MITTKON

edited 20 juli 2008 12:20 in Turneringar / konvent

Dags att anmäla sig till MITTKON i Sundsvall!

Kopierade och klistrade in följande från hemsidan angående WHFB:

Warhammer Mittkon 2008 Platser: 30 Kostnad: 200kr (100 kr deltagarkostnad och 100kr inträde Mittkon 2008) Poäng: 2250 pts

All info kommer snart även göras tillgängligt i ett dokument man kan ladda ner/skriva ut

Anmälan skickas till niklasolofsson@dragonmount.com
Inbetalning görs till PG: 142 14 31-6.
Skriv ditt namn, "warhammer" och "inträde Mittkon".

Passa gärna på att även anmäla er till någon av de andra aktiviteter som sker på Mittkon.

Målning & modeller

Synlig utrustningen på enheter & karaktärer måste stämma mot vad de har fått. (WYSIWYG). Tomma baser och proxyande är inte tillåtet. En spelare får tex inte använda en Chaos Warrior som en Bloodletter. Självklart får konverteringar/egentillverkade modeller användas, var dock noggrann med att informera dina motspelare vad det är för model han möter.

Alla modeller som en spelare ska använda måste vara målade. Detta inkluderar eventuella modeller som kan komma att frammanas, tex; Invocation of Nehek eller Plague Wind.

Restriktioner:

Tillåtna listor är grundlistorna i respektive army book. Apendexlistor & Storm of Chaos listor är inte tillåtna. Warriors of Chaos använder listan i WD: 342. Chaos Dwarf använder denna lista med dessa samt dessa tillägg

De armelistor & uppdateringar som ges ut efter 1 september kommer inte vara tillåtna.

  • Max 1 Large Target (Slann undantagen)
  • Inga namngivna karaktärer/namngivna unit champions
  • Max hälften av alla rare choices får vara av samma sort
  • Max 2 av samma special choices
  • Max 5 Warmachines (Gyrocopter undantagen)
  • Max 3 Enheter chariots/karaktärer på chariots
  • Max 4 Flying units/karaktärer
  • Max 3 Fast cavalery
  • Max 6 enheter skirmishers
  • Max 3 av samma core unit med samma skyttevapen
    Detta inkluderar tillägg till enheter, tex Ratling guns
  • Max 10 Power dices får användas per magifas
    Bound spells räknas som en power dice
    Tomb Kings får använda 4 incantations & 1 bound spell per magifas
  • Max 10 Dispell dices får användas per magifas
  • Max 2 föremål/förmågor som automatisk dispellar en spell

Saker att ta med

  • Två armelistor, alla poäng utskrivna för sig samt totalkostnaden för enheten/karaktären. Se till att du har skrivit ditt namn på alla blad.
  • Ett exemplar av eventuella Errator samt FAQ till din Arme
  • Tärningar, d6 och eventuell scatter/artillery
  • Måttband
  • Movement trays
  • En model på 40mm bas som ska få fungera som monster för scenarion 4

Kommentarer

  • kan man läsa denna scenario delen nånstans?!?

  • Vågar man fråga när mittcon är?

  • edited 21 juli 2008 12:26
    Mittkon är 4-5 oktober.

    Senariodelen samt mer info finns nu på hemsidan: www.mittkon.se

    Vad jag vet så brukar de 30 platserna fyllas rätt snabbt så fort det går att anmäla sig.
  • Vilken skräpig hemsida.. hittar inget där :s

    Är det bara fantasy eller är det även 40k turnering? (länka gärna så jag slipper leta ihjäl mig)

  • Scenarion och schema

    Scenarion Match 1 : Pitched Battle. Spelas enligt reglerna i regelboken. Wood Elfs får använda sin skog.

    Match 2: Assassination I detta scenario får man extra poäng för att döda motståndarens karaktärer.

    Generalen ger 300 bonus VP istället för de vanliga 100. Övriga karaktärer ger 100 VP i bonus var.

    För att få bonusen måste motståndarens karaktär vara död. Han får inte vara flyende eller ha flytt av bordet.

    Full poäng får man för motståndarens döda karaktärer samt banner. Övrig poäng halveras. Inga poäng ges för Table quarters.

    Match 3: Take & Hold I detta scenario ska man hålla ett objektiv på slagfältets mitt.

    För att hålla objektivet måste man ha en enhet minst delvis inom 6 tum från objektivet och ha mer i Unit Strenght med sin enhet än motståndaren har med sin US- starkaste enhet inom 6 tum från objektivet.

    I Slutet av båda spelares runda 3, 5 & 6 får den spelare som håller objektivet 200 VP i bonus.

    Normal bonus ges för att ha dödat motståndarens general och för att ha tagit baner. All annan poäng halveras. Inga poäng ges för table quarters.

    Match 4: Monster Hunt I detta scenario ska spelarna jaga ner två monster och ta troféer från dem.

    Innan spelarna slår om vem som väljer sida ska spelarna slå om vem som får ställa ut ett monster först. Monstren ska placeras längst bordets mittlinje och de får inte placeras inom 12 tum från varandra. De ska vara på en 40 mm bas.

    Innan första spelaren påbörjar varje tur rör sig monstren. Monstret räknas för alla syften som en fiendeenhet.

    För att ta trofén från dem måste en spelare döda monstret medan hans trupper står i närstrid med det. En av hans enheter som deltog i striden med monstret kan då ta trofén.

