Vilken musik lyssnar du på när du målar?

NasNas
edited 9 november 2008 23:36 in Off topic
Tänkte att denna tråd också kan fungera som musiktips.
Nu har det iofs inte blivit någon målning sedan Fanatic, men har tänkt rycka upp mig och måla lite Chaos Warriors nu till veckan eller helgen (renoverar lägenheten). Då har jag tänk ladda mobilen med bl.a. lite Hüsker Dü, punkband från 80-talet, grymt sköna, samt lite annat gott.

Låtar med Hüsker Dü;
Diane
Don't want to know if you're lonely
Hardly Getting over it
Ice Cold Ice

Övriga
Warrel Dane - Lucretia My Reflection (Sisters of Mercy-cover)
Gabriella Cilmi - Nothing Sweet
Rihanna - Disturbia
Anathema - Fragile Dreams.
Guns 'N Roses - Welcome to the Jungle
«134

Kommentarer

  • Nästan uteslutande chipmusik (sånt som låter som tv-spel från det glada 80-talet) och en del trance, men också en del mainstreamhårdrock valt av andra när jag målar på föreningen.

  • Faktiskt ingenting.

    Kanske nåt nån gång, och då är det typ rock eller reggae.
  • Min målarmusik går i ganska maffiga vågor.

    För tillfället är det mycket system of a down, men tidigare var det billy joel och the dillinger escape plan.

  • Det går en hel del DJ Tiesto, Spicelab, Covenant (industri gruppen inte dödsmetal gruppen) och så såklart Skellefteå AIKs härliga supporter låt "Världens bästa AIK - Skumdum"

    så det så ha! :p

  • Brukar Lyssna på Linkin Park, Limp Bizkit, Slipknot, In Flames, Deftones, KoRn, System of a Down, All That Remains, Nightwish, P.O.D., allmänt nu-metal och melodisk death-metal.
  • Ljudböcker... Inte så ofta musik, men den musik som snurrat nu på senare är In Flames (pga. deras "nya" cd), samt Metallica (pga. deras kommande koncert) :)

  • På den tiden det begav sig med mer koncentrerat målande blev det ofta Laibach eller Pink floyd beroende på vad som skulle målas... Numera lyssnas det inte på så mycket eftersom dottern sover i rummet bredvid och vill se att jag sitter där så hon ska somna tryggt.
  • jag som har små barn lyssnar enbart på introt till Bolibompa, Nickelodeon och annat skoj... annars lyssnar jag på det som går på radion, gärna senaste Metallica, Daughtry, Takida eller liknande. Men med en fru som gillar smöriga italienare så blir det en del sånt oxå ;)
  • Aldrig musik, antingen har jag en film eller så som jag redan sett ingång i bakgrunden, men oftast en talbok.

  • Jag måste vara så tråkig att jag inte lyssnar på någonting....jag bara lever mig in i målandet och tror att jag är en del av warhammer-världen... :p
  • edited 10 november 2008 16:30

    Jag måste vara så tråkig att jag inte lyssnar på någonting....jag bara lever mig in i målandet och tror att jag är en del av warhammer-världen... :p

    åhhh vad tråkigt :) vet inte hur du lyckas. Jag kör helst något på tv'n, någon tv-serie man sett eller något extramaterial från whatever. "Såg" tredje säsongen av the pretender när jag målade i helgen. Hade inte sett den tidigare men den serien är så banal så det räcker med att lyssna och titta upp typ var 10:de minut och du är uppdaterad.

  • P3 Rockster, Bandit Rock eller annan lämplig webbradio så att man slipper sitta och pilla med låtlistor hit eller dit. Är alldeles för lätt-distraherad för att se nåt, inte ens Simpsons fungerar.

  • mest Kenny G och the real group

  • Det mästa inom metall och lite Nationteatern och Nordman m.m brukar jag lyssna på :)
  • För mig är det nog allt som oftast nått från P3 fantastiska utbud, kan vara mammas nya kille, nått list program eller bara P3 Star eller Svea!

  • Smooth jazz all the way baby. Gärna nåt "svängigt" med Michael Bolton.

  • För min del så lyssnar jag helst på reggae eller liknande till målning. Exempelvis bob marley, ub40, svenska akademien, osv..

  • Ljudböcker, har avverkat en avsevärd mängd böcker på kort tid med den metoden. Annars brukar jag köra igång filmer/musikaler som man mer eller mindre redan kan utantill typ ^^
  • Fyfan va rolig tråd!!

    För det mesta är det Cornelis Vreeswijk!

    Men annars är det mest death metal som Cryptopsy kataklysm death cannibal corpse deicide anaal nathrakh eller opeth (arsis har sin beskärda del också!) mot småtimmarna kan det bli en del lugn musik Steve gadd eller kurt elling.


    Annars någon serie som man sett 10000 ggr(så man inte behöver se för att uppskatta), scrubs skulle jag inte kunna se skrattar även hur många gånger man ser det plus att man blir lite less på Dr Cox.

    100 höjdare, simpsons family guy vad som helst!!!
  • håller fan med någon ovanstående, gillar tystheten när det ska målas ;D
  • Det är sjukt tråkigt när det är tyst, lite musik hjälper en alltid på traven i målandet. Grejer som alltid funkar är Woven Hand, Beach Boys, Mayhem, Johnny Cash, Blind Guardian, Darkthrone, Thåström, The Smiths och en del annat. Typ sånt.

    Ofta känns det skönt att lyssna på riktigt bra plattor som man hört en triljon gånger tidigare också, men som man gärna kan lyssna lika mycket till på. Annars är det ju bekvämt att kombinera målningstiden med tiden man avsätter för att lyssna in sig på nya skivor. Dock funkar det inte alltid, vissa plattor kräver för mycket uppmärksamhet (speciellt när man inte riktigt har fått grepp om dem ännu) för att dela sin tid med annat.
  • NasNas
    edited 24 november 2008 23:55

    Nynnar just nu på syntslingan medan jag klipper Chaos knightsen från spruen;

    MGMT - KIDS

    BTW - äre bara jag som tycker att tjejen i videon är HOT?

  • De gånger jag lyssnar på musik när jag målar är det uteslutande Sabaton i högtalarna.

    Annars brukar jag ha någon random videoföreläsning från universitetet igång. Får vilken figur som helst att bli klar snabbt ;)
  • Senast var det en salig blandning. Eurodisco, pop, tekno, evanessence och så vidare. Inte min spellista, men den funkade utmärkt!

  • Lyssnar på Chinese Democracy och stampar takten.

  • Främst Ayreon och Blind Guardian... Lite movie themes typ Fantomen på oprean och nightmare before christmas ^^

  • Tidig norsk Black Metal, Black Sabbath. Torkel Selins Andliga Sånger # 43 har också snurrat friskt i spelaren.

  • För er metalfans kan jag varmt rekommendera Sonic Syndicate. Började precis lyssna på dem och de är definitivt ett av de bättre banden de senaste åren.
  • Jag lyssnar inte på musik alls spec. ofta, tycker det är överskattat
  • Just nu snurrar Metallicas Death Magnetic samt lite gamla godingar...

Sign In or Register to comment.