Warhammer Ancient Battles

2»

Kommentarer

  • Djävla nice! snart blir det krig

  • Tack så mycket...

    jo snart blir det krig :)
  • Och som vanligt så är Per lite efter med att skaffa sig grejor så med min tur så kommer ni ha spelat er less när jag väl kommer igång :( nåja romare är det tänkt att bli och romare skall det bli
  • vänta inte för länge :(
  • Hittade Hannibal och 24 Libyan infantry i brevlådan idag. Bilder kommer snart.
  • Synd bara att jag missad att man måste beställa spjut separat :(
  • Går det inte hitta spjut i stor lådan på fusk??

    jag har nu målat över 40st celts :)
  • fan jag har snart 4 Warhammer Historical arméer i tre olika spelsystem! Alla arméerna är små men endå.

    I storleksordning: Romare ( ca 150 figurer och lite artilleri) 90 legionärer 20 pretorians mm. Normander ( drygt 100 figurer) ECW ( ca 100 figurer) ACW (Bara 36 figure än så det kanske inte kan betraktas som en arme ÄN)

    Kul att fler kommer igång med detta! WAB med Romare är det enda som spelats i Umeå än så det ligger väl på prio 1 men om ni skaffar nått annat än "Ancient" stuff så hojta till för jag har som ni ser en del figurer och regler även för English Civil War och American Civil War. Det vore kull att testa. Nästa lön ska jag beställa mer ACW grejer.

  • Nord eller Syd i ACW?
    Skulle väl inte kalla 150 Romare lite.
  • Jag är Nord. Unionist. Hittils håller jag på med att måla två regementen: 20th Maine och 14th (Brooklyn) New York State militia-"The red legged devils". Två självklara favoriter från inbördeskriget.

  • Så här ser de första färdiga ut. Lite mörkt foto. Finns mer bilder på min nya figurblogg

    Blogg

    Bild

    Perry plastics målade som 14th N.Y.S.M

  • riktigt snygga figs :) men hade blå rockarna röda byxor ?
  • edited 31 juli 2009 12:51

    Detta regemente hade det. Det fanns en hel del regementen med mer färggranna uniformer. Jag har grym koll, har läst på hela sommaren:) Jag är inne i en ACW period. Kolla in min nya spel och figurmålarblog, där finns fler exempelbilder på andra ACWunits med coola kläder mm.

    Bloggen

Sign In or Register to comment.