Dogs of War Trial Rules Magic Items på Fanatic?

edited 24 november 2008 11:04 in Warhammer fantasy
Undrar om det vore tillåtet med de trial rules som finns för Dogs of War på Fanatic? De items som finns är:

Brace of Sartosean Pistols 25
Brace of Pistols, re-roll to wound

Pike of Remas 25
Pike, +1 S, mounted models may not voluntarily charge if come in contact with bearer.

Bright Helm of Myrmidia 20
6+ Asave, enemies BtB -2 WS, hates tomb kings

Grand Armour of Miragliano 25
4+ Asave, 5+ Wsave, -1 M, -3 I. Model on foot only, may not have twohanded weapon.

Estalian Cloak 20
MR (1)

Crown of Luccini 25
+1 Ld, +100 VP if wearer is killed

Staff of Lightning 25
bound spell lvl 5. 24", D3+1 S6 hits, S4 on bearer. Roll D6 when used, 1 = cant use for rest of battle.

Mage's Tome 20
Additional spell

Tycker dessa items verkar balanserade nog, skulle vara jättekul att kunna använda dem på fanatic, då dogs of war redan är väldigt underpowered. Vad tycker ni?

Kommentarer

  • Jag har inget emot det itemsen som sådant, som du säger så är det knappast för bra saker. Men då reglerna inte är officiella lär de/bör de inte tillåtas.

  • edited 24 november 2008 15:33

    Men då reglerna inte är officiella lär de/bör de inte tillåtas.

    Jag hoppas bara att Dante82 eller Dea tycker annorlunda :p

    Största problemet med dogs of war är ju just det att de har så svaga characters, då det bara har common magic items. T.o.m. Chaos dwarfs har ju egna items! Om de här itemsen blir "officiella" på Fanatic så har ens characters faktiskt chans att skada/överleva något.

  • Hur fungerar Pike of Remas? Tillkännager man i början av slaget att man har den, stoppar den karaktärer på kärror men inte vanliga kärror etc...

  • Man borde inte kunna ha Pike of Remas till häst också... inte sant?
  • Det känns för mig som att svaga characters är det enda problemet.

  • edited 25 november 2008 10:59

    Jag vet inte riktigt hur det är med pike of remas, inget item jag skulle använa iaf (utom mot bretonnians ;) ). Hittade reglerna i 2.2 versionen av army builder, tror att de kommer från italienska eller spanska versionen av white dwarf eller deras hemsida.

    Det känns för mig som att svaga characters är det enda problemet.

    Deras största fördel är ju att de har så många olika sorters trupper, med allt från människor till ogres & giants. De har dock lite för dyra trupper, men det egentliga problemet ligger ju att deras characters inte har några riktiga items.

    Tycker ni att dessa items ska få vara godkända på Fanatic, och om inte alla, vilka?

  • Jag tycker inte att de ska få användas, obskyra regler som inte finns i annat än andrapartsprogram känns inte hemma i turneringssammanhang. Endast aktuella böcker och officiella listor från white dwarf är ok, alla ska ha en chans att få tag på alla regler och armélistor inför en turnering.

  • Är det någon som skulle kunna ge ett officiellt svar? Antar att de inte blir tillåtna, men jag vill ha ett definitivt svar.
  • Tycker inte att dessa items verkar balanserade och tror därför inte man kommer ha med dem på någon turnierig.

    Men dog har ju annat bra istället :)
  • Är det någon som skulle kunna ge ett officiellt svar?

    Ej officiella regler får inte tillämpas.

  • jag tycker ändå att DoW är ett grymmt bestraffat lag, och att denna items inte alls är extremma som typ stubborn banner eller fear/ terror causing saker. de flesta skerna är ju "värdelösa" (om man inte använder dom på rätt sätt) ;)
  • edited 2 december 2008 09:53

    jag tycker ändå att DoW är ett grymmt bestraffat lag, och att denna items inte alls är extremma som typ stubborn banner eller fear/ terror causing saker. de flesta skerna är ju "värdelösa" (om man inte använder dom på rätt sätt) ;)

    Det har inte med saken att göra, personligen har jag hoppats länge på att de ska göra en DoW armybook. Jag tror det skulle bli en uppskattad bok med många riktigt coola arméer och stora konverteringsmöjligheter. Vi kan dock inte tillåta icke-officiella regler med motiveringen "dom är ju ändå inte bra"

  • Kan man inte göra dem "officiella" på just Fanatic? Som en houserule? :D

    Nej, eller hur? :P

  • Nej, eller hur? :P

    Ja

Sign In or Register to comment.