DOUBT SE7EN - Planeringstråd

135

Kommentarer

  • Jag såg verkligen fram emot turneringen, men det krockar med att jag arrar en spelning på Verket den lördagen (helt till min ära eftersom jag fyller halvjämnt). Om det är ok med Stareater kanske jag kan vara med de första två matcherna ändå? Betalar förstås ändå anmälningsavgiften i så fall.

  • @radge Lite beroende på ifall vi är udda eller jämnt antal skulle jag säga. Det går definitivt att spela några matcher där, men det skulle vara bäst om du parar ihop dig med en coach som bara kan spela de matcher som du inte kan. Alternativt att jag tar över laget.

  • Basse, skulle vara med vad jag vet, vet tom vilket lag han tänker spela.

    Mike skulle vara med men han kunde kanske inte vara med hela turneringen, Danne har jag inte hört något om, men jag ska ringa Gunnar och kolla om han är i stan och vill vara med :D

  • Bra, bra. Då gäller det bara att övertyga @NilssonHarHund @Oft @WeirdQuest @Thranuil @Metacrust @Setomidor och alla andra som (kanske) finns i Umeå-trakten att dyka upp. :)

  • Och såklart Skellefteå-folket som @Trukson @Grimlokk @Hemlighållaren m.fl.

  • Jag är eventuellt inte i Umeå den helgen. Planerar fortfarande julresa och sånt.

  • Då jag har befunnit mig på "fel" sida av en avhoppare från en turnering en gång (DOUBT <6) så säger jag: spela hela turneringen eller spela inte i turneringen alls. Det är oändligt skittrist att hamna efter någon i tabellen tack vare deras wo-vinst och att sen vara tvungen att sitta bredvid och dröna en match gör det hela till en rent igenom förhatlig upplevelse.

    Jag raggar på en/två Uppsalajeppar att leka med tennsoldater här i Umää den helgen...

  • Stareater: då avvaktar jag anmälning och väntar på besked. Om det skulle bli jämna lag av att ha med mig och du kan tänka dig ta över mitt lag efter jag kört två matcher kan vi kanske sätta ihop det tillsammans? Förstår dock om du hellre kör eget lag hela turneringen.

  • edited 16 november 2015 23:19

    Jag kommer anmäla mig, men vet inte om jag hinner måla mitt lag eller inte, har och är extremt upptagen den närmsta tiden med 2 jobb och ensam vårdnad.

  • @Khanmank Walk over-vinster är en del av det förflutna. Tanken är ju att jag som odd man out hoppar in eller ut ur turneringen beroende på udda eller jämnt antal.

    @Radge jag är rätt så beredd på att någon lokal coach hoppar av mitt i turneringen av olika anledningar. Det har skett i samtliga Doubt hittills (bortsett från ett då jag själv var tvungen att smita iväg på en begravning men fixade så @Dante82 spelade en natch åt mig) så jag väntar mig inte att spela alla matcher. Kommer därför inte ta ett ultraseriöst lag att spela.

    @Zenith jag vet att det inte är så roligt, men det går ju att låna ett lag om du inte hinner måla klart.

    @NilssonHarHund jag hoppas att det blir så att du kan komma.

  • Någon som känner sig ha tid och kompetensen att vilja måla upp årets NAF-trofé som turneringsvinnaren ska få?

  • @Zenith: jag har ju massa lag så låna på om du inte hinner måla klart. Bara hoppas vi inte vill lira samma lag :)

  • Jag har ju alla lag också och måste ta och börja måla mina så om du vill låna ett lag av mig och om det råkar vara omålat så ser jag till att det är färdigmålat tills doubt 7 :)

  • @Hemlighallaren @NilssonHarHund ni har målat trofén tidigare år. Ingen av er som är manad?

  • Ingen som är peppad på att måla trofén? Jag kan försöka kladda lite färg på den, men min naivistiska och surrealistiska stil kanske inte går hem hos den som vinner turneringen.

  • Vad är det för trofé?

  • edited 20 november 2015 19:56

    Googla bilder på NAF trophy så ser du

  • Hur stor är den?

  • Den är i två delar, men ihoplimmad 40mm. Perfekt som reroll marker för de som vill skryta att de vunnit en massa NAF-turneringar med fler än 12 coacher.

  • Jag kan måla den, är dock inte i samma klass som Lars och Klas på måleriet, men helt klart skrytvärde ska jag väl kunna åstakomma :D

  • Ja och om du vinner den själv är det ju ingen som kommer ihåg ändå ;-)

  • edited 21 november 2015 11:24

    Hahahahahaaaa, sant :)

    Testspelade lite med "mitt" lag igår på cyanid, mötte ett humanslag som på pappret såg riktigt intressant ut men som gav upp redan runda 6 :(

  • @Frantic toppen. En sak mindre att hålla koll på till DOUBT.

    För övrigt är det någon som har tid på dagen på måndag och känner för en DOUBT-träningsmatch?

  • Om jag är sjuk så kan jag spela, har feber och dubbelsidig öroninflammation, sitter det i så blir jag hemma och spelar gärna en match då.

  • Jag kommer till dig och spelar om du är sjuk på måndag. Jag måste dock vara färdig med matchen absolut senast 14.00.

  • Låter fantastiskt bra, ta med dig "priset" då också. :)

  • Jag tror det blir bäst att jag redan nu tackar nej till medverkan. Väldigt synd! Tyckte Stareater gjorde ett jättebra arrangemang sist så hade varit trevligt att vara med. Jag får sikta på Doubt 8!

  • edited 25 november 2015 16:31

    @Radge Tråkigt att höra.

    Det blir ju en endagars-turnering i Juni som det ser ut också. Du får vässa motorsågarna och sikta på den istället.

    Dessutom kanske det blir en turnering i Skellefteå i år också. Såg att de ska ha möte om Nordsken på lördag och planera inför det våren.

  • Vill bara uppmärksamma att det är mindre än 10 dagar kvar till sista föranmälningsdag.

  • Vill bara påminna om de som inte anmält sig, skickat in roster eller betalat ännu att

    det är sista föranmälningsdag imorgon

Sign In or Register to comment.