta en annan plats?

  • Jag är grymt sugen, men Monika tentar på onsdan efter så det är tyvärr kört för min del.
    Hur ser det ut?, blir det nån lågtempo liga över sommarn? För en sån hakar jag gärna på. Har inte semester för än v.32
  • Ang liga under sommaren så kan jag bara säga att Jag, Basse, Danne Lee, Gunnar, Markus samt en kille som heter Johan brukar spela som mest på sommare, så jag har inga problem att köra en liga då, dock tror jag mer på en lååååång liga än en lågtempo.

    Vad säger ni andra?

  • Jag är helt klart på en liga i sommar, men det har vi en annan tråd för.

  • Sitter i telefonen med Basse nu, han säger att han ska vara med. Angående vart vi ska spela så har jag en trång källarlokal som vi kan sitta i i värsta fall.

    Med andra ord är vi nu 3 st som kan spela.

  • Jag kan inte. Kommer att vara och titta på lägenheter i Gävle.

  • Förslag:

    1. Skjut upp turneringen tills en helg då vi kan vara på fusk.
    2. Starta ligan direkt, dvs idag
  • edited 4 maj 2010 08:03

    Eller: Spela Doubt JR under ett par veckor, med vanlig anmälning och swiss som vanligt, men ungefär en vecka per match. Kör det parallellt med Bubble 4

  • Jag gillar setos förslag.

  • Jag gillar det med, då kan fler vara med också. :)

  • Det ger ju dock ingen övning eller testning av DOUBT!

  • Testning av spelreglerna i DOUBT går ju.

  • Det är ju att hinna med 6 matcher på en helg som är det stora knepet med DOUBT, framförallt om det kommer mycket folk.

  • Håller med Hemlighållaren. Vi vet ju att vi fixar typ swiss på 10 pers redan. Reglerna kan väl inte vara helt fel då de är ganska linjära med de flesta andra.

  • Då kan vi ju vänta med test av DOUBT Jr tills fler kan och vi har en bra lokal. Spelsugna kan spela i bubble3 istället.

  • Bubble4 tänkte du?

  • Om tanken med DOUBT Jr. är att testa en swiss med fler coacher än 10 så lär vi få vänta...
  • Ja, 4 naturligtvis.

  • det eventuellt knepiga med DOUBT är att hinna (och vilja!) spela sina 4 matcher på lördagen, 2 matcher på söndagen är ju en kakbit, speciellt om man betänker att den sista är valfri (med omtanken riktad mot oss som kommer dränka våra sorger över tärningsgudens diktatur på valfri krog). Att testa 4 matcher på samma dag kan ju därför vara bra?
Sign In or Register to comment.