Wych Cukt (DE) - 1000 pts.

edited 29 oktober 2007 02:28 in Warhammer 40k
HQ
Wych Archte - 146 pts.
-agoniser
-combat drugs
-shadow field
-plasma grenades
-haywire grenades

Troop

5+1 wyches - 143 pts.
-blaster
-plasma grenades
-wych weapon
Succubust w/ agoniser, xenospasm

Raider - 60 pts.
- horrorfex

5+1 wyches - 124 pts.
-shredder
-plasma grenades
-wych weapon
Succubust w/ 2x poisoned blades, haywire grenades

Raider - 65 pts.
- disintegrator
- horrorfex

5+1 wyches - 123 pts.
-blaster
-plasma grenades
-wych weapon
Succubust w/ agoniser

Raider - 65 pts.
- disintegrator
- horrorfex

5 +1 Warp beast - 75 pts.

Elite

10 warrior - 100 pts.
- 2 dark lance

10 warrior - 100 pts.
- 2 dark lance

total: 999 pts.

Edit: bort med retinue'n och mindre grupper så fick jag in en warrior grupp och en liten vanlig enhet till =)

Kommentarer

  • Ränkas Warp Beasts som Troops för Wych Cults? Fränt. Visst är väl Ledaren Scoring. Jag tycker det verkar vara en intressant armé som jag gärna skulle möta.

  • Warp beasts räknas inte som något choice alls.

    Alla retinues är scoring, däremot inte karaktären själv.

  • Ok men derimot funderar jag på att byta retiune mot en vanlig enhet så lorden kan lämna enheten och assualta 12".

    Warp beast tar inget inget choice men ställs upp som tropps.

    Funderar på och lägga in en warrior grupp till med.
  • Ska du ta ut tanks med warriors så är det väl bättre med två bössor än en? =)

    Kul lista annars, svårspelad garanterat. Vet inte om den är bra eller inte, men skulle gärna möta den.
  • Oj mitt fel skrivet fel det är 2 bössor hos warriors :P tack Markus_N att du la märke till det, var lite trött när jag la upp tråden klockan var vell halv 4 eller något.
  • Det verkar som en bra lista men det kanske bara är för att jag alldrig kan vinna över wycher i närstrid. Men du kanske skulle ta bort warp beast enheten och banta wycherna lite för att få in en warior enhet till.

    Markus
  • Jo har tänkt det. Ne du har rätt Wyches är alltid über bra och odöliga mot dig. Får ta och spela utan wyches mot dig någon gång.
  • Väldigt mycket av samma saker Blom, har wyches succus ibte mer saker än agoniser att välja på?
  • "Äg"-onizer.
    Jag håller med. Lite extra variation tror jag kunde göra listan lite coolare.

  • Det finns i princip inga vettiga alternativ till Agonizers tyvarr. Det ar det enda hon ska ta...

    jag ar emot retinues, framforallt i sma armeer, det finns inget skal alls till att ta ett Wyche retinue om du har troop slots kvar. Karaktarer kan inte lamna Retinues vilket ofta suger, min Lord kutar i 90% av fallen ur enheten och assaultar med 12" drogen om inte enheten hade flyt och fick den ocksa.

    Warp Beasts ar kanon, de verkar langsamma men med 12" assault sa rockar de, du kan om du vill ta mindre enheter men jag forsoker halla dem runt 5+1 sa de kan ta lite forluster fran skjuta... Gratis Agonizer ar kanon pa beastmastern.

    Jag skulle forsoka klamma in nagra sana om du kan, men framforallt Horrorfexes pa Raidersarna. De ar suverana pa laga poang. Mostandaren kommer inte ha manga trupper och varje du lyckas pinna svider. Jag skulle tillochmed ta en Terrorfex pa succubusen eller tom Xenospasm... Xenon ar fin mot marines ocksa.
  • Tom som önskat 2 posioned blades på en av succubusterna istället för agoniser,så den brudaen skadar alltid på 2+.

    Lorden ensam eller hoppar in hos en enhet.

    Kan even ge mina fiender mardrömmar nu (dock inte tua det går bara inte...).
  • warp beast har 2 special regler.

    en som säger att om beastmastern dör försvinner att beast och en annan som säger om beastmaster dör så måste beast gå mot närmsta enhet och assualta den om det går vilken är rätt?
Sign In or Register to comment.