Slåss med slott/murar mm

edited 28 oktober 2007 20:13 in Figurspel
hejhej. jag änker nu mest på lotr ´men det kanske är uniefär samma regler i warhammer fantasy och lotr. aja.jo min fråga är att hur ska man spela en omgång med slått eller liknande inblandat. jag menar , försvararna måste ju vara mindre...så hur mkt poäng borde det vara för två lag osv.
tack på förhand //Battlefighter

Kommentarer

  • Anfallaren ska väl ha dubbelt så mycket som försvararen
  • Det fanns ju en gammal warhammer siege bok. Det bästa vore att styra upp den för att få lite idéer med scenarion och belägringsmaskiner och grejer. Men grunden tror jag är att anfallaren har dubbelt mot motståndaren.

  • finns det inte en battlerepport i en whitedwarf från i år med siedge regler

  • jag har inte white dwarf eller den gamla seige warhammer fantasy boken.
    men det där med dubbllt så mkt poäng som försvararna låter rimligt. ni menar poäng då va??:P
    tack så mkt :D...ågon som vet helt säkert? tex villken slags port ska man ha då? det är ju olika bra...
  • Försvararen ska normalt ha 1500poäng medans anfallaren då ska ha 3000pts. Med normalt menar jag 3 murar, 4 torn, 1 gate. sedan så för varje 500poäng man lägger till så bygger man 1 torn till och 1 mur till. Gaten ska var lika stor som en vanlig mur är. Tornen ska vara lite högre än murarna är.
  • ok gött... men om man inte har så mkt poäng i rockärmen.man kanske har 500 poäng...kan man spela ändå?
  • edited 30 oktober 2007 10:44
    Tja, varför inte, men det tar nog isnfl ganska lång tid innan det verkligen börjar hända något. Det kommer nor ginte heller att stå vidare mcyekt folk uppe på murarna eftersom man då vill ha det mesta på marken innanför. JAg skulle säga att man minst borde ha 1000pts Defenders och 2000pts Attackers (även fast 1500-3000 är rekommenderat) för att då blir det då lite match av det hela. Warhammer siege är ju faktiskt tänkt att det ska vara stora slag...
  • Sieges är klart bästa sättet att spela lotr.

    Även vid små poäng.
  • ok . så det är alltså dubbelt så mkt poäng till defenders?:P
    tack för svar
    mvh Battlefighter
  • Näe, attackeraren ska ha dubblet så mycket poäng som försvararna.

  • oj ja jag menade attackers hehe
Sign In or Register to comment.