30+ äger (Lite internt kring lagturnering i januari)

12467

Kommentarer

  • Hmm, med så mkt chaos måste jag kanske damma av Sigmariterna...
  • Jag har funderat länge på en Tombkingsarmé men nu kommer den nya boken inom en överskådlig framtid och med det förhoppningsvis nya skelett så det fick vara, sen tror jag att Tombkings sub 2000p hade varit lite väl mkt "slagpåse"
    En hyfsat balanserad Empirelista är ju bland det roligaste att spela både med och mot.
    Jag hade tänkt spela med två shamaner jag med men tyckte att närstriderna blev lite väl mkt. beroende av bears anger... Movementmagin som finns i Staven och beastmagin är ju sjysst,
  • Dvärgarna hade varit kul o se på 1000 poäng, men mera empire åt folket är kul också. Bestarna ska ut ur skogen och plundra lite.
  • edited 15 januari 2010 14:33
    Unge herr Henriksson funderar på följande lista:

    Paladin, Virtue of Impetuous Knight, Enchanted Shield
    Paladin BSB, Sword of Might, Gromril Great Helm

    8 Knights of the Realm, FC
    6 Knights of the Realm, FC
    6 Knights Errant, Mus
    10 Skirmish Bowmen

    3 Pegasus Knights, Mus
  • edited 21 december 2009 19:19
    Bussfest!

    skönt att vi kan åka med någon hem efter turneringen :p
  • Bäst att det händer nåt i denna tråden idag!

    Uppstigning 0400 för att hinna till jobbet kl0700, så nått måste ske för att lysa upp en annars dyster morgon.
  • själv är jag ledig.. har inte klivit upp än....

    ska komma med en lista sen idag så du har nåt att fundera på.. Och mappe ska spela dvärgarrr

  • edited 22 december 2009 09:29
    Zombie mode där på Sofiehem alltså.

    Sitter och ringer runt och letar kvarters lokal just nu, Stig är ansvarig, så nu är det han jag jagar!

    Ska höra ungefär hur stort stället är o sånt dära.
  • Zombiemode i Drammen... Om jag får be. Befinner mig i östlandets pärla, det återuppståndna Drammen. Såg igår dokumentären "underet i Drammen tillsammans med svärmor och hennes vänner. Vi har fått det så fint her i byen vår...

  • Jag kommer nog att lansera en råttlista inom kort. Har dock kvar att fylla ut de sista poängen. Norge? Hmmm - du är dock snart tillbaka i civilisationen. Eldborn, du måste leta hårdare efter lokal. Hörde att Dea ej kan deltaga den 16:e pga av Tyranidsläpp. Tråkigt att den lille mannen med den myckna plasten ej kan deltaga. Vem fyller hans pytteskor då?
  • Ska snacka med Stig, det är han som fixar lokaler här på Klintvägen, men han har varit svårt att nå...
  • edited 23 december 2009 06:42
    Fick tag i Stig igår kväll.

    Nu är det bokat en kvarters lokal uppe på Klintvägen den 16 Januari. Jag har inte sett den ännu, men Stig säger att den är Stor nog för 12 stycken spel sugna herrar i sina bäst år.

    Ska kolla på den efter Jul och Nyårs helgen, men jag tror det kommer funka bra. Vi måste in med 6 eller är det 8 spel bord? Och om det bara är 1000 poäng så ska det väl inte bli så hiskeliga yttor som behövs.
  • Verkar kanon Lars!
    Jag får ju så mkt skäll av Pilebro så jag skall försöka med tjockisarna ändå...
    Här kommer en trolig laguppställning:

    Thane - Shield, Rune of stone, MasterRune of Challenge
    Thane - Bsb, MasterRune of Gromril, Rune of Speed

    10 Quarrellers - Shield
    10 Thunderers - Shield

    9 Hammerers - Shield, Fc
    8 Hammerers - Shield, Standard, Musician
    8 Hammerers - Shield, Standard, Musician

    Organ Gun

    998p

    Bäva månde alla som har Move 2''....!!
  • edited 23 december 2009 18:15
    Haha, synd att dvärgarna inte kan kasta mistres of the marsh, då kanske du kunde kapa ner nån stackare till move 2" :)

