Utvärdering av Flames of War 1000 poäng (umeå)

edited 16 mars 2008 19:47 in Turneringar / konvent
Tänkte att vi kunde ha en liten utvärdering av turneringen.
Själv så tycker jag att det var rätt så roligt.

Sen så tycker jag att någonting måste göras för att balansera upp stridsvagnarna.
Jag skulle inte ha någotemot ifall man förbjöd Stridsvagnar med för höga pansarvärden.

Sen så tycker jag inte om scenariot Free-for-all, man borde spela nån variant då man ska ta objektiv i mitten.

Kommentarer

  • Håller med faktiskt Även om jag var skyldig till att ha en ganska rejäl vagn själv men skulle faktiskt hellre spela utan dem på så låga poäng på högre poäng så funkar de men på 600-1000 nja tror inte det alltför stor del av poängen måste satsas på att stoppa dem på så låga nivåer.
    men om någon vill komma med en T28 till en turnering så skulle det vara fine för den är inte lika hård som andra vagnar med topp 2.

    Och någon version med free for all med objektiv i mitten skulle kunna funka kanske att man måste hålla fler än ett objektiv för att vinna? eller att man ska hålla fler objektiv än vad fienden håller efter 6 rundor eller nåt sånt.

    men i det stora hela en bra turnering med trevliga människor. Kanske borde vara lite bättre planerad till nästa gång om det blir en till i framtiden. Kändes lite väl osäkert den här gången och kanske sätta upp ett schema i förväg för när matcher ska spelas så man vet när lunch och sånt infaller.
  • edited 17 mars 2008 09:49
    jag tycker att det inte ska finnas några restriktioner när man spelar 1500, men på en 1000 poängs turnering bör inte flyg eller heavy tanks tillåtas.

    sen tycker jag att till nästa turnering ska alla få veta i förväg vilka missions som ska spelas typ ( hold the line )

    när det gäller nästa turnering har jag inget emot att vara med och fixa den. jag håller ju tiden :P

    som det ser ut för mig så skulle jag kunna fixa en ny turnering någon gång i juni vad tycker ni ???
  • Jag vet inte hur mycket jag har att säga till om saken men jag har själv blivit sugen på att fixa upp en armé inför nästa turnering men jag tycker att juni låter lite väl tätt inpå alla turneringar som kommer att hållas den tiden (Fantasia Fanatic(April) och Lincon(Maj), som man funderat på att åka på). Om det nu blir i Juni så kommer jag med stor sannolikhet inte att kunna vara med.

  • OOOh nu var du ful Zukhov:) bara för att T3 inte kan skaffa sig en klocka som fungerar.
    och som jag sa tidigare så måste jag hålla med om att Heavy tanks inte skall släpas in på 600-1000 poäng mer än så och då är de fair game. måste dock återigen propagera för ett undantag för den stackars T28 an som inte hör hemma i samma kategori som till exemple KV1e och Tigern eller minst av allt churchill som ju kommer i tre pack uppenbarligen och ser ut som en båt hörde jag vist några tycka, borde vara en bra fight då mellan KV2 (ubåten) och churchill grupperna eller ?
  • Okej, okej, jag SKA använda T 28or någon gång. Nöjd nu?

    Jag håller med Seijsing om att free for all blir lite tråkigt i längden. När vi kör 1500 borde alla kunna få ihop nog många plutoner att vi kan köra två strider med defensive battle.

    Och Zukhov. Nästa gång kan du väl ta Rota istället för tvåplutoners armén. Så blir inte dina motståndare så sura på dig.
  • Jag håller med om att vissa typer av tanks kan bli lite små jobbiga på 1000p. Men det stora problemet är snarare armeer med väldigt få plutoner vilka gör att spelet börjar handla om att rulla tärning inte att planera. Jag möter alla dagar hellre än arme med 3 churchills än en 2 plutons pansar arme (oavsett vilka tanks det är) då mote den förra kan jag vinna genom att spela smart även om jag inte kan ha sönder churchills:en.

    På tal om scenarion tror jag att Meeting engagement kan vara ett trevligt scenario att köra,
    tror dessutom att cauldron funkar lite bättre på 1500 då man förhoppningsvis slipper se 2 eller 3 plutons armeeer.

    Juni tycker jag är för tidigt för nästa turnering bla av anledning som Prins Termos nämner.

    MvH
    Anders "T3" Vidmark
  • in för nästa turnering lovar jag att fixa fler än 2-3 plutoner OK... :)

    vad tycker folk om en turnering i juli då???? för blir det i augusti så kan jag ha blivit pappa och då finns det inte tid med FOW på ett tag :(
  • Först grattis till den extra inkomsten :)
    För det andra För mig kvittar det rörande när det sker bara att det sker så att man får en chans att spöa dom andra tyskarna i poäng samman draget :)
Sign In or Register to comment.