Crayfish målarblogg!

edited 15 december 2008 21:46 in Figurmålning etc

Hejsili hejsan, har inte kunnat ta kort eftersom min kamera är "on the fritz" så jag har lånat en kamera från skolan, lite smått suddiga är bilderna... men det har väll ingen dött av. Ska måla mer på honom nu och förhoppningsvis blir det en update senare/imorrn för jag lånade kameran över hela veckan (så kanske nått nytt blir det också) inklusive att deadlinen på min hemsida är i veckan så måste jag få upp den också!

En space marine

En space marine till

Och en sista titt

Spacemarinen

baken

Och en sista titt

(de sista är ifall det inte skulle funka med att lägga in bilder av någon anledning) Tjing tjong!

Kommentarer

  • Tänk på att det kan se konstigt ut när ljuskällan är mörkare än det den lyser upp.

    Den ser riktigt smutsig och sliten ut, najs! Tycker dock att viss del av det gråa ser ut som omålad sprue, iaf på fotona och det är inte helt optimalt.

  • för tankarna till den här... fast lite mer skitig

    riktigt smutsig... är lite lur på den högra sholderpadden dock... ser inte riktigt ut att höra hemma där men annars snyggt målad.

  • Jag gillar den, dock ser hans vänstra axelskydd ut att höra till en annan marine. Kanske lite mindre "kladd" och en röd kant på det axelskyddet.

  • ja jag menade den vänstra jag med:)

  • edited 16 december 2008 19:24

    Tack för allt fint som sagts hihi, jag tror inte det finns någon bättre komplimang än "Den ser riktigt skitig ut" hih!

    Vänstra shoulderpadden var inte helt klar, kanske inte var tillräckligt tydlig om diverse saker, skrev den i all hast! Men hursom så ville jag göra en oxidations effekt på den skuldran som på denna bild

    http://farm3.static.flickr.com/2163/2526482500_f790404608_m.jpg

    Iallafall, chapterdesignen är inte klar, är glad över ifall jag skulle kunna få nån ide över vad dom skulle heta (ska göra ett litet posse med ungefär detta färgschema, har alltid varit min dröm att få göra en version utav Bobby Wongs BloodQuest Drömmer tillbaka) Har bara en hum om hur märket ska se ut! Nog snack, nu är det lite bilder på G!

    http://img68.imageshack.us/img68/7809/sm99fa8.jpg

    http://img68.imageshack.us/img68/3024/sm992gr0.jpg

    http://img522.imageshack.us/img522/4034/sm993af6.jpg

    http://img522.imageshack.us/img522/4697/sm995ky5.jpg

    Ja, NMM är inte heller skitfärdigt ska jag väll säga, måste lägga på lite kontrast med lite svart sen är det bara små pill, men jag ska lämna denna tills jag kommit på/fått en bra ide om chapter kring denna gosse!

  • Ja med en röd ram passar den vänstra sholderpaden in bättre men kan inte säga att jag tycker om ditt "DIE" på sholderpaden... har aldrig tyckt om slagord på figurer... men det är ju bara vad jag tycker.

  • edited 16 december 2008 23:43

    om det inte ska stå Dies Irae (vredens dag) förstås.

    jag gillar det! Skitigt men snyggt! Mer kontrast kanske vore en idé till nästa, större skillnad mellan det ljusa och det mörka. Färgerna är bra.

  • haha förstår både Taintedbrush och Sven ifall ni hånar min lilla skrift! Jag fick tvär panik och bara skrev in något sedan fick jag ångest och tänkte "men det här snyggar vi upp", ett gäng washar senare och jag gav upp hoppet hehe!

    Hmm kontrasten blev ju bara mellan det bruna och gulvita på denna kille, men på chesten blev allt mycket bättre (men ofc saker man blir nöjd över försvinner bakom en massa tjafs!)

    Om vi ska gå in på kanske så skulle jag kanske kunnat skriva Dies Irae (om än väldigt uttjatat) kanske Deo Vindice eller Deus Vult, själv älskar jag (och har alltid gjort enda sedan jag lyssnade på vaders skiva De Profundis) just De Profundis!!! kanske lite mer chaos men vafasiken!

    Mera updates inom kort!

  • nej nej jag hånar inte... jag tycker att det är helt ok att skriva namn på figuren eller squaden på sholderpadsen, jag tycker bara att det är (inte för att vara otrevlig, smaken är som baken) "töntigt"... annars är ju gubben skitsnygg... riktigt skitig och jävlig som en SM som varit i krig i 30 år utan rast ska se ut... vill se en fortsättning...

  • En sur, skitig, space marine.

    Ser nästan nurglig ut.