    Ser ut som en jobbig lista om du får fast i nån stackare och en Organ gun som backar upp de små skäggiga.
  • Bra jobbat Lars med lokalen. Härligt att höra att Mappe kör med tjockisar. Själv har jag lite problem med att fylla ut poängen till råttorna. Hmmmm undrar VC kan funka?
  • Bra jobbat Eldborn! Har nu funderat över att modifiera reglerna litegrann? Bordskvartar, flaggor och generalen blir så mkt värda när man kör på 1000p. 50p istället för 100?
  • Kanske kör på ungefär samma som senaste 1000 poängaren. Den som har flest tagna standard efter matchen får 100p och general och quarter ger 50p.

    Mindre att räkna på och som Pannbenet säger lite mindre skillnader. Vi kanske skulle fundera på lite roliga scenarior? Eller ska vi köra på klassisk massslakt?
  • Let´s kill. Vi kör på masslakt. Däremot lät det vettigt med lite mindre poäng för kvartar och generaler.
  • Om vi kör scenarion så kan det hända att jag ändrar min lista...
    Masslakt låter bra för mig, minst krångel:)
  • Då Bokar vi masslakt.
  • låter bra tycker jag
  • Måste börja dropa in lite listor snart!

    den som postar sin lista sist borde få nått slags straff, inte schyst att vänta in i det sista för att se vad de andra ska spela med :p
  • edited 29 december 2009 23:07
    Master General på Dark Steed
    Lance; Rptr Crossbow; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak
    Enchanted Shield
    Ring of Hotek


    Master BSB på Dark Steed
    Rptr Handbow Pair; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
    Sword of Might
    Pendant of Khaeleth


    10 Dark Elf Repeater Crossbowmen
    Shield

    15 Dark Elf Warriors
    Shield; Standard; Musician

    15 Dark Elf Warriors
    Shield; Standard; Musician

    5 Harpies

    6 Witch Elves

    2 Cold One Chariots


    För grisig??
  • Nej knappast, vänta bara tills min demonlista kommer upp. Lär ju bli rejält ollad av alla andra deltagare
  • Warlock engineer lv2 Condenser och Doomrocket
    Plauge Priest lv1 Censer
    21 slaves m. slings mu
    25 clanrats hw/shield mu/std + ratling gun
    15 Plaugemonks mu/std
    6 Poisonwind globardiers + bombardier
    6 Plaugecenser bearers
    1 Doomwheel
    5 Giantrats + packmaster
    5 Giantrats + packmaster
    5 Giantrats + packmaster

    Voila - 1000 pts. Fortfarande osäker men jag tror det blir så här. Måste bara måla lite fler modeller.
  • Hörde jag ett ååååååååhhhh 30+!!!!!!
  • edited 30 december 2009 22:06
    30+ har således vunnit förstadelmomentet i turneringen, och får varsin våffla med hallonsylt. Sista laget att producera listor får däremot ett extrajobb som manusförfattare till göta kanal 4..
  • Lutar mot HE för mig:

    Lvl 2
    Ring of Fury
    Silver Wand

    Lvl 2
    Seerstaff
    Scroll

    10 archers

    5 SM

    5 SM

    5 DP ink Banner of Sorc

    GE

    RBT

    1000pts
  • Det blir nog det enda 30+ vinner misstänker jag.
  • edited 2 januari 2010 13:59

    Jag kommer förmodligen spela samma lista jag spelade på senaste 1000-poängs turneringen. Inte för att jag vann särskilt mycket, utan för att jag gillar att spela empire i sin mest balanserade och harmlösa form :)

    1000 Empire

    1 Captain on pegasus Enchanted shield, doomfire ring

    1 Wizard lvl 2

    1 Wizard lvl 2

    20 Spearmen, 9 free company detachment, FC, shields

    21 Swordsmen, FC

    10 Flagellants

    5 Outriders

    1 Cannon

Sign In or Register to comment.