Fancy Fanatic Eftersnack

edited 20 mars 2010 23:01 in Turneringar / konvent

Slog mig just ner på kontorsstolen och insåg vilken jävulsk träsmak jag har i arslet.

Anyhow

Sjukt trevlig tillställning, fantastisk mat, trevliga motståndare, skön stämmning på kvällen med allmänt figur snick-snack. Jag anmäler mig till nästa.

Kompletta resultatlistor kommer senare.

EDIT: Folk tog kort så jag hoppas det kommer bilder, finns bland annat bildbevis på när Niklas fick en penis i näsan

«1

Kommentarer

  • Trevligt trevligt, jag är också med på nästa!
    Vad måste man göra för att komma med i snällaste gruppen? Dags att måla upp Dvärgarna tror jag.
    En penis I näsan, antingen en stor näsa eller en liten penis?
  • Riktigt trevligt i år också. Lite bättre klass på klädsel än sist (kände mig som en av sunkarna när jag bara hade jeans till kavajen...) .

    Första turneringsvinsten i 40k också,kändes bra men rätt oväntat :)

    Stor eloge för anordning, mat m.m. till alla inblandade.
  • edited 21 mars 2010 11:56
    Jag har ont i magen.... För mycket mat,

    Man å andra sidan vägs det upp av att jag vann...

    Bra evenamang. Tack så mycket. Attans vad jag e trröööttt.
  • Jag är så jävla besviken.......

    Inte en enda beställning fick jag där ifrån. ÅK TAXI latmaskar.

  • Tack för en rent magisk tillställning till arangörerna till spelarna TACK

  • Väldigt trevligt.
    Grttis till mr Pilebro och smisk till alla som drog tidigt.
  • Tack arrangörerna, mot- och medspelare och lagkamrat. Grattis Björn!! Känns som om 30+ är på G inför Fanaticen.

    Är definitivt med nästa gång också men då ska jag för ovanlighetens skull spela i den snälla gruppen.
  • Var ju förbi och kikade en sväng. Blev inte mindre pepp och sur för att jag ej kunde vara med. Måste vara med nästa gång. =)
  • edited 21 mars 2010 14:35

    Tack för en kanontillställning. Hoppas att nästa repris blir lika fancy^^ Fick lite för mycket av det goda känner jag så här efteråt.. Det blir inte bättre av att man glömde nycklarna hem i lokalen :)

    Ska även passa på att gratulera vinnarna och tacka arrangörerna för en fan...........wait for it :) tastisk rolig kväll.

  • Låt oss lägga beslag på kocken, maten var superb! Ser fram emot nästa omgång, då med ny armé!

  • Jag hade väldigt roligt igår och trots att jag laddat med "Bakis"-tabletter som jag glömde ta så har jag inte känt av annat än lite matthet. Nästa år ska jag klä mig bäst, vinna, dricka och äta mest!
  • GO PILE-BRIDGE!!!

    30+ Rockar stenhårt...
  • Några rykten om när nästa dylika tillställning äger rum? Före sommaren?

  • Grymt trevligt som alltid även om maten (som vanligt) är medelmåttig. Käkar veg mat så :p. Inte därför jag är där vilket som. Trevligt folk, härlig stämning, kanon arrangerat som vanligt. Nedräkning till nästa Fancy nu då :p. Förresten vart tog bilderna vägen? Såg 2 kameror blixtrandes iaf ;). Sjukt trevligt folket :-D

  • tack tack till en underbar dag. kommer lägga ut mina bilder som jag tog inom en snar framtid

  • Bra grupper, det verkar ha varit hyfsat jämnt motstånd hela tiden för de jag pratade med. Samtliga av mina matcher stod och vägde in i det sista och kunde svänga hur som helst, så det var en riktigt bra spelupplevelse också, utöver allt det där viktiga (kostym, öl och mingel).

