Flames of War dag Norum Sön 29/11

edited 4 november 2009 07:42 in Figurspel

Hej nu var det ett tag sedan vi hade ett stor spel i FOW här i norum... finns det intresse för detta ??? mitt spelbord är 250 x 180 så det finns plats för 4-6 spelare samtidigt :) Som vanligt så hämtar jag folk som bor i umeå samt bjuder på fika

hör av er om ni är intresserade att komma.....

MVH Andre´H

Kommentarer

  • Ja, spela är ju roligt. Det vore kul om man i sådan fall kunde planera upp något spektakulärt. Vi har ju haft många idéer som ha disskuterats tidigare.

  • Jag kommer gärna. Har funderat en del runt ett scenario för större slag. Några idéer:

    -Vi bestämmer en tid då vi avslutar pågående runda och spelar en avslutande runda varefter vi kontrollerar vilken sida som vann. Victory conditions kvar att diskutera.
    -Alla plutoner inkluderande bepansrade fordon börjar i reserv.
    -Övriga plutoner startar dug in och gone to ground.
    -Alla specialabilities som supply truck o.dyl. kan användas av båda sidor.

    Säg gärna vad ni tycker och släng in fler idéer.
  • Tänkte att man skulle kunna använda de regler som är tryckta i Bagration boken för större slag, alltså de som ger recon och fallskätms trupper lite fördelar med att kunna dyka upp och vara jobbiga för motståndaren. Annat än det så är jag ju alltid på att köra ett större slag än 1500-2000 pts grejor
  • edited 6 november 2009 08:45

    Jag var sugen på att köra ett mission då ett rysk engineer-sapper battalion har tagit sig över floden Vistula och har fortifierat sig på andra sidan..... för att klara ett stort motanfall av tyskar. ryssarnas pansar är i reserv och måste korsa floden för att komma till undsätning.

    som i River Of Heros :)

    man kan även ha som per vill att scouts och fallschirmjägers kan komma in från sidorna för dom har droppat in före anfallet....

    Objektivet för tyskarna är att kasta tillbaka ryssarna på andra sidan floden samt kan man ha en by och andra coola objektiv nära floden på tyska sidan som ägs av ryssarna...

    Sen tycker jag att vi kan skippa alla heavy tanks även panters så blir spelet roligare när alla medium tanks kan skada varandra

    vad tycker ni ???

  • Jo jag gillar det men det visste du redan det enda riktiga problemet jag kan se är ju att med bara medium tanks tillgängliga så undrar jag om vi host "stackars" tyskare kan spendera våra poäng eftersom tunga vagnar brukar äta upp en ganska fin del av tyska poäng i dessa fighter,
  • edited 6 november 2009 16:53

    då får ni köpa mera inf då :) samt stugs o half tracks.... sen behöver inte vi spela 8000 mot 8000 som sist.

    sen tycker jag att man får ha max 2st artillery units + flyg för att det inte bara ska bli templat vapen.....

    sen tycker jag att ryssarna ska ha akross the volga rule men med lite ändring så att ryssarna måste ha sitt art på en separat spelbord där bara era scouts och fallskärms jägare och flyg kan anfalla.. hur låter det ?????

  • Vi får väl köpa artilleri istället och så kan du sätta in hela din Grenadierbatalion Per. Vi har ju tillsammans ett artillerikompani, ett nebelwerferkompani och en batalion StuG samt en infanterikampfgruppe i brigadstorlek.

    Själv gillar jag mina main battle tanks dvs. Panthers men jag kan tänka mig att klara mig utan dem. Mycket terräng tycker jag är ett måste med laserpekare för att undvika långa diskussioner om vad som kan se vad.
  • sen har jag en ide att på kartan ska det finnas 5st objektiv.. 3 av dom ska vara broar över floden, och om tysken tar bron/objektivet så spränger tyskarna bron och ryssen kan inte bygga/ta till backa objektivet för det är ju förstört...

  • Ja .. då var det snart dax för stor spel i norum :)

    jag eller erik kommer att hämta upp er vid FUSK nya lokal kl 10 på söndag 29/11 se till att ni har handlat godis ,dricka och lunch innan... jag kommer att bjuda på fika på eftermiddagen. och middagen handlar vi i sävar.

  • Ok får se till att kliva upp lite tidigare då än vanligt. eller inte gå och lägga sig Hmmm
  • Hej, jag kan ha dragit på mig en förkylning? Vi får höras imorgon och då får jag väl se hur det har utvecklat sig.

    MVh/erik

Sign In or Register to comment.