Fantasia Fanatic XXVIII

2

Kommentarer

  • Ja men kolla, det hade jag missat helt! Tack för snabba svaren!

  • några frågor om AoS i almänhet:

    känner att det är lite oklart gällande dubbel rundor för en spelare. I grundreglerna så kan detta hända, i den "competative play erratan" så säjer dom "remove initative from the game" dåligt ordval då det inte finns något som heter initative i AoS men jag antar att med detta menar dom att man inte kan få nyttja 2 rundor i rad, utan att man turas om? sedan så säjer ni i eran mall att First Turn:The player that starts deploying is also the player that takes the first turn in the first battle round instead of the player who finished setting up first. Av detta så kan det tolkas som att man kan få spela 2 rundor i rad om det inte är så att det var tänkt att det skulle vara så.

    enheter eller fler modeller i enheter som man har "summonat" via spells, abilities osv. räknas dessa in hur många wounds man dödat om dessa extra dör under matchen?

    då man bygger sin arme får man använda "organisation" warscrolls i sin arme tex. tomb legion för tomb kings, dragon host för high elves mm. utöver andra enheter man valjer att lägga in?.

  • känner att det är lite oklart gällande dubbel rundor för en spelare. I grundreglerna så kan detta hända, i den "competative play erratan" så säjer dom "remove initative from the game" dåligt ordval då det inte finns något som heter initative i AoS men jag antar att med detta menar dom att man inte kan få nyttja 2 rundor i rad, utan att man turas om? sedan så säjer ni i eran mall att First Turn:The player that starts deploying is also the player that takes the first turn in the first battle round instead of the player who finished setting up first. Av detta så kan det tolkas som att man kan få spela 2 rundor i rad om det inte är så att det var tänkt att det skulle vara så.

    För att göra det enkelt (vi ska kolla om det går att skrivas om) men vi tar bort möjligheten för dubbelrundor

    enheter eller fler modeller i enheter som man har "summonat" via spells, abilities osv. räknas dessa in hur många wounds man dödat om dessa extra dör under matchen?

    Återkommer om detta

    då man bygger sin arme får man använda "organisation" warscrolls i sin arme tex. tomb legion för tomb kings, dragon host för high elves mm. utöver andra enheter man valjer att lägga in?.

    Ska även kolla upp detta men tror inte att man får ta dom

    Kommer att komma ett uppdaterat häfte till AoS relativt snart

  • Nu är det dags att anmäla sig till Fanaticen. Två finska deltagare i 8;e har vi nu, så alla lokala spelare har inga ursäkter längre:-)

  • dea
    edited 5 september 2015 13:00

    Redigerad

  • Men det kanske inte blir så, SweFaqen kommer ut snart säger dom och där kommer det inte tillåtas (och vi har ju valt att spela med den)

  • Ah... Det va det då :p A girl can dream anyways haha

  • edited 28 augusti 2015 12:43

    (Warhammer fantasy) Har läst igenom FAQ'n men hittar ingenting om att warmachines ska ha baser. Så om man skjuter på dem, ska man mäta till en bas som inte finns eller mäter man till maskinen själv(som det står i regelboken?) Stött på det här på det senaste 2 turneringarna och folk refererar till nått som står nån annan stanns än i regelboken, så vad gäller?

    2700p för Tomb Kings, större unit size och de crumblar inte? Skulle man kunna få en förklaring till varför? I min värld är de ett starkt lag...

  • bgsbgs
    edited 28 augusti 2015 13:27

    Här hittar du base size chart som gäller för ETC-spel: https://www.dropbox.com/s/82gbt5z20btzjdd/Warhammer base size chart.pdf

    TK är hands down den sämsta armén utan komp, med förändringarna kan de vara med och tävla. På VM nu i Prag, som hade samma restriktioner som nu på FF, snittade TK 10,09 BPs och med det kom de på plats 9 av 16 representerade arméer. D.v.s. kanske den armé som var mest balanserad av alla :)

  • Jag heter David Lindegren, inte Daniel :)

  • Swefaqen gäller angående Ravenwing i DA codexet

  • Jag heter David Lindegren, inte Daniel :)

    Fixat

  • AOS: Är det tänkt att poängen man inte använder till att köpa "restricted units" läggs till på ens victory points?

