Armé lista

edited 4 maj 2015 13:43 in Warhammer fantasy

vad tycker ni om listan, jag har dock 29pts över som jag inte vet vad jag ska göra av så har ni några förslag,jag funderar på att lägga Ruby Ring of Ruin på min old blood men jag vet inte om det är något vidare bra

Simon ingvarsson 2471pts

Lords

Old blood 140pts Armor of desteny 50pts, cold one 20pts, Great weapon 4pts, dragonhelm 10pts :total 224pts (Genaral)

Heros

Scar-veteran 80pts baner of swiftness 15pts, BSB 25pts, light armor 6pts, Great weapon 4pts Total:130

Skink Priest level 2 100pts

Skink Priest level 2 dispel scroll 25pts 125pts

Core

42 Saurus warriors spear, Full command: total 492 pts

10 Skinks skirmishers 70pts

10 Skinks skirmishers 70pts

Special

12 Cold one cavalry 360pts Musicant, bannér 20pts :total 380

4 kroxigors 200pts

5 Camelion skinks 65pts

5 Camelion skinks 65pts

Rare units

Ancient stegadon 230 sharpened horns 20pts ,Engine of the gods 50pts :total 300pts

Ancient stegadon sharpened horns 20pts:total 250

Kommentarer

  • Ptjaa, på Old Blooden kan du ju ta bort dragon helm och lägga dit Dragonbane gem(5p) istället. För att du inte kan ha två magiska armour delar och för att han inte behöver mer armour. Sen om du vill att han ska bli riktigt fet kan du ju alltid ge honom other tricksters shard (15p), så alla i base contact får rerolla successfull wardsaves.
    Men annars så kan det också vara nice att försöka trycka in Cube of darkness (30p) på din ena skink priest, så du har 2 dispelscrolls. Blir det lite mindre jobbigt att inte ha en lvl 4a.

  • edited 5 maj 2015 07:45

    jo jag insåg att han inte behöver ett 0+ armor save, och jag tror jag ska testa att byta standard of swiftness mot Razor standard så får mina sarusar styrka 4 och Armor Piercing sedan kör jag spells på det så blir den enheten typ ostoppbar dessutom så behöver dom inte +1 i movment

  • Ser bra ut men du moste ta bort baneret på bsb och ge honom ett save i stellet hna blir alleles för mjuk och rerollspen är viktigare en +1movment

  • Har dina cold ones spjut denna gång?

    Dina Saurusar oavsett hur många spells de får på sig kommer man kunna ignorera och springa runt/vänta tills magikerna är döda. Sätt dina saurus karaktärer på cold one och låt dem rida med cold one cavet.

Sign In or Register to comment.