    Good job!

    Fasst du borde byta ut "Die" mot nåt annat, vet inte om jag skulle vilja heta det eller få det som honour badge.
  • Här är den!

    Rösta gärna, den blev klar idag och jag är väl rätt nöjd (mest för att jag blev klar då men hehe..)

  • edited 19 december 2008 11:06
    Det blev mycket bättre efter att du hade målat det andra axelskyddets kanter röda men jag tror också att den bättre bildkvalitén gjorde mer rättvisa åt figgen. Gillar det där med oxiderat koppar. Najs najs! Skulle vara intressant att se en hel squad målad så där.

    Du kan ju hitta på lite fluff om att de befunnit sig i någon korrupt hiveworld väldigt länge och därmed blivit skitiga utan möjlighet att polera rustningen. :p
  • Snyggt! Jag tror en svart kant runt basen skulle sitta fint

  • Jonathan, du ska få lite början till mitt fluff...

    Tänkte göra ett diorama i stil med bloodquest (lite mer skitigt men endå)

    Tänkte ha en chaplain dreadnought (martin fick mig inspirerad!) en emperors champion, standardsnubbe, två vanliga marines, en dude som håller i en heavy bolter med EN hand och har powerfist (gängets värsting så att säga!) en scout och nån snubbe som håller i en bolter och chainsword... kanske nån liten man till (någon terminator eller så...)

    Så här tänkte jag sätta "moodet" för hela ideen: De ska vara på uppdrag att döda en chaos planet (tidigare okänd) men de dom hittar där är inga vanliga dudes, inga traitors eller så utan bara ren och skär jävla ondska! Tänkte då ha chaos lorden i terminatorarmor som håller i och nästan pekar mot något, fast ska convertera så att han håller i två fleshhounds of khorne som också ska vara konverterade till lite mer ondska. Chaptret till SM snubbarna vet jag inte men jag vet att det är ett subchapter till Imperial fist i alla fall, och dessa är de enda som överlevde och tog sig så långt genom att ha slaktat och slagits i några år, tillslut kom de till denna lord och scenen inspelar sig just innan championen hoppar på honom, till en säker död, men för vem vet ingen!

    Hehe, det var de jag kunde komma på nu, får väll se hur det blir i framtiden!

  • Hey hey! har gjort om denna tråd till min målarblogg och jag kommer updatera typ varje dag med nån form utav bild, jag har fått en ny kamera så nu blire åka av!

    Börjar rundan med två rackham som jag håller på med, en centurus clone och Vicar of dirz. Båda är väldigt fina modeller och mycket detaljer. De är inte helt klara men det kommer Clonen kommer att bli klar väääldigt snart, har haft så förbaskat skoj med honom och fort har det gått, har knappt satt in tio timmar på han och han har kommit så långt (i mina ögon så är 25-30 timmar ett skitsnabbt måleri)

    clone1

    clone2

    clone3

    Vicar of dirz

    vicar

    vicar2

    Jag kommer även att lägga upp lite sidprojekt som jag håller på med som det sista finliret på min Asurmen och tigirius tyrion o c/o ;D Ska fara och köpa nån box med Spacemarines och typhus i veckan också, samt att jag ska göra en tutorial om hur man gör skitiga marines ! So long!

  • Den här tråden blir kul att följa!

  • ser fram emot fortsättningen...

  • Tja tjena tjo! Har hållit på lite med Vicar of dirz sen jag vaknade (en timme sedan typ ;D ) och lite småpill kvar innan jag är riktigt nöjd med allt.

    vicar1

    vicar2

    och basen, den ska bli en liten blandning av öken och träskäckelpäckel

    bas

    Mer updates ikväll eller imorrn, klonen ska inte målas så fruktansvärt mycket på ikväll utan mera utav vicar of dirz!

  • OK, då ska jag väll updatera denna lilla "blogg", inte blivit mycket målande då min nya plats suger och min gamla var på tok för liten, men jag ska byta till den igen. Har gjort vicarn nästan helt klar, armarna saknas och sen ska han på basen. Håller även på med ett projekt som ska bli en tutorial. Håller på att konverterar Lysander till en salamanders dude. Skulpterar hammaren just nu och alla imperial fist ikoner ska bort. Ska inte göra en tutorial hur jag bygger om, men målningen ska jag försöka visa steg för steg! Ett litet roligt projekt som kommer ta stora delen av min tid, emellan ska jag försöka bli klar med allt jag håller på med just nu. Listan är lång utav helsikke, men nån gång ska väll allt bli klart.

    Beroende på hur sent jag vaknar imorrn så kanske det blir något nyvaken update med nån bild, kanske på den färdig konverterade lysander.... Hmm..

