Nya arméböcker till Chaos?

NasNas
edited 15 november 2007 22:05 in Warhammer fantasy

Tja!

Jag undrar om någon sitter på några rykten om/när det kommer nya böcker till Chaos, och om det i så fall kommer att bli en tjock bok, eller 3 böcker som det är i dag?

Dessutom så kanske fler chaosspelare håller med mig om att den lösning som finns idag är minst sagt klumpig.

Ta det här med demonerna, vilken lista är det man ska följa egentligen; Den från HoC eller SoC? Vilken lista är det som gäller på turneringar?

Sedan så tycker jag att antalet enheter som finns idag är för få, vill man basera en armé på mortals har man endast 6 enheter att bygga på... Känns så där.

Dessutom så ska jag nog skapa en web petition för att få tillbaka Chaos Gifts/Rewards i böckerna!

Kommentarer

  • Det flyger ju runt en del obekräftade rykten att det ska komma en demon army book vid sidan av demon codexet till 40k i typ mars. En del säger att det ska vara en gemensam bok för båda systemen.

  • Men de flesta säger att det inte är så, och/eller att det kommer en bok med alla 3. Vänta några månader så kommer nog svaret. VC (och DE?) kommer innan så minst ett år kvar skulle jag gissa.

  • Kollade runt lite mer

    gjnoronh:

    It's been officially confirmed a WFB daemonic army book is coming soon.

    Jeremy Vetock during the official Q and A session at the Baltimore GT confrimed that it's coming, Phil Kelly is writing it, and that Jervis Johnson is already writing the article for WD that will further discuss how it interacts with Hordes of Chaos.

    For more stuff on daemons come on over to www.thedaemoniclegion.com theres a rumor thread for this.

    April/Maj nämndes också.

  • lätt att man ska börja med demoner då. Nån som vet om dom kommer ha samma demon regler som dom har nu?
  • edited 17 november 2007 11:55

    Jonke: Eftersom GW för länge sen (säg 10 år sen) slutade se 40k som "fantasy in space" så känns det inte troligt att de släpper en gemensam bok nu.

    Däremot kan jag se att GW ser till att släppa en separat fantasy demon-armybook samtidigt. Dummare än så är de inte. Förstå vad demonpaket kommer sälja som smör när både fantasy och 40k-spelarna kastar sig över dem?

  • NilssonHarHund: Eftersom GW för länge sen (säg 10 år sen) slutade se 40k som "fantasy in space" så känns det inte troligt att de släpper en gemensam bok nu.

    Det tror inte jag heller, jag bara återgav vad jag läst på andra ställen utan att på något sätt värdera dessa rykten.

  • edited 20 februari 2008 06:36
    En ny Mortal-lista ska visst komma i WD innan sommaren läste jag. Army Booken släpps ungefär ett halvår senare vill jag minnas.

    Undrar vad som händer med Beasts sen då? Armén fungerar ju som en ensam bok, men är ju inte tänkt som en sådan. De lär ju behöva en uppdatering de med, om nu inte de nya demon- och mortalböckerna kommer att gå att mixa och matcha med varandra och beasts dvs.

    Edit: hittade en tråd på warseer angående mortals. http://warseer.com/forums/showthread.php?t=127869
Sign In or Register to comment.