fanatic lista

jag får känslan av att den här listan inte är väldigt bra men jag vill ha en second opinion. det blir första gången jag spelar fantasy i fanatic

Lords

Slann mage-prist 300 (General)

Sarus oldblood 140 light armor 9pts, enchanted shield 5pts, Dawn stone 25pts, ogre blade 40pts: total 219

Heros

Saurus scar-vet shield 4pts, light armor 6pts, standard of diceplin:total 105pts

Skink prest despell scroll ,level 2: total 125pts

Core

49 Saurus warriors spear, Full command: total 569 pts

10 Skinks skirmishers 70pts

10 Skinks skirmishers 70pts

Special units

14 Cold one cavalary 420pts full command 30pts:total 450pts

Rare units

Salamander 80pts

Ancient stegadon 230 Engine of the gods 50pts:total 280pts

Ancient stegadon 230

Kommentarer

  • Den känns lite spretig. Är det tänkt att du ska fylla fram ranken i saurusar med karaktärer så slaanen får stå i andra ranken? Jag skulle börja med att ge slaanen std of disc och göra honom till bsb samt slänga in en crown of command på ex slaanen.
    Vilken lore har du tänkt köra?

    14 Cold one cav är råmäktigt, men samtidigt lite tamt utan en karaktär i, får du dem på rätt sak kommer de rensa ordentligt, men många poäng som kommer att göra ganska lite.

    Mäktigt med 2 ancients, du har inte poäng över till sharpend horns nånstans?

  • Jag skulle lyssna på Lars. Om jag gjorde det jag tror att du försöker göra så skulle jag gå loss och köra med fler hjältar i eneheten. Sen som Lars säger göra slannen till bsb. Ge slannen mr, earthing rod och banner of swiftness. Ut med en ancient och minst fyra sauruscav.

  • edited 23 mars 2015 14:48

    jag har gjort slanen till min BSB och tagit bort old blood och satt in en till scar-veteran och skör scar-vets med 2+ armor och 4+/5+ ward save samt great weapon. jag har även minskat saurus blocket till 40 och satt in en stegadon till. och har sharpend horns på 2 av 3, jag har även bytt baner till banner of swiftness. jag funderar på att köra lore of death på min mage priset

  • lägg gjärna upp den nya listan oss skriv ut hur mycke påeng den landar på i slut endan

  • Lords

    Slann mage-prist 315 Banner of swiftness 15pts (General)

    Heros

    Saurus scar-vet shield 4pts, light armor 6pts, dragon helm 10pts, great weapon 4pts, talisman of endurance 30pts: 134pts

    Saurus scar-vet shield 4pts, light armor 6pts, great weapon 4pts, Enchanted shield 5pts, talisman of preservation 45pts: total 144pts

    Skink priest despell scroll ,level 2: total 125pts

    Core

    40 Saurus warriors spear, Full command: total 470 pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    Special units

    14 Cold one cavalary 420pts full command 30pts:total 450pts

    Stegadon sharpend horns 20pts: total 235pts

    Rare units

    Salamander 80pts

    Ancient stegadon 230 Engine of the gods 50pts :total 280pts

    Ancient stegadon 250 sharpend horns 20pts

    talisman of endurance - ward save 4+

    talisman of preservation - ward save 5+

  • Enchanted shield är bortkastad på scar vet till fots med gw om du inte har planer på att springa runt i det öppna med honom och ta emot bs skytte på bröstet?

    Räcker gott att han har 2+/4++ och ett Great weapon.

    Tycker fortfarande att 14 Cold one cav är för stort, men testa lira med dem o se vad som händer.
    Vilken lore tänker du spela med på Paddan?

  • jag har märkt att 14 cold ones är för mycket men jag hinner inte byta ut dom inan fanatic

    ska en scar-vet ha 2+ save måste han ha enchanted shield och tanken är att skrika och ta challenge med mina scar-vet, jag skulle aldrig springa i det öppna med dom för då dör dom så hårt.

    jag hade gärna tagit bort en del karaktär och lagt poängen på special men jag känner att varje karaktär har ett specifikt syfte

  • jag räknade och insåg att jag måste ha räknat fel när jag gorde listan så jag tog bort skink priset så nya kommer har jag har även skrivit hur mycket pst listan är.

    simon ingvarsson 2493pts

    Lords

    Slann mage-prist 315 Banner of swiftness 15pts, Dispel scroll 25pts (General)

    Heros

    Saurus scar-vet shield 4pts, light armor 6pts, dragon helm 10pts, great weapon 4pts, talisman of endurance 30pts: 134pts