    Hursom nu till bilderna!

    Vicar

    vicar

    och hans bas

    bas

    Tigirius, inte mycket kvar på denna, dock inte masterklass målad, utan mer en trevlig arme karaktär...

    tigge

    Sen har jag även påbörjat min mörkaste kreation, en noir take på Ejin de Vanth. Skum skulptur och väldigt rolig att måla hittils, har lite freehand att göra som jag har på de flesta av mina figurer just nu, men det är på G i alla fall! Enbart målad i svart vitt och rött, modellen har även ett ansikte i ryggen som jag målade mässingfärgat.

    ejin

    Och nu till (ännu!) en rackham miniatyr: Kain the black paladin, denna är den första modell jag målat metalfärger sen jag började om! Svårt att ta kort på och det är inte helt som det ska ännu, men det är på väg! Hornen ska målas lite bättre och nån form utav barrock ska försöka införskaffas i denna modell.

    kain

    kain1

    Såå, det kan hända lite mer dramatiska saker imorrn, såsom en färdig mini!!! Eldaren måste göras klart också. Han är nästan så färdig som man kan bli, typ två yttepytte detaljer och sen fota, sen beger han sig till coolmini hihi!

    Adjöss, nu ska jag flytta min ångest till ett annat bord.

  • Jag tycker det mesta du gör ser bra ut :) När det gäller vicar modellen som du snart är klar med tycker jag att den saknar lite definition mellan olika ytor, färgerna flyter ihop. Kom ihåg att måla även de mörkaste skuggorna som blir i djupa veck i glipor mellan olika detaljer på figuren osv.

  • Ja... vad ska man säga, är lite less just nu, har kört in i någon fas där jag tycker allt jag gör är väldigt dåligt. Nåväl... Vet inte om jag kan kalla det quitsy på Vicarn ännu, bilderna är dåliga och NMMen försvann lite... well well. Ganska tråkiga färger också, men han flyger då inte ikring med helt galna färger utan håller sig till någon form utav kombination. Vad ska man göra hehe, ska försöka få bättre bilder imorrn jag då jag ska bara sitta hemma och försöka få klart allt skit jag har just nu på bordet, inget ser lovande ut kan jag säga haha, men klart ska det bli, Ejhin och Kain ska in i acetonbadet och ska försöka åtminstone titta lite på en konvertering jag gjort.

    Här har ni Kyrkoherden för dirz, kanske en WIP kanske en klar miniatyr, man vet inte, kanske acetonbad för han.

    Vicar

    och här är konverteringen som jag skulle göra en tutorial om battledamage... hmm

    sallie

    Det är en salamander och ja, trixat lite med hammaren för lets face it warhammer gör inte mycket coola vapen hehe!

  • Riktigt snygg rustning till Kain the black paladin. Ser väldigt bra ut med de ärgade huvudena.

  • är din termi-nisse lysander eller kan bli ;)
  • Så, nu har jag gjort en ny hemskhet, försöker hitta min stil. Det är lite klurigt, modellen är gjort under en veckas gång vilket jag är ganska nöjd med. Den är väldigt grön, bara som en förvarning =)

    CMON

    bild

    Sådär, somsagt, den är ganska proppfylld med små fel som är blandannat mänskliga och pågrund utav min kamerautrustning... Hursom, en färdig modell i alla fall!

  • Hej allihopa, jag har haft en ganska lång paus under sommaren. Vet inte varför, det bara blev så. Men jag är litet tillbaka nu, då jag har inget bättre för mig hehe. Jag håller förnuvarande på med en nurgle champion, bilderna är inte dom vassaste men är relativt fungerande. Han är inte överdrivet klar, men jag skulle gissa att ifall jag målar på skulle den bli klar ganska snabbt. Men vi får se hur det är med orken, jag känner mig sjuk just nu, så vi får se helt enkelt.

    Han är målad med grönt och rött för det mesta. hästens färg är bara rött och grönt. sen har jag gjort toningar som skulle fungera med nurgle tyckte jag. Jag funderar även att byta färg på lien då den smälter in i figuren och inte ger intryck av djup.

    nyrgle

    Jag hoppas på att den ska bli klar inom en snar framtid och att mina bilder inte förstör slutgiltiga resultatet!

  • Hejsan, igen. Jag har lagt min nurgle lite på sidan nu, och har gjort en repaint på min vicar. Så här ser den ut

    vicar vicar

    Jag gillar hur bilderna blev. Den är inte klar, men nmm:et är i stort sätt klart, lite små tjoller kvar! sen är inte hela gubben klar men snart så

Sign In or Register to comment.