Målningsstudiecirkel på FUSK

edited 30 oktober 2007 11:16 in Off topic

På FUSK kommer jag att inom kort dra igång en målningsstudiecirkel liknande den som var förra året. Men den här gången kommer det snarare vara fokus på stora projekt. Ett stort projekt kan vara allt från att bygga en fet centerpiece till sin armé, ett golden demon eller golden goblin projekt, till att för första gången måla en showcasefigur. Det är alltså inte vad man gör, vilken nivå man ligger på, utan att man är beredd att lägga ner mycket tid på projektet som räknas.

Tanken är att individuellt gå igenom alla steg, koncept, konvertering, prepp, val av teknik och själva målningen och ge feedback till varandra under tiden. Eftersom att projekten storlek kommer variera kommer förstås alla vara på olika steg allt eftersom tiden går. Men varje figur kräver ju kanske olika approach så tanken är att göra det här mera individuellt och att gruppen finns där och peppar och ger feedback

Sen så kommer genomgångar på olika tekniker som krävs hållas vid behov så att säga. Om alla vill köra en tutorial på ansikten så gör den som känner sig manad det. Men annars så kommer det nog mycket att handla om en idé av vad man är ute efter och att bli peppad att kunna nå dit. Både genom att få direkta tips och genomgångar av tekniker och få hjälp att leta upp den information man behöver. Och ingen idé är för stor.. om nån vill göra en ny Magmatrax eller Fiery Angel så är förhoppningen att ingen säger "tabletop painter bli vid din läst" Min tro i likhet med Vincent Hudon som målade Magmatrax är att det är genom att försöka sig på det man kanske inte riktigt tror sig klarar av som man utvecklas.

Över till den akuta frågan som måste besvaras denna vecka, Vilken dag?

Måndag kväll - Inte riktigt diskuterats. varför inte?

Tisdag kväll- Den tid vi brukar träffas nu, problem: Mycket folk ibland och att man inte vill ockupera målningsborden för dom

Onsdag kväll - Möjlig dag, vissa verkar inte kunna dock

Torsdag kväll - Mitt hetaste tips. Vilka kan inte?

Fredag kväll - haha inte en chans

Lördag dag - Tror inte det blir så lämpligt heller

Söndag dag - En annan möjlighet även om jag brukar viga denna dag till att hälsa på mina föräldrar ;) En positiv grej är att Nils (Quadrille) skulle kunna komma från skellefteå då och då.

Sven

Kommentarer

  • Själv tycker jag att det låter som en bra idé med målarcirkeln. Jag är själv sugen på att vara med och tror att måndag eller torsdag skulle vara bland dom bästa dagarna. Det beror också på en del på hur många som är med. Blir det riktigt många som är med så kan det var en idé att ta en dag som det inte är öppet på föreningen t.ex. måndag, efter som det brukar vara ganska många ändå på torsdagar och måla. Söndag tror jag också funkar bra om man blir många. På helgen brukar folk dock vara upptagna.

  • För mig vore tosdag perfekt!
    Jag ska ju måla forgeworldbloodthirstern nån gång om ett tag, så då kan jag ju ta det då :P
    Annars så kan som sagt söndag vara en plan, det är ju för tillfället veckans tråkigaste dag!
  • Jag har haft för avsikt att gå med i föreningen ett längre tag, och en sådan här grej skulle definitivt dra min ända ur vagnen. Måndag eller torsdag skulle antagligen passa mig bra.

  • edited 30 oktober 2007 15:47

    Jag har lite planer på en riktigt genomarbetad displaybas till mina nya eldarer. Den skulle nog passa bra som projekt. Jag röstar för söndag på dagen, eftersom jag för det mesta har långa dagar på universitetet och andra aktiviteter på vardagskvällarna.

  • Vi kan ju faktiskt göra så helt enkelt att vi kör varannan vecka t.ex. byta mellan måndag/torsdag eller Måndag/söndag. Då borde det gå pussla så att de som vill komma kan komma varannan gång i alla fall.

  • Jag är på när som helst
  • Hmmm, kanske när jag har körkort.

    Funderar nästan seriöst på att bygga warlord titanen.

    Nåt måste jag ha som kan ge sig på en chaos warhound och en nurgle spindel. :D
  • Jag kan komma på tisdag, torsdag och söndag.
  • edited 31 oktober 2007 13:22

    Okej. Är det någon som inte kan torsdag då? Känner ni någon som vill vara med så kan ni ju ge den här länken till dom? Annars verkar det som att det är vårt vinnande kort. Och kanske att vi någon gång kör på söndagar om det inte fungerar på torsdag (det är nämligen jazzkväll på torsdagar också ;)).

    Så om det här håller så kör vi nästa torsdag helt enkelt. Jag kommer att uppdatera lite mer om några dagar vad man kan tänka på innan vi träffs nästa gång.

  • Jag kan inte torsdagar. Eller åtminstone inte gärna.

  • edited 31 oktober 2007 18:56

    Okej det var synd. Det lär väl bli lite majoritetsdiktatur men ja en lönsing är ju som sagt att alternera. Kanske ska göra en poll? :P

  • edited 31 oktober 2007 19:45
    låter intressant med målarcirkel. Är i färd med att bygga ny arme och jag skulle behöva lite tips från folk som kan greenstuffa. jag kanske kan bidra med nått målartips här och där också..

    torsdagar vore bra för mig
  • onsdag, torsdag, söndag funkar fint.

    Mycket bra initiativ Sven!

    En poll borde ju funka?
  • edited 3 november 2007 18:07
    Jag anser att torsdagar är bäst, då är ju bara terrängbyggargruppen där och de håller sig för det mesta till sitt byggande. Det är synd om inte folk kan på den "utsatta" dagen, men det verkar som om Torsdag, som sagt, är vårt bästa kort.

    @ Sven. Borde vi inte kunna kombinera målarcirkel med jazz? Jag menar, tar någon med sig bra skivor kan det ju bli en helskön kväll! :D

    I'm totally in!
Sign In or Register to comment.