Intresse för 3000pts turnering i Fantasy?

edited 3 augusti 2008 17:30 in Turneringar / konvent
Jag har funderat på om det inte finns någon turnering som INTE kör 2250pts? Visst det är en bra nivå. 2000pts känns sällan som det räcker någon vart, medan 2250 känns rätt.

Hur som helst så finns det säkert ett gäng spelare som har större arméer målade och som skulle kunna tänka sig att spela 3000pts i turneringssammanhang.

En annan tanke, nu när jag ändå kört igång, är om det finns någon turnering som tillåter alla armélistor. När jag säger alla så menar jag ALLA.
Till exempel:
Skaven apendix listorna
Storm of chaos listorna
Lustria arméerna
Gnoblar horde
Skaven clan moulder Hell pit listan
Zombie Pirates
Army of the cairns
osv.

Det finns säkert ett antal snyggt konverterade arméer som sällan spelas i turneringar. Visst, en del av listorn kan endast ledas av en special character, men då skulle man ju kunna tillåta dessa special characters, men inga andra.

Era tankar?

Kommentarer

  • Varför inte tillåta alla SC om man ändå tillåter alla listor inklusive de som kräver vissa karaktärer? Det låter lite fjantigt enligt mig. Varför ha en no holds barred-attityd utan att köra på den fullt ut? Många SC skulle nog komma till sin rätt på ett helt annat sätt i 3K än 2K dessutom.

    Rolig idé hur som helst.
  • joo 3000p skulle va coolt, dvs typ en apoc turnering, enda nackdelen skulle va att varje match skulle ta ganska mycke längre.
  • Låter som en kul ide, håller med till fullo att man bara ska tillåta de SC som "måste" följa med i sin arme lista. Förstår inte alls Satansäckel då du tycker att man ska tillåta alla Sc, tror kanske inte du tänker riktigt på hur makalöst obalansaerade i sort sett alla Fantasy SC är, förutom de som ibland måste följa med i en apendix lista, dom är oftast inte så bra, och har mer utav en komisk ton.

    Om man inte vill ha fler karaktärer skulle det gå att spela en 2999 poängs turnering, men det är rätt kul att få kita upp 2 lorder, så 3000 känns roligat att få testa mer än vart fjärde sekel.

  • Det var ett tag sen jag var inne ordentligt på WHFB (mest 40k senaste ~2 åren), men det känns lite mesigt att köra en så pass stor turnering, tillåta halvofficiella speciallistor men banna karaktärer som finns med i de vanliga arméböckerna.

    Vem skulle vara omöjlig att möta i en 3K strid?
Sign In or Register to comment.