Nya High Elves

2»

Kommentarer

  • eldrak: sant, mer komplicerat - förmodligen därför gw gjort som dom gjort...

  • Vi vill ICKE se några Snapphanar!

    High elves spelare världen över kommer att gråta en tår om du gör det Daniel :p
  • Anser att det borde finnas ett alternativ i omröstningen där det står: "Erhm, va? HE-in-the-what-now?"
  • Haha, det är värt det! Jag ska bara få nog många hållhakar på herr bäckström, så att han tillåter det :]

  • I ärlighetens namn så blir jag bara på bättre och bättre humör varje gång jag tittar in och ser vad "Moben" tycker om den nya ASF regeln för HE, äntligen en regel som folk hatar på mitt lag! :D
  • Hah, vänta bara tills det dyker upp turneringar med kompmallar som ger "default -500 penalty" till dina kära alver :)

  • Kan man kontra den dåliga kompen med att ta saker som inte påverkas särskilt mycket av SoA då? Typ en arme baserad på 2 drakar, 6 chariots och 4 örnar ;)

  • så länge jag vinner matchen så betyder minus komp ingenting :D
  • edited 1 november 2007 15:42
    Då bör du ta följande:
    Ca 900 poäng:

    Teclis
    Level 2 Seer
    level 2 silver wand, scroll
    Ring of Fury (för din general)
    Banner of Sorcery

    Det är 12-16 PD per runda, 8-12 som används med book of hoeth och 1 reroll per runda.
    6-8 dispel dice per runda och 2 scrolls, en är en spellbreaker.
    Detta med fullständigt fria val av magic lores, i en army som enkelt plockar fiende-magiker. Teclis och Seer tar Unseen Lurker och trycker fram två Dragon Princes runda ett.

    Sen har du 1300-1400 poäng att spendera på din armé, om den nu behövs ;) Börja med Korhil. Steed of Shadows kombinerad med en stubborn fear causing ld9 karaktär är stenhårt.

    Enjoy! =)
  • Jag säger bara, död åt tengil vår befriare!

  • Jag trodde det hette 'all makt åt...' :)

  • Nu finns det ju förstås lite gränser för hur mycket jag vill vinna till varje pris, jag gillar inte magi starka armeer, utan vill ha combat orienterade listor, och nån special karaktär kommer aldrig se dagens ljus så länge jag själv får bestämma!

    listorna jag komponerat/håller på med för stunden är lite gamma hederlig prins, noble bsb och 2 lv2 magiker, sen är det block av infanteri och nån enhet av kav/kärror och förstås ett par örnar :)

    Så ni kommer mest troligt bara svära åt Alvernas ASF regel och inte över min Blå/vita magi mögel ost lista!
  • Mina herrar, ni gör mig besvikna - givetvis är det "all makt.." som är det korrekta, men en humoristisk egen variant är väl inte fel? ;)

  • Bladade boken i dag och tycker det ser riktigt bra ut på alla sätt. Prins på drake, drakmage och ca 25 drakprinsar känns som en klockren lista :D

  • drakmagarna är så jävla farliga..
  • ..men fortfarande en t3 w2 utan rustning ridandes på large target.

  • Miss i listan: Man får inte poäng för att döda drakmagikern/hans drake separat. (Finns olika poäng för draken med).

  • Jonke, jag tror barrskog ironiserade över din "drakmage"...
  • Det beror ju på, om det är en lös drakmage så skulle inte jag vilja vara i närheten...

  • Jonke, jag tror barrskog ironiserade över din "drakmage"...

    Tror du?

  • Det dära med att det inte finns poäng för drakmagen och hans drake, det gör det kanske inte direkt på hans "stats" sida, men däremot så vet man vad det kostar att sätta karaktärer på de olika drakarna, tex 330 för sun dragon, 340 för moon dragon och 370 för den största star dragon,

    Så det går nog inte klara sig från att tappa poäng om den klena alven dör.
  • edited 6 november 2007 12:16
    Jonke, jag tror det :)

    @ stefan: nä den lösa drakmagen vill man hålla sig ifrån.. flametemplet, str2 poison. no armor saves, wound = T test, annars död!
  • edited 6 november 2007 12:42
    Lös-i-drak-magen, den fruktansvärda indianen!
  • @Eldborn: det finns två olika pris för den minsta draken, den som den fruktade drakmagen använder.

Sign In or Register to comment.