    Saurus scar-vet shield 4pts, light armor 6pts, great weapon 4pts, Enchanted shield 5pts, talisman of preservation 45pts: total 144pts

    Core

    40 Saurus warriors spear, Full command: total 470 pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    Special units

    13 Cold one cavalary 390pts full command 30pts:total 450pts

    Stegadon sharpend horns 20pts: total 235pts

    Rare units

    Salamander 80pts

    Ancient stegadon 230 Engine of the gods 50pts :total 280pts

    Ancient stegadon 250 sharpend horns 20pts

    talisman of endurance - ward save 4+

    talisman of preservation - ward save 5+

  • insåg att jag behöver en skink karaktär annars kommer mina sarusar att stinga åt helvete så här är nya listan

    simon ingvarsson 2493pts

    Lords

    Slann mage-prist 340 Banner of swiftness 15pts, Dispel scroll 25pts (General)

    Heros

    Saurus scar-vet shield 4pts, light armor 6pts,, great weapon 4pts, talisman of endurance 30pts: 134pts

    Saurus scar-vet shield 4pts, light armor 6pts, great weapon 4pts, Enchanted shield 5pts, talisman of preservation 45pts: total 144pts

    Skink chief 40 pts

    Core

    40 Saurus warriors spear, Full command: total 470 pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    Special units

    12 Cold one cavalary 360pts full command 30pts:total 190pts

    Stegadon sharpend horns 20pts: total 235pts

    Rare units

    Salamander 80pts

    Ancient stegadon 230 Engine of the gods 50pts :total 280pts

    Ancient stegadon 250 sharpend horns 20pts

  • Alltså du får inte använda skölden och great weapon samtidigt i närstrid, så nåt av dom kan du ta bort. Sen funkar inte heller vanlig sköld och enchanted shield tillsammans. Men du kan ju ta bort enchanted shield och talisman of preservation och ge honom armour of destiny. Vilket iallafall ger ett +3 armour save.
    Sen så har du lite för lite poäng i core.

  • edited 25 mars 2015 21:44

    osså ger den andra 5+wardsaw heay armorn komemr inte ihåg nnet elelr ger honom dragonhelm oxå om du kan få loss poengen för sköldar encanted och light armors så borde det gå alternatift att ena har armor of desteny och andra talisman of preservation så är dom 4+4+ och 3+4+

  • men armor of destiny ger bara ett 5+ save och ett 4+ ward save och då är det mer värt att bara ge honom ett 4+ ward som är billigare

  • 50p för Armor of desteny 51p för light armor + talisman of preservation

  • nu kommer jag inte att ändra den mer så här kommer den slutgiltiga listan

    simon ingvarsson 2482

    Lords

    Slann mage-prist 340 Banner of swiftness 15pts, Dispel scroll 25pts (General)

    Heros

    scar-veteran 80pts great weapon 4pts armor of desteny 50pts

    scar-veteran 80pts great weapon 4pts talisman of preservation45, light armour dragon helm 10 pts

    skink priest level 2 100pts

    Core

    42 Saurus warriors spear, Full command: total 492 pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    Special units

    13 Cold one cavalary 390pts full command 30pts:total 420pts

    Rare units

    Salamander 80pts

    Ancient stegadon 230 Engine of the gods 50pts :total 280pts

    Ancient stegadon 250 sharpend horns 20pts

  • Du måste nog tyvärr göra det ändå :).

    Scarvet nr 2 har 55p kit. Får tyvärr bara ha 50 ;/ du får nog bara gilla läget och låta han ha 3+/4++ alt ge honom en Sköld och skippa gw.

  • så då nu bör det inte vara något fel med kittningen den kanske inte är bra men får duga

    simon ingvarsson 2497

    Lords

    Slann mage-prist 340 Banner of swiftness 15pts, Dispel scroll 25pts (General)

    Heros

    scar-veteran 80pts great weapon 4pts armor of desteny 50pts

    scar-veteran 80pts great weapon 4pts talisman of preservation45, light armour, enchanted chelde 5prs

    skink priest level 2 100pts

    Core

    42 Saurus warriors spear, Full command: total 492 pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    10 Skinks skirmishers 70pts

    Special units

    13 Cold one cavalary 390pts full command 30pts:total 420pts

    Rare units

    Salamander 80pts

    Ancient stegadon 230 sharpend horns 20pts ,Engine of the gods 50pts :total 300pts

    Ancient stegadon 250 sharpend horns 20pts

  • Som tidigare nämnt så får man ju inte använda gw och skjöld samtidigt. Personligen så skulle jag skippa enchanted shield och ersätta den med t.ex ironcurse icon.

Sign In or Register to comment.