Super-Heavy Walker bygge: Nurgle Spindel

edited 26 oktober 2007 01:18 in Figurmålning etc

Yes, jag tänkte lägga upp en liten logg med arbetet på min Super-awesome jättespindel. Ska bara styra upp min kabel till mobilen så blir det lite bilder också.

Dag1: Köpte mina 3 Defilers som kommer att utgöra grunden för bygget. Tanken är att bygga ett mellanting mellan Brass Scorpion of Khorne och Plaugereaper(Nurgle Baneblade) för apocalyps bruk. Målet är att den ska bli större än en baneblade(alla mått mätt) vilket jag kan säga att den redan är, och då saknas en stor del av volymen. Den kommer att ha i princip samma beväpning som Scorpion med undantaget att den kommer att ha en svagare flamer, dock med stora templaten ;)

Byggdet har gått fort frammåt och idag byggde jag färdigt stommen 1, 2, 3 benen och början på skelettet som ska hålla upp plasticard-bakkroppen. Har som sagt bilder på hela processen, dessa kommer att läggas upp vid ett senare tillfälle. Håller även på med ett datasheet som förhoppningsvis kommer upp senare ikväll

«13

Kommentarer

  • Låter väldigt spännande! Inget dåligt tempo heller :D

  • Det blir trevligt med bilder för jag kan tänka mig att den kommer bli väldigt tuff.
  • Den såg mycket lovande ut utifrån det jag såg igår.

  • De mått jag har på den just nu är 13'' bred och 10.5'' lång. Den saknar då huvud som blir kanske 2-3'' till :D Den blir massiv
  • Vad ska den vara för nåt ingame?
  • Dag2: Tyvärr så vill inte min kabel fungera, så det blir inga bilder idag heller, dock har MördarAnders tagit ett par och han ska lägga upp dom snarast. Har förstärkt stommen samt börjat mäta och nästan färdigställt skelettet på ovansidan av bakkroppen.

    Som svar på Klomster's fråga så blir det en en kreation, om du har läst Apocalypsboken så förstår du vad jag menar när jag säger: Brass scorpion utan "Runes of the blood god" men med "explosion of filth", samt 13-13-12 och 3 strukturepoints för 550p
  • låter riktigt nice.. hoppas det kommer bilder snart
  • En egen legendary unit, låter vettigt så länge den inte blir overpowered.

    Verkar som om mina stackars demonjägare kommer få det ännu jobbigare.

    Först en Nurgle warhound, sen en "Filth scorpion".

    Vad är det för kabel, laddaren?
  • Dag3: Arbetet går frammåt med rasande fart ;) Har lagt 15% av grund-plasticarden nu och det ser rätt så lovande ut. Sven tog ett gäng bilder idag som kommer upp nån dag framöver, jag krigar fortfarande med min kabel.

    För er som undrar är det en Sony/Ericsson till USB som inte riktigt vill göra som jag säger. Så om någon F.U.S.K'are är villig att låna ut så styr jag upp det på nolltid,

    Klomster: Den kan omöjligt bli overpowered, eftersom den har sämre pansare, sämre vapen samt kostar mer än en baneblade ;)
  • Exploderade den av sig själv också eller förstod jag fel när du sa det.

    Jag tycker att alla som gör coola saker borde få en digi-kamera från sony som sponsring.
  • Nej, den har doomsday reactor, får +2 på catastrofictabellen
  • Jag såg din spindel igår och jag tror att den kommer att bli riktigt cool.
  • OH MY GOD!!!!
    Satan vad cool den blir!!! >_<

    Nice att den fick en sån där spindelröv :)
  • Tack Sven :)

    It is awesome, thanks for asking! Näemen jag tror att den blir bra. Med min spindel och Pejdors Warhound kommer Nurgle att segra :D
  • Word up!

    Jag ska ju köpa atat från starwars för att få tag på benen och den har ju fyra ben, så jag blir kanske tvungen att bygga 2 ;)
    Det blir Epic nurgle of epicness :D
  • sweet, det blir ju riktigt nice det där.
  • edited 31 oktober 2007 18:25

    Nu är jag jättepetig på en detalj som egentligen inte är särskilt viktig, men jag kan inte låta bli att notera hur spindelns bakersta ben sitter lite för långt bak. Wikipedias spindelanatomi visar att alla ben sitter på framkroppen på en spindel. På din modell sitter det bakersta benparet fast under bakkroppen. Men skit i det. Den är fortfarande jättecool

  • Kanske är risk att den tippar bakåt isåfall. Men man kan ju förstås tynga ned den fram. Jag skulle skita i det tror jag. Det är ju inte en riktig spindel utan en tank byggd att likna en.. ;)

  • Det där sista du säger Sven är anledningen till att jag inte tycker det är så viktigt.

  • den är läskigt cool

  • Nilsson: Som jag alltid har sagt, Suck ma' b*lls ;) Jag är fullt medveten om att en spindel ser ut så och jag funderade först på att bygga den så, men det såg coolare ut som den är nu plus att det skulle ha blivit betydligt svårare att bygga, med tanke på hur jag skulle ha varit tvungen att placera defilerkropparna.

    Peter, jag hoppas att du kan vara med och köra Apocalyps den 10'de?
  • det hoppas jag också!
    Jag ska inhandla benen imorgon och om jag varvar pluggande med byggande kan jag nog ställa upp med en stridshund, dock omålad...
  • Jag kommer heller inte ha allt målat, hoppas bara att jag hinner så klart min lilla älskling ;) Men se till att boka in det!
  • jag ska göra mitt yttersta :)

    vilka blir det som kör?
  • Ska du ha en bas till spindelaset?
  • Nej, en bas skulle bli för stort, kanske en basaktig grej till nåhot displaytray senare som går att ta lös.

    Det blir du, jag och någon Pär som spelar chaos som Dea känner, mot Dea, Ola(tror jag) och nån tyranidspelare
  • Grymt cool.

    Riktigt bra jobbat.

  • Tror du inte att den blir lite skör med så där långa ben om du inte har nån bas?

    Jag skulle verkligen inte vilja se den gå sönder :/

    som sagt var så hoppas jag att jag kan vara med!
Sign In or Register to comment.