40K RoE på LinCon

edited 15 mars 2008 17:57 in Turneringar / konvent

Då har det än en gång blivit dags för 40K RoE LinCon.

Turneringen kommer att ta två av fyra dagar så du hinner med lite annat också.

Titta i på www.lincon.se för info och anmälan.

Kommentarer

  • edited 15 mars 2008 18:15

    Får man målningspoäng? :) Lät i texten som om det enbart var en separat målningstävling...

  • I år provar vi att ha målningen vid sidan av. Alltså, ingen målningspoäng i själva turneringen.

  • hård tränar för tillfället på RoE-reglerna som finns på lincons forum, var kan man ställa frågor angående nämda regler?
  • Jag kan dem rätt bra (efter 50-talet spelade matcher med reglerna) och både Röde och Väktaren verkar finnas till hands om du vill ha officiella svar, så du kan fråga här.

  • Jag läste just igenom reglerna och blev lite förvirrad över när man väljer objectives.
    Det står under before the game begins: Every player decides in which order he wants to play the different objectives.
    så min fråga är, om man väljer ordning direkt man fått dem o då väljer ordning för alla rounds eller väljer man vilken man ska ta efter att man satt ut objective markers?
    Förmodligen är det bara jag som är vilse i texten..
  • Man väljer uppdrag fortlöpande. I första matchen (efter markörplacering) väljer du ditt första, i andra matchen ditt andra och så vidare. Man behöver alltså inte bestämma ordningen redan före turneringen.

    Every player decides in which order he wants to play the different objectives.

    Texten syftar nog bara på att spelarna själva har möjlighet att under turneringen välja vilken ordning de vill spela uppdragen, istället för att som "traditionellt" ha givna uppdrag för givna omgångar.

  • Nu är jag o några kompisar anmälda...
    Men nu kommer bara en fråga, måste figurerna vara basade och vad innebär det, räcker det med att man kör med helt svarta baser eller måste man ha grus elle liknande.
  • Mig veterligen måste baserna vara texturerade på något sätt, men det är nog bäst att invänta ett officiellt svar. Det skulle dock förvåna mig oerhört om det räckte med svarta baser.

  • Ok, anledningen till att jag frågar var att en av mina vänner har ett nästan helsvart färgschema och vill ha sina baser svarta och simpla. Han tycker det skulle förstöra dem att ha något annat på basen och jag håller med. Om det kommer krävas så blir det nog en som avregistrerar sig...
  • Svart grus med lätt grå drybrush vore kanske något?

  • Hihi jag va osäker så jag tog svart sandpapper så de e hel svart ändå.
  • Basade innebär så som nilssonharhund skriver att det måste vara någonting gjort med baserna, dvs. de får inte helt svarta/orörda.

    Bäst av allt är ju om du lägger ett lager flock eller textur på baserna.
    Undras det något över varför det specifikt är så så är det Röde ni får höra av er till =)
Sign In or Register to comment.