Bubble Säsong 11 - Info och "allt-annat-tråden"!

2456719

Kommentarer

  • Länka mig vad CPR+ är? Har NOLL koll. Kanske sprollar eftersom ni andra redan votat på det men jag lär ju få veta vilka regler som gäller endå

  • edited 5 februari 2015 06:15

    Om du klickar på ordet crp+ i första inlägget så länkas du till vad det är. Eller så klickar du här: http://www.plasmoids.dk/bbowl/NTBB.htm

    Gissar att du känner igen det och räknade in det som jag gjorde i "narrowing".

    En viktig sak: ska vi spela med Mvp regn? Eller annan liknande "bonus"

    Läs i första posten, där har jag kommit med lite olika förslag.

  • MVP till ett begränsat antal spelare tycker jag låter som ett rimligt förslag.

  • Ok, så det enda laget som får något förändrat i sitt roster är Humans, thats it?

  • edited 5 februari 2015 21:32

    Har inte kollat men jag tror humans har av8 Catchers...

    Edit: men flera andra lag har förändringar de med.

  • edited 5 februari 2015 19:51

    Om Humans är det enda lag som ändras och ingen spelar humans så finns det väl ingen mening att köra det? jag röstar för nej till något och köra från senaste officiella LRB.

  • edited 6 februari 2015 07:27

    Alltså det är väl ganska mycket som är förändrat för flera olika lag?

    Det är ju bara att gå in och kolla på dem. Eller läsa Narrowing 2013

    Som jag skrev tidigare att om det inte passar så är det upp till den som misstycker att skriva om "koderna" i bubble.

    Edit: en del av förändringarna har jag med i första posten:

    EDIT2: Såhär är skillnaden på lagen: http://www.plasmoids.dk/bbowl/NTBB rosters.htm

    Är dock inte helt hundra på om våran sista uppdatering i bubble har alla dessa ändringar, men det ser vi väl om man gör något av lagen.

  • crp+ och NTBB är ju två olika regeluppsättningar, pratar vi om båda eller bara CRP+? förvirrad.

  • edited 6 februari 2015 08:00

    Alltså jag har ingen aning, en del av mig förstår inte vad "problemet" sitter i och en annan del av mig förstår ingenting.

    Regler är väl en sak? Dessa bestämmer vi själva, dvs de flesta villa ha crp+

    Hur lagen är uppbyggda/stats är något annat och där kommer vi spela med det som finns i bubble. dvs det jag länkade till ovan (narrowing).

    Så nu får någon rätta mig om jag missuppfattat detta.

    Och åter igen är det någon som inte gillar hur det ser ut/är i http://harhatt.com/bubble behöver bara ta kontakt med Lars, så får man "codecs" för bubble också ändrar man så det "går tillbaka" till det "normala". Frågor?

  • Vi kan på ett relativt enkelt sätt ta bort narrowing på enskilda lag när de väl är skapade om det är det vi vill.

  • Med lag menar jag rosters, inte raser.

  • edited 6 februari 2015 12:03

    Ah ok. Nu tror jag det bara var Emil som ville ta bort/ändra tillbaka haflings, men han ångrade sig och valde råttor iaf så den spelar ingen roll. I övrigt spelar ingen någon av de "bättre" lagen som ändrats.

    Och vi var alla mer eller mindre överens att de "sämre" lagen skulle få behålla sina "förbättringar".

    Minns dock inte hur det såg ut för Khemri.

  • Alltså, nu är ju säsongen i princip redan igång, med minst en match som spelats enligt crp+ samt narrowing (tomb guardians får -AV men slipper decay och for break tackle). Vi kan väl bara köra på? Så får vi ha bättre framförhållning om vi ska ändra saker till nästa säsong. Just nu känns det bara som att saker rörs till. Det behövs tydliga frågeställningar.

  • @Radge exakt så tycker jag med....

  • Om Patriks unge är frisk på måndag så ska vi ta en match då. Min tanke är att jag i första hand ska hjälpa honom med hur han ska tänka när han spelar, så får resultatet komma i andrahand. När är säsong 11 uppe på Bubble så att vi kan börja ladda upp resultat? :)

    Vem mer vill lira? Jag kan på torsdag t ex.

  • Jag är intresserad av att spela, men leker turistguide åt britter som är på besök i Umeå på kvällstid. Dag match någon? @Khanmank eller @Zenith ni brukar kunna spela dag ibland.

  • Lördagkväll eller Söndagmorgon går bra för mig.

  • edited 6 februari 2015 23:02

    Har tyvärr bajsande och kräkande (plural) ungar hemma hos mig så Quakers får vänta på sin de but.

    Vilket lag valde Patrik?

    EDIT: Knåpade ihop ett sk "matchreferat" från finalen under kvällen för den som har lite att göra :)

  • @Stareater Jag kör gärna dagtid på onsdag eller torsdag nästa vecka. Jag har kortat ner det till orcher eller undead. Om han kan ta sig hit på måndag så får han välja då.

  • @Radge aight, vi får se :)

  • @Radge jag kollar upp onsdag eller torsdag.

  • Vem vill möta ogräsen till veckan??? Spelsugen sOm f*n!!! ;)

  • Jag vill få mer stryk. Kan från onsdag typ.

  • edited 10 februari 2015 19:41

    Freaks of the Five Families har nu lyckats ordna sin andra sponsor, skoföretaget Cement. Perfekt för att göra sig av med irriterande konkurrenter.

    DAGGERS ARE BORING

    USE CEMENT

  • Jag har efter lite betänketid valt att inte delta denna säsong, har kommit upp lite saker som jag vill ta tag i men hoppas kunna återvända till höstbubble eller kanske till och med sommarbubble. Väl mött och må bäste doubleskull förlora!

  • Tråkigt att höra @zenith, men det är så att annat i livet ibland kommer mellan. Vi ses nästa säsong.

  • Danne ok trist, verkligen..., men kanske ett gästspel i Umeå Spring Bowl - Endagars turneringen?

  • Eftersom min arbetsköpare tycker det är ok att höra av sig dagen innan om att ändra mitt pass från kväll till dagtid kunde jag och Stareater inte spela idag som planerat (däremot kräver de jävla lång framförhållning från mitt håll). Matchen blir dock av imorgon kl 10. Sen efter kl 16 imorgon kommer Patriks första match bli av. Jag hjälper han fixa konto här på forumet och på BUBBLE. Jag har själv aldrig spelat orcher, så vill ha era åsikter om detta lagbygge:

    4 st blitzers 4 st black orc blockers 1 st thrower 2 st linemen 3 st rerolls

    Sammanlagt 990k. Första inköp: apotekare. Andra inköp: Troll. Tredje inköp: Thrower. Fjärde inköp: Goblin.

    Samma fråga som förut: När kommer säsong 11 upp på Bubble? Kommer bli bökigt att hålla reda på allt på papper.

  • Låter som en bra plan som första 11 när man är "beginner". Själv brukar jag köra på troll direkt och bara två rr men då är man ju lite mer rutinerad. Hö Hö.

    @NilssonHarHund slänger du upp säsong 11 på bubble?

  • Kan man köra igång en säsong innan alla är anmälda?

Sign In or Register to comment.