Ogres vs Hordes of Chaos @ Fanatic spring 08

Kommentarer

  • Härligt läsning :) Synd att inte Gutsen med 2 butchers gick in någon millimeter åt sidan på hundarna, så att hans general inte hade kunnat komma in i fighten.

  • Vad hade han mera för gear på Lorden (som måste varit undiv. och mounted på en daemonic steed, om jag förstått rätt?) än hellfire sword.
  • Tror det var ett Steed of Slaanesh

  • Kan inte varit det då han måste ha en undiv lord och den får inte ha mark på sina steeds. Visst hade han en tzeentch BSB i en enhet med Tzeentch Warriors, för bsb kan inte gå i undiv enheter..............
  • Dubbel post : )

    Han kan inte sätta Undiv och Tzeentch characters i samma enhet + att han kan inte ha ngn annat mark än Undiv på characters om han har en Marked general.
  • NasNas
    edited 25 maj 2008 11:16
    Precis vad jag tänkte när jag läste artikeln.
    Har man Mark of Slaanesh på sin General kan man endast välja karaktärer och enheter med antingen Mark of Slaanesh eller undivided.

    Det är bara om han har undivided på sin general som han kan mixa, men en karaktär med mark of slaanesh kan aldrig vara i en enhet med mark of tzeentch.

    Alltså var hans armé olaglig och skulle haft 0 poäng, väldigt tråkigt enligt mig då han placerade sig så bra.
  • Jag har svårt att tro att Hampus skulle göra ett sånt grundläggande fel i armébygge. Han vet vad han håller på med.

    Som jag förstår det så hade han slaaneshmärkt lord och exalted och en undivided sorcerer som gick med tzeentchmärkta warriorsarna.

  • Tillbaka från en stridshammarfri helg! Nä alltså, om nån har begått ett misstag så är det jag och inte Hampus, det är inte så lätt att komma ihåg när jag inte tog några anteckningar vad motståndarna spelade med utan får bara gå utifrån minnet och bilderna (och det är ju ett tag sen). Steeds of slaanesh var det definitivt, så då antar jag att karaktärerna i warriors antingen var undiv eller slaanesh. Inte för att det spelade så stor roll, dom kom ju aldrig in i combat. Gissar att Hampus körde med bara enchanted shield förutom hellfire sword, men kan inte svära på't ;) Enda fördelen med detta är att jag fick lite gensvar på rapporten, alltid kul :D

  • edited 25 maj 2008 19:46

    Grejjen är ju att om det var ett steed of slaanesh så får han inte ha tzeentch warriors, right? :) Men samtidigt skulle nog T3 märkt det under WYSIWYG, om inte annat...

  • ..................allt var nog Undivided i Warrior enheten. Kul rapport - det är de små sakerna som göre´t
  • Japp, det var nog undivided hela bunten som mxa säger...

  • Hej alla glada Umeåiter och Ni andra, Hampus här, har inte varit här inne allt för ofta, men tar mig en glutt nu. :)

    För det första:

    Nas: Kasta inte ur dig såna där uttalanden blir bara trist. :(

    Varfifrån kommer det att jag hade Tzeentchprylar? Bara för dom var blåa?

    Min lista var som följer:

    1 Chaos Lord @ 375 Pts
    Mark of Slaanesh; General; Chaos Armour
    Hellfire Sword [75]
    Enchanted Shield [10]
    Talisman of Protection [15]

    1 Steed of Slaanesh @ [40] Pts

    1 Exalted Chaos Champion @ 210 Pts
    Mark of Slaanesh
    Sword of Might [20]
    Armour of Damnation [30]

    1 Steed of Slaanesh @ [40] Pts

    1 Chaos Sorcerer @ 151 Pts
    Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1; Chaos Armour; Barding
    Dispel Scroll [25]
    Dispel Scroll [25]

    1 Chaos Steed @ [0] Pts

    1 Aspiring Chaos Champion @ 146 Pts
    Mark of Chaos Undivided; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
    War Banner [25]

    1 Chaos Steed @ [0] Pts

    5 Chosen Chaos Knights of Slaanesh @ 390 Pts
    Mark of Slaanesh; Barding; Chosen Unit; Shield; Standard; Musician
    Rapturous Standard [50]
    1 Champion @ [20] Pts

    5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
    5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

    12 * Chaos Warriors @ 222 Pts
    Mark of Chaos Undivided; Standard; Musician

    1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
    Mark of Chaos Undivided
    1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
    Mark of Chaos Undivided

    5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
    Flail; Musician

    1 Chaos Giant @ 205 Pts

    2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts

    6 Chaos Furies @ 90 Pts

    Casting Pool: 3

    Dispel Pool: 3

    Models in Army: 50

    Total Army Cost: 2250

    Trodde inte den skulle placera sig så bra men visste att hellfire sword var det länge sen som någon körde med så jag chansade lite. :) Måste påpeka att jag hade 5 sjukt roliga matcher och kommer återvända igen, kör Morgan style med ny arme varje gång. ;)

    Om ni undrar något tveka inte att fråga.

    Mvh
    Hampus
    Atlantis
    Uppsala
  • Puritan
    "Varfifrån kommer det att jag hade Tzeentchprylar? Bara för dom var blåa?"

    Det är inte jag som har hittat på något, utan jag är bara en random warhammerspelare som läste Stefans battle report där han skriver:

    "He fielded a fairly compact chaos army with from left to right: furies, exalted on snake with chosen knights of slaanesh, marauder horsemen, tuskgor chariot, dogs, slaanesh spawn, lord on snake with hellfire sword, more dogs, bsb on horse and caddie with tzeentch warriors, another slaanesh spawn, tuskgor chariot and giant."

    Så, absolut inget illa menat, utan det var bara min spontana reaktion efteråt, då jag själv spelade med HoC (slutade 48).
    Men jag kanske ska sluta ta enhetsbeskrivningar i Battle reports bokstavligt i framtiden =).

    Återigen, grattis till att hålla uppe chaosflaggan med en sådan bra placering med dina WH-emos.
    Ska jag vara ärlig såg din lista väldigt svårspelad ut.
  • Nas: Inga probs, ja ointe var den lättspelade inte. Men jag hade nog hyfsat med tur i Matchups.

    Bara hoppas nya boken när den kommer blir vettig. :)

    På återseende uppe i Umeå och mkt välkommen ner på QFA i November!

    Mvh
    Hampus
  • Hihi, alltid roligt att kunna sprida lite kaos på forumet. Divajd änd kånker!

Sign In or Register to comment.