DoC 2250

tänkte slänga upp en icke fluffmessig lista som ja fick på huvudet en väldigt sen natt.. comments? sitter sjuka poäng i karaktärer i know. men tro den borde funka, mkt shooting och magi, och jävligt solida block, som inte dör. funderade på tanken att twista till tzeentch modellerna mot nurgle hållet typ. infested eller någe. Bygga lord och vhange av nightbringern :P borde gå

Lord of change
tzeentch will
flames of tzeentch

Herald of nurgle
Palaquin
Staff of nurgle

Herald of nurgle
same as above

Herlad of tzeentch
Kärra, spellbreaker, flames of tzeentch

16 plaguebearers
full command

16 plaugebearers
full command

10 horrors

4 screamers

6 furies

beast of nurgle, ev 3 nurglingbaser, men är nog bättre med vovven(bara för att vovven är cool)

5 flamers
pyrocaster

whats say u??!?!

Kommentarer

  • edited 11 oktober 2008 13:38
    en fråga, får man göra dom fina slash attackerna med tzeentchkärran va?
  • Nej tror inte man kan slasha med kärorna, det går bara med "fria" Screamers.

    Jag ser att du har missat att köpa ett tredje core choice. Furies räknas inte till antalet core, utan du får lov att att hitta poäng till ett block, Letter, horrors eller fler Nurgle grunts.

    Förutom det så är det en tok hård lista. Plaguebeares med Heralder i går inte ner i först taget. Och Staff of Nurgle är elak.

    Det skulle vara screamers jag är lite osäker på, okej deras slashing attacks är gryma, men de har ett wound var, de kommer dö som flugor så fort nån tittat åt deras hål.

  • Byt vovven och en enhet screamers mot 10 horrors och gör en nurgle herald till battle standard.

    Annars är det en solid lista!
  • aaaaah missade tre core precis måste ändras, måste ju ha nurglings :D

    plaguebearers med heralden är ju perfekta objektivhållare:D och håller upp massa poäng som inte dör.

    vovven verkar ändå värd, man behver ju inte tokopta sönder med flamers tex ;) som en viss annan hehe.
    battlestandard vet jag ej om ja gillar dock. gillar ej att få nackdelar med en standrad iofs en liten detalj but dont like it :D
  • Standard och demoner är troligen mer värt ån till nån annan arme i dags dato. Att rulla om brakteast med demoner som inte "poffar" längre är så otroligt värdefult.

    Hittar du poäng till "stubborn" banneret så blir en Nurgle väg så makalöst kraftfult att det inte egentligen finns anledningar att köra med annat

  • stubbornbanneret är ju hårt sant. ska funderat på femman
  • Dom är faktiskt rätt roliga att spela med, så länge man kan hålla tillbaka ilskan över hur lätt allt blir :)

  • Ja, definitivt inte roliga att spela MOT iaf. Tur jag inte spelar så ofta nuförtiden, blodtrycket...

  • Hah, demonerna fick stryk i tisdags... 0+ armour verkar inte vara så stabilt trots allt!

  • edited 21 oktober 2008 14:33

    NT

Sign In or Register to comment.