    En spelare får ta trofén även om han dödar monstret med magi eller skytte så länge en av hans enheter står i närstrid med det. De vanliga reglerna för att använda magi/skytte mot mål i närstrid med egna enheter gäller. Motståndaren kan alltid kasta magi eller skjuta in i närstrider mellan fiendens enheter och monstret medan hans egna enheter inte är involverar i striden men skulle monstret dö får motståndaren monstrets trofé. Träffar från magi & skytte slumpas mellan monstret och enheten.

    När en spelare är i strid med monstret styr motspelaren hur monstret placerar sina attacker. Skulle både spelare vara involverad i strid med samma monster så slumpas det fram vem som styr monstret. Någon av enheterna till den spelare som dödar monstret får då ta trofén.

    Motståndaren kan därefter ta trofén från enheten som håller den som om det vore ett baner. För att få bonusen från trofén måste man hålla den i slutet av slaget med en levande enhet som inte är flyende eller har flytt av bordet. Detta ger 500 VP i bonus per trofé. Normal bonus ges för att ha dödat fiendes general och tagit baner. Övrig poäng halveras. Inga poäng ges för table quartsers.

    Monstren har följande profil Ws-S-T-I-A-W-Ld -4--5-5-5-4--4-10 Unbreakable, Fear, 4+ Ward, Hatred, No flank/rear Random movement: 2d6, random direction, rör sig även vid "Hit" rolls , påverkas ej av difficult terrain. Kommer de i kontakt med en spelares enhet räknas det som en charge.

    Match 5 : Pitched Battle. Spelas enligt reglerna i regelboken. Wood Elfs får använda sin skog.

    Frammanade enheter kan INTE hålla objektiv eller table quarters.

    Schema: Lördag: 09,00-09,30 Introduktion 09,30-12,15 Match 1 12,15-13,15 Lunch, Målningsbedömning 13,15-13,30 Frågesport 13,30-16,15 Match 2 16,15-16,30 Rast 16,30-19,15 Match 3

    Söndag: 09,00-11,45 Match 4 11,45-12,45 Lunch 12,45-15,30 Match 5 15,30 Slutförande, Prisutdelning

  • I år är det bara WHFB.

    De körde bara 40K ifjol.
  • okok.. tackar tackar :)

  • jag tänkte angående om att få använda 10st power dices, räknas då in den där tärningen som några lag kan sno, att jag får då använda 9st egna, för att min tionde tar motståndare.

  • Angående monsterscenariot: hur räknas VP? I vilken tur går monsterna?

  • Det är 10 Power dices per magifas som du får använda. Det har ingen betydelse hur många
    du genererar i början av varje magifas.
    Har du 11 och en motståndare tar en tärning av dig får du fortfarande använda 10.

    Monstren måste dödas medan man står i närstrid med dem för att de ska ge några poäng alls.
    De ger då 500 VP var.
    De går innan den första spelaren påbörjar varje tur.
  • edited 31 augusti 2008 20:00

    Anmälnings lista på G? om det inte kommit igång så kan jag dra första taget!

    1. Jonas Ivarsson Daemons of Chaos Navet Sk

    i hopp om att detta ska börja dra lite fler folk

  • PDF-filen för Warhammer -turneringen på Mittkon 2008 ligger nu ute.

    http://www.mittkon.se/warhammer2008.pdf

    Anmälan skickas till niklasolofsson@dragonmount.com
  • 1. Jonas Ivarsson Daemons of Chaos Navet Sk
    2. Jon Backlund Skaven (alt Daemons)
  • edited 24 september 2008 10:45
    Anmälda hittills:

    1. Jonas Ivarsson VC
    2. Jon Backlund Daemons
    3. Mattias Bergström O&G/High elves
    4. Magnus Forslund Lizardmen
    5. Marcus Engblom Wood elves?
    6. Fredrik Back Empire
    7. Göran Farm VC
    8. Jonas Wiiden O&G
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
  • Vilken bra lista, nu så är det inte många platser kvar

    dessvärre så blir det bara VC på mig istället för Daemoner

    /Jonas Ivarsson

  • tjena, vilket datum är det???
  • Mittkon är 4-5 oktober.

    Du är hjärtligt välkommen att vara med!
  • finns säng platser hemma hos mig, för de som kommer lite längre ifrån, har dock både katt och små barn, men ni kan alltid slippa kostanden för boendet

  • Kommer Ulrik med sina high elves, eller kanske Chaos Dwarfs?!!
  • Måste bara tacka arrangörerna och alla trevliga turneringsdeltagare för en helt grym turnering!

    Allt var kanonbra, men lokalen och scenariona var verkligen skitbra!!!

    Kändes som en bra uppvärmning inför Umeå!

    Tack!
  • Antar att du är lite extra glad också eftersom att du vann! Det kändes som att jag hade det som i en liten ask, tills du Herald bestämde sig att inte dö. Sen så kan det även bero på att min Vampyr hade lite självmordstankar matchen där efter. Att spränga sitt egna huvud blir inget vidare bra reslutat för varken resten av armé eller matchen i sig. Men utöver några små missöden på slagfältet så har turneringen varit kanon. Ser fram emot nästa år, ska vi ha som mål att ha dubbla deltagare än detta året tycker jag! :D

Sign In or Register to comment.