Fanatic Necrons

edited 4 mars 2008 15:41 in Warhammer 40k
Tja,

Min bror skall låna mina Necrons på Fanatic. Så här tror jag att hans lista kommer att se ut? Vad tror ni om den?

HQ
Lord 150pts
Resurrection Orb (40), Warschyte (10)

Elite
10 Immortals 280pts

Troops
20 Necron Warriors 360pts
10 Necron Warriors 180pts
10 Necron Warriors 180pts

Fast attack
5 Destroyers 250pts
10 Scarab Swarms 120pts

Heavy
Monolith 235pts
Monolith 235pts

Totalt 1990pts

Kommentarer

  • *spyr* :P

    är iofs bara 8% chans att få spela mot den här armén :P
  • Äsch så jobbig är den inte! :-)

  • eller? ;P

    ta bort destroyers eller immortals och lägg till en till monolith ;P
  • He he... Ja det hade inte varir så dumt! ;P Näe så elak är inte ens jag...

  • Ser bra ut, lite små annorlunda variationer är roliga att se. T ex en lord utan destroyer kropp, veil of darkness och maxat med destroyers, även om två monolither i mitt tycke är ganska vanligt. Men dom är ju effektiva och väldigt behövliga i en necron armé, så jag ser inget fel i dom på så sätt.

    En lite annorlunda lista som jag tror är lite roligare att möta, men en liten tweakning är att ge scaraberna förmågan att kunna glanca fordon i närstrid. Kan dom inte bli upplåsta an en sentinel t ex och så kan dom hota fordon vilket gör att fienden faktiskt kommer vara tvungen att lägga eldkraft på dom. Du kan ju frigöra poäng för det här genom att ta bort lordens warscythe eller sänka antalet scarab swarms.

    Sen är jag lite osäker på huruvida man ska göra med warriornas storlek på enheterna. Fördelen med den där uppdelningen är att om man vill kan man fega tillbaka med 10 man för att garantera att undvika phase out, men jag tror att man förlorar på det allt som oftast.
  • edited 5 mars 2008 11:06
    Här är en alternativ lista! Brorsan får naturligtvis välja den som tilltalar han bäst!
    Vilken vill ni helst se?

    Lord 150pts
    Resurrection Orb, Warschyte

    Lord 150pts
    Resurrection Orb, Warschyte

    9 Immortals 252pts

    20 Necron Warriors 360pts
    10 Necron Warriors 180pts
    10 Necron Warriors 180pts

    5 Destroyers 250pts

    Monolith 235pts
    Monolith 235pts

    Totalt 1992pts
  • Urtrist att möta men kan han bara hantera spelets regler så har han mer än en god chans att vinna sina matcher.
  • Heh är inte alltid Necrons urtrist att möta =P
  • edited 9 mars 2008 16:10
    Nu vet jag inte hur mycket erfarenhet han har av att spela necrons, mycket hänger på det.

    Den lista som jag skulle rekomendera är

    Lord med veil och orb

    3 sexor med immortals

    3 tolvor med warriors

    2 treor med destroyers

    1 monlith

    2 tomb spyders
  • Tycker att den ursprungliga listan ser roligare ut än den alternativa. Däremot är väl den alternativa antagligen effektivare och lite roligare att spela iom veil på två lords som kan fara iväg med warriors.
  • Jag ser inga veils någonstans? Utom i Seigjisinghsz's variant.

  • Är jag helt fel ute men har för mig att man bara får ha en Orb i en arme.
  • Fel av mig, måste varit trött eller nått. Men jag föredrar fortfarande den ursprungliga mest. Men Seijsings variant är inte heller dum, skulle nog också varit rolig att spela mot/med.
  • @Fellman,
    Man får ha en orb på varje lord...
  • Har bara tio immortals modeller och har inte för avsikt att köpa flera. Sen har jag bara fem Destroyers och det kommer jag inte heller köpa fler av. Visst kan man göra listan mycket hårdare med immortals och destroyers, fast det här är en armé som jag nästan aldrig använder. Och själv kommer jag nog inte bygga vidare på den. Därför skall brorsan låna min Necron armé på Fanatic.
  • Personligen så tror jag att den första listan är bättre.

    En extra orb kan dock vara bra, för då kan du lättare sprida ut armen över bordet. Då du har två monliter så behövs inte veil of darkness då du ändå har så få enheter.
    Själv så skulle jag rekomendera att spela två tretton enheter och en fjorton.

    Nackdelen med stora enheter att att dom kan ha svårt att få plats. Ifall du inte vill klumpa ihop dem så finns det risk att dom som står längst bak når att skjuta.
    Ifall du tänker anvvända monolithen för att teleportera 20 gruppen så att dom kommer nära så skulle jag rekomendera att dom har en lord med Gaze of Flame med sig.

    Ifall du inte ska ha veilen eller staff of light så rekomenderar jag Nightmare shroud.

    Och så ka det vara att överväga att ha två femgrupper med immortals istället för en tia.
Sign In or Register to comment.