Nurgel 1750 pts. till dalcon

edited 30 oktober 2007 00:42 in Warhammer 40k
HQ
Chaos lord [130 pts.]
-MoN
-power weapon
-melta bomb


Elite

6+1 possessed marines [242 pts.]
-1 IoN
-champ
Rhino w/ extra armour [50 pts.]

Nurgel Dreadnought [120 pts.]
-multi-melta
-extra armour
-hvy flamer

Troop

7+1 Plague marines [249 pts.]
-2x melta
-icon
Chmap. w/ power fist


7+1 Plague marines [259 pts.]
-2x plasma
-icon
Chmap. w/ power fist

7+1 Plague marines [229 pts.]
-2x flamer
-icon
Chmap. w/ power weapon

7 lesser deamons [91 pts.]

Heavy

1 obbar [75 pts.]

1 obbar [75 pts.]

6+1 havocs [230 pts.]
-IoN
-3 missile launchers

total pts. 1750

Kommentarer

  • villka ska lorden hoppa med?
  • Lorden borde inte ha Jumppack, enligt min åsikt. Frågan är varför du kör 7+1 eller 6+1 per squad, eftersom det inte gör någon skillnad längre.
    Tycker även att du borde sänka antalet havocs till 4+1 och lägga till något annat roligt för poängen ist, typ fler possesed`?
  • Hmmm vet faktist inte varför lorden hoppar, byter nog det.

    Havocs borde vara kvar som dom är så har man lite och plocka bort om dom dör.
  • Lite extrakött är alltid trevligt i en devastator/havoc squad. Annars kommer moralslagen väldigt fort, och det börjar dö tunga vapen nästan lika fort.

    Jag ställer mig däremot lite frågande till multimelta på Dreadnoughten. Kackig räckvidd, och inte bättre än en Missile Launcher mellan 12 och 24 tum. Skall den knacka riktiga tanks så är Twin Las det enda vettiga alternativet, och dumpar du jumpacken på lorden (fantastisk svenska, dethär) så har du nästan finansierat uppbeväpningen.

    Att du kör med Nurgles heliga nummer fastän det inte spelar någon roll alls är helt rätt...

  • Jag har multi-melta på dreaden för den ska vara bililig.

    Jag spelar med nugels heliga nummer på vissa platser för när jag började nugel var det gammla boken som gällde.
  • ser bra ut Blom, låt oss hoppas att du inte möter mina Tyranider bara.
  • Väktarn@ ska du göra godzilla nids ? Men förövrigt brukar jag inte hoppas på och möta dig, ta inte illa up.
  • edited 7 november 2007 12:25
    nej det blir inte monster listan, det är för många av samma i den.
    däremot så kommer jag att ta den andra listan jag har, med alla snabba enheter.
    va? vad är det för fel på att möta mig nu då *skrattar*
  • vad brukar hända när vi mötts? Sen är det roligare och mötte okända spelare från andra föreningar dig kan jag ju mötta varge gång det är uppet på klubben.
  • Så var det klart, Slutade på 5 av 10. toppen turnering enda fram till finalen som hadde kunnat planeras lite bättre ifall två spelare fick samma pts. .... jag och tröger......
  • Var det bara 10 spelare? Tråkigt :/ Hur funkade det med en 90% inf. baserad armé?

  • Från början var vi 16 men 6 hoppade av efter första dan (var en macht kvar dagen efter+final). Armen funka bra. Det ända var vell när jag mötte systrar med 2 exorister, den matchen blev sjuten sönder och saman, men för övrigt funka det bra.
  • edited 12 november 2007 15:07
    Nej nej blom, vi var 18 frånbörjan och du kom på 5/18 (läs min 1750 nid tråd så vet ni vaför)
Sign In or Register to comment.