1000p Tk

edited 27 oktober 2007 21:10 in Warhammer fantasy
Jag har tänkt att börja med tk å jag har gjort en amrélista. Vad tycker ni? Är öppen för förändringar.

Heroes:
Tomb Prince 181 (General)
+Great Weapon
+light armour
+shield
+Dispell Scroll

Liche Priest 160 (Hierophant)
+Collar of shapesh
+Cloak Of The Dunes

Core:

20 Skeleton Warriors 195p
+Full Command
+Light Armour
+Shield

20 Skeleton Warriors 195p
+Full Command
+Light Armour
+shield

10 Skeleton Warriors 80p
+Bows

Special:

3 Chariots 190p
+Standard
+Icon of scared eye


Totalt: 1001

Kommentarer

  • - Skipa spjuten på skelleten, det är bara em onödig kostnad, de ska inte göra skada, de ska bara leva och vara static Cr.

    - Ta bort standarden på horsemen, funderar till och med varför du har den enheten, de kan inte marscham och kommer inte att klara av bryta nått annat än warmachines eller liknande, så satsa på att få in antingen en Scorpa eller de dära carrion birds eller vad de nu heter.

    - Sätt ett Great weapon istället på prinsen, det är bara bättre.
  • Tomb Prince 154 (General) +fail +light armour +shield +Blue Khepra

    Byt flailen mot greatweapon, är generellt bättre. Vad gör Blue Khepra?

    Liche Priest 140 (Hierophant) +Collar of shapesh

    Liche Priest 160 +Hieratic Jar +Cloak Of The Dunes

    Skulle nog ta bort en av licharna då dom kostar fruktansvärt mycket. Är nog bättre med mer enheter. Försök ta in en scroll någonstans, kan rädda din dag. Kanske på princen? Sätt cloak of dunes på heirophanten istället då det blir lättare för han att ta sig ut ur en dåligt situation bättre.

    Annars håller jag med Eldborn, skippa spjut och horsemen och ta in scorpa och carrions.

  • I vilket sammanhang ska du spela armén? Bara kompisarna eller kommer du ta den på en turnering någongång i framtiden?

    Håller med tidigare talare. Jag skulle nog byta ut ett av skelettblocken mot något roligare, kanske ushabti? I så fall behöver du ju mer core, men du kan ju byta ut horsemen mot t.ex. archers....

  • Så nu har jag ändrat lite grana. En liche priest och horsmen är borta.

    Blue Khepra ger Magic Resistance 2 till honom och uniten har joinar.

    Lisan är bara gjord för matchen mot kompisar.
  • Anledning till att jag inte tar in en scorpa eller carrion är att modelerna är så fruknansvärt fula. Varför ska jag inte ha spears på skleten för? Fattar inte det riktigt.
  • Därför att:

    • Det kostar mer poäng

    • Du får inte +1 armour save från handweapon + shield (för totalt 4+). Dina skelett är hopplöst dåliga på att slåss, så försök bara att ge dem så bra save som möjligt och vinna på combat resolution (med magi kan du dessutom flytta in saker i flanken / baken utan större problem)

  • okej. Jag la till shields och light armour på dom istället. Ser det bra ut nu?
  • Det ser riktigt bra ut. Jag antar att tian med skelett har bågar?

    Personligen skulle jag antagligen köra ushabtis istället för ett skelettblock, men det är ju helt upp till smak och tycke :)

Sign In or Register to comment.