  • edited 8 september 2015 21:57

    Angående 40k, får man inte använda dataslates tex. "Dataslates - Helbrutes" och "Dataslates - Cypher" och formationerna som finns i dom? Jag förmodar att man inte får det eftersom dom inte står med i listan, men tänkte iallafall fråga,

  • AOS: Är det tänkt att poängen man inte använder till att köpa "restricted units" läggs till på ens victory points?

    Kollar upp det

    Angående 40k, får man inte använda dataslates tex. "Dataslates - Helbrutes" och "Dataslates - Cypher" och formationerna som finns i dom? Jag förmodar att man inte får det eftersom dom inte står med i listan, men tänkte iallafall fråga,

    Dom får man inte spela med

  • Kort uppdatering.

    Det är bara två veckor kvar till turneringen nu. Jag kommer att börja uppdatera anmälningslistorna med vilka som skickat in listorna idag och ska försöka göra dagliga uppdateringar. Har jag skrivit in i anmälningslistan vilken armé/ras ni spelar betyder det att jag registrerat er lista. Ifall ni skickat in listan men inte fått den registrerad inom ett par dagar så hör av er så kollar jag upp vad det kan bero på. Och snälla snälla lägg ner ett par minuter på att formatera listan till ett läsbart skick och spara ner detta i filformatet .txt, rtf eller pdf så jag slipper lägga ner massa tid på att antingen lösa det själv eller maila tillbaka och be om det.

    Notera också att sista dag för inskick är Onsdagen 23/9 för 40K och Warmahordes och Måndagen 21/9 för Fantasy och Age of Sigmar (trots lite motstridiga uppgifter i häftena så är det måndagen som gäller för Fantasy och Age of Sigmar).

    Laghäftet till 40K har blivit lite försenat men det ska komma upp inom kort.

  • What day are those lists published? And if published in different days I am mostly interested the Fantasy Battles for some obvious reason.

  • dea
    edited 15 september 2015 08:08

    What day are those lists published? And if published in different days I am mostly interested the Fantasy Battles for some obvious reason.

    Fantasy armies will be published on friday

  • Nu hittar ni laghäfte till 40K här

  • Hur var det med poängen? Kan vara bra att veta om man ska göra en lista.

  • Publishing lists on Friday doesn`t give us any change of "scouting" opponents since we are driving there. Would it be any way possible to publish them on Thursday?

  • Publishing lists on Friday doesn`t give us any change of "scouting" opponents since we are driving there. Would it be any way possible to publish them on Thursday?

    We´ll do our best to managed that

  • dea: I thank you for advance for your effort.

  • Ingen pastasallad i år?

  • Funderar på att spela Demonkin som ett detachment och sedan ha Demoner som ett detachment. Hade då tänkt ha 3 units med Flesh hounds från Demonkin och 1 unit från Demoner...utgår ifrån att det är helt ok, men ville fråga? Har inte samma regler...

  • Funderar på att spela Demonkin som ett detachment och sedan ha Demoner som ett detachment. Hade då tänkt ha 3 units med Flesh hounds från Demonkin och 1 unit från Demoner...utgår ifrån att det är helt ok, men ville fråga? Har inte samma regler...

    Helt ok

  • Fungerar det så med alla units från daemonkin, tex om jag redan har 3x raptors från Csm, kan jag ta 3 till ifrån daemonkin?

  • AOS: Är det tänkt att poängen man inte använder till att köpa "restricted units" läggs till på ens victory points?

    Nej, det ger inget att inte fylla dom poängen

  • Bra, då blir det en massa Iron Guts.

Sign In or Register to comment.