Play-Creator - Ett Bloodbowl verktyg

edited 15 april 2010 10:22 in Blood bowl

Tänkte bara rekomendera Play-Creator. Det är en sida där man kan lägga upp sina lag och testa olika taktiker i form av uppställningar etc.

Här har jag tex min Undead lag - Bring Out The Dead som ni kan snabbt titta på så får ni en uppfattning om vad jag menar.

Kommentarer

  • Väldigt bra verktyg! Speciellt verkar det populärt att diskutera t.ex. standardförsvar för olika raser med hjälp av play creator.
  • Jag saknar möjligheten att visa förändringar. Man kan ju lägga in en massa roliga symboler, men det går inte att göra flera bilder i samma Play. Det hade kunnat gå att göra fantastiska match-reports då!

  • Jag kan bara hålla med om att man saknar möjligheten att visa förändringar som te.x händelserapporter. Det optimala skulle varit om man kunde klicka sig fram runda för runda etc. Men vem vet killen som gjort sidan kanske kommer med en uppdatering.

    Jag har som mest använt sidan som Setomidor säger. Testa sig fram i olika försvarsuppställningar för att få en lätt överskådlig blick över hur det ser ut.

    Den jag länkade till är t.ex den jag kommer att använda i en ev final beroende på vilket lag som kommer att ta sig dit.

  • edited 17 april 2010 09:59

    Vad jag saknar mest är en info ruta, det finns plats för den. Här är te.x ett förslag av mig hur Chaos ska ställa upp i defence mot lag som inte har så mycket fart under fötterna som te.x Amazoner.

    Defence

  • Hade varit snyggt att kunna placera små förklaringsrutor med pilar (ungefär som pratbubblor), alternativt med notes som på flickr. Gärna numrerade så att man ser i vilken ordning de ska läsas.

  • edited 17 april 2010 10:55
    Frantic: Intressant bild indeed, men jag hade aldrig anfallit som Amazonerna gör på den där bilden ;)
  • Haha, ja, jag har själv aldrig spelat Amazonerna utan kastade ihop något som såg ok ut iaf. :)

    Poängen med denna försvarstaktik är att man inte kan följa med upp när man slagit på dem i s-line. Följer manupp så matar man warriorsen som står bakom. Samtidigt har man ganska starka kanter som ska kunna bromsa och störa. Samt en mino som får blitza sig in där man tycker att den behövs.

Sign In or Register to comment.