water effect fråga

Hej
Jag bygger ett diorama med en liten skogskärn och tänkte använda mig av GW:s water effect. Som tur var gjorde jag några test vid sidan av så att jag inte skulle förstöra mitt diorama. Detta var tur för jag är inte nöjd med testresultaten. Då det stelnar ser det fortfarande lite skummigt ut och ser mer ut som stelnat PVA än vatten.
Någon som har använt sig av water effect kanske kan ge mig några bra tips om hur man kan få det snyggt? Jag skulle bli så tacksam:)

Kommentarer

  • jag brukar först pensla på watereffect blandat med vatten så att det skunker in fint i bottenmaterialet och sedan dra på med mängden watereffect jag vill ha på slutprodukten och det brukar bli ganska bra :)

  • tack:)
    Jag misstänkte att vatten var lösningen, men hur mycket brukar du ta? Kör du flera tunna lager eller ett tjockt?
    Jag ska posta några bilder på det jag snackar om så att det blir lättare att förstå vad mitt problem är fast jag lägger nog upp det senare i kväll för nu ska jag glo på en film:)
    Fler tips uppskattas

    Er ödmjuke tjänare
  • Jag har kört med GWs. Det enda probelemt som uppstod för mig var att det krympte när man hade mer än nån mm. Det blev alltså en grop i mitten.
  • edited 11 mars 2008 01:45

    Hej tack för tipsen:) Jag ska här posta en bild på mitt dåliga testresultat en på mitt projekt under konstruktion. Fler tips är välkommna för jag har inte fått fason på water effecten än.

    Det misslyckade testet "sperma effect"

  • edited 11 mars 2008 01:50

    Här är mitt "work in progress"

    nr1 nr2 nr3 nr4

  • Snyggt :)

    Jag har dock inte haft några problem med vanlig GW water rakt ur flaskan... konstigt.

  • jag använder den där andra som man trycker ut ur tuben som ett tjockt lim. Är du säker på att det vara inte stelnat ordentligt? du kanske måste lägga dit tunna lager och låta dem stelna innan nästa lager åker på.

  • Jag tror du har rätt om tunna lager Pejdor

    En annan tanke har också slagit mig; hur länge håller WE? Jag köpte flaskan för mer än ett halvår sedan fast den har inte använts.

    Jag ska prova med tunna lager lite mer, om det fortfarande ser konstigt ut så köper jag nog en ny flaska.
  • Okej, jag hoppas att det går vägen för dig :)

  • Utan nån större erfarenhet av water effect (ingen alls :) ) men den första bilden ser ju ut som att det var för tjockt lager så att det har härdat på ytan men inte rakt igenom.
  • Ja så är fallet, jag vet nu att du har rätt.
    men även en del betydligt tunnare expriment har blivit lite vitaktiga på samma sätt.
    Det är många VÄLDIGT tunna lager som gäller verkar det som.

    Tack allihopa
  • Jag har aldrig använt water effect än men har kollat lite på det tidigare och fick se en video på youtube om hur man gör.
    http://youtube.com/watch?v=wRQAMZg-ncE
Sign In or Register to comment.