    Nu är jag inte veg, men Trollapan har en mycket bra poäng. Jag stod där och tänkte att det var tur att man inte gjort slag i saken och blivit veg trots allt, utbudet verkade tämligen skralt. Bättring på den punkten till nästa gång vore kanon! Maten jag tryckte i mig var dock fenomenal, så det är synd att inte alla kan få samma upplevelse.

    Nu väntar jag och Gällivareborna bara på Fanciest Blood Bowl League Ever.

  • Att kolla antalet vegetarianer innan kan ju kanske vara en bra idé och sätta av mat därefter.

    Och borde det inte vara Fanciest UMeå Blood Bowl League Ever då, FUMBBLE :D

  • Bah.. Veggar ska straffas, annars är väl Öl vegetariskt ;-)
  • Tack för en helvetiskt rolig kväll alla som var där. Trots alla mina små gröna gubbar kom jag ändå sist. Nästa år ska ni se att jag har lite mer skin på näsan och kommer förmodligen vinna allt.
  • Jonathan, du ska i alla fall ha tack för en sjukt rolig och trevlig sista match. Efter min flytt till Öbacka är över så är du välkommen att spela. Då ska du se att det går bättre efter du fått in lite vana. Jag tycker trots allt att du gjorde väldigt bra ifrån dig!

    I will be calling!
  • I don't want your pity! Men helt klart ska vi börja köra lite matcher när du flyttar lite närmare :)
  • edited 22 mars 2010 22:04
    Måste helt hålla med! Var hur kul som helst och kommer absolut besöka nästa Fancy, Vart lite väl packad där senare mot kvällen, och förvånade mig stort att det gick så bra med dvärgarna som det gjorde =) Tackar alla dom ja spelade mot, hade oerhört roliga matcher och trevligt folk både att spela med och de man fått träffa!, och alla arrangörerna och självklart maten måste tackas ofantligt också! GO FANCY!
  • Mycket skoj hade ja, fick oxå grym träsmak efter kvällen... och en lite bakfylla på det. Helt klart peppad på nästa gång, men då blir det Empire så man slipper Pile-Bridge stappla döskallar hela bordet högt =P

    30+ ftw!
  • Ola: Du avsade dig rätten till välsmakande och näringsrik mat dagen du tog av dig byxorna och satte på dig Veg-kjolen

  • Ha ha mitt bajs luktar då rosor och pot puri så det så. Sen så heter det KILT!

  • Sen när görs kiltar av rosa spetts?

  • Självklart görs kilt i rosa !
    http://www.pinkkilt.com/jpg/pinkkilt.jpg
  • fantastisk tillställning!

    Jag är en av dem som sprang runt med kamera. Och till min stora glädje
    pryds även detta års bilder av en träpenis...

    Jag håller bilderna gisslan tills resultatlistor har kommit upp!
  • Jäkligt bra arrangemang över lag. Bra mat, bra lokal, bra folk.

    Turneringsmässigt, så var det de bästa 40k scenarios jag spelat till 5th ed 40k. Objektivscatter och procent-av-killpoints var båda jättebra idéer, och jag tycker det vore en bra tanke att använda de här scenariosarna rakt av till vårens Fanatic.

  • edited 25 mars 2010 09:46

    Resultat 40K

    1. Johan Dyrlind 78p  
    2. Robert Lindberg 63p  
    3. Oskar Andersson 61p  
    4. Ola Örnberg 59p 
    5. Lars Bergström 56p   
    6. Per Andersson 53p  
    7. Daniel Krigsman 52p  
    8. Tommy Markström 48p  
    8. Sven Eckerskog 48p  
    10. Patrik Ylmefors 45p  
    11. Daniel Tarander 44p  
    12. Falle  43p  
    13. Niklas Bengtsson 42p  
    13. Linus Söderberg 42p
    13. Peter Strandgårdh 42p    
    16. Simon Brändström 32p  
    17. Andreas Ylmefors 27p  
    18. Jonas Kriström 25p  
    18. Markus Eriksson 25p  
    20. Johan Hofverberg 22p  
    21. Johannes Boo 21p  
    22. Skägg 17p
    
Sign In or Register to comment.