Kommentarer

  • Riktigt bra svar i mina ögon. Way to go GW!

  • Yup i stort sett bra svar på allt

  • Nu fick jag iaf klart för mig själv (det kanske alla andra redan visste) att motståndarens alla enheter inte räknas som havandes 360 graders LOS vid deployment av scouts. Varför skulle dom annars skriva som dom gör..

    Q. Provided that enemy units cannot draw line of sight to their position, when deploying Scouts in terrain, can the Scouts be placed in a position where they can see enemy units? A. Yes, as long as no enemies can see them.

  • Det svaret är konstigt tycker jag, jag förstår inte vad för någon situation de syftar på. Om de inte tycker att man kan ställa en scoutenhet i kanten på en skog bakom en fiendeenhet t ex.

  • Jag antar att de syftar på terräng som kanske inte täcker line of sight. Det står väl i scoutreglerna att de ska deployas bakom terräng, men om terrängen inte täcker line of sight (träsk, exempelvis) så fungerar ju regeln ovan.

    Något jag blev lite förvånad över var stand and shoot regeln mot karaktärer som chargar ur enheter (man skjuter på enheten, inte karaktären), samt att man inte har line of sight till sin egen enhet :) Man kan alltså inte kasta buffar som kräver line of sight på den enheten man själv står i.

  • Jonke: Visst kan man ställa en scout enhet bakom en annan enhet, ifall det finns en terrängbit där och är minst 10" ifrån.. eller om man är waywatcher ;)

Sign In or Register to comment.