Säsong 11 - Pre Season Discussion

245

Kommentarer

  • edited 25 november 2014 11:25

    Pratade med Basse igår @KristofferMcSorley igår och han tycker inte att vi ska ha sudden i slutspelets matcher, bara i semi och final. Han är för något i stil med:

    Flest TD

    Flest CAS

    Bäst +/- TD

    Bäst +/- CAS

    Så ska vi slå igenom det till nästa säsong?

  • Jag tycker oxå det känns vettigt att bara köra sudden i vinna/försvinna matcher

  • Jag håller med. Det är nog lättare att planera in matcher om man vet att det max kommer att ta 3 timmar och att det inte blir en massa förlängning.

  • edited 25 november 2014 11:26

    Ja för mig spelar det ingen roll, varför den regeln tillkom var för att det blev en massa snack efter förra säsongen om vad som gäller när det blir "lika". Ingen kom med något direkt förslag som gillades av andra vad som skulle gälla först i diff (td, cas etc) så jag ändrade bara regeln för att vi skulle slippa samma sak denna säsong...

    Men är det den ordningen som jag skrev tidigare om vi vill ha igenom eller vill någon ändra på den?

  • Jag kan tänka mig ordningen TD, CAS, sen CAS +/- och sist TD +/- av den enkla anledningen att TD-starka lag kommer "först" på båda kategorierna. Men jag är helt okej men den först skrivna.

  • Och jag som tänkte att vi skulle locka fram lite "lättare" lag i serien istället för en massa bashlag :D

  • Efter att jag fick gnälla av mig där så vände allt - nu har jag sju raka vinster. Senast 3-0 och 7-0 i casualties mot norse. Det är dels för att jag lärt mig spela dem och fått ett par fina skills på dem (2 med AG-ökningar och kroxen har block och pro), men framför allt så är det turen som vänt lite. Jag tror inte att jag är mogen att spela dem nästa säsong, men någon gång så. Slann är nog verkligen både det roligaste och det hemskaste laget att spela - lite som goblins på det sättet. Och goblins är det jag siktar på till näsa säsong. Har tjatat på min kompis att måla dem.

    Om han inte har kommit igång med det vid månadsskiftet, finns det någon med tillräckligt mycket fritid för att kunna måla upp mitt goblinlag på en dryg månad? Erbjuder en back finöl (20 st Gambrinus) för ett fint arbete, alternativt 200 kr för en duglig målning.

  • edited 27 november 2014 08:16

    @Radge

    Jag kan ha tid att måla dem, men nappar någon annan så är det fritt fram, jag hade tänkt måla ett eget lag nämligen. Sedan har jag ett annat projekt på G.

    Eftersom Emil kör halflings, du goblins, så fick jag en brutal känsla i kroppen att måla upp ogräsen. Tror denna säsong kommer bli riktigt kul med dessa tre lag i ligan. Då behöver inte Mårten bråka med bubble för att få in woodlands team till denna säsong.

    Hmm tror inte jag hinner nu (med Radges goblins) när jag tänker efter, men vi får se, annars har jag de där små rackarna till utlåning.

    EDIT: Med sånna lag med i ligan kanske det finns chans att vi får se Vampyrer (Mårten), Khemri (Magnus) och Chaos (Lars alt Basse) :D

  • Jag har fina Khemri. Och Ramtut ... Men loosa NTT!!

  • Den där jävla Ramtut, vad skaru ha för han? ;)

  • Utav nyfikenhet, när börjar Säsong 11?

  • edited 27 november 2014 10:30

    @voncruxz - Efter Doubt så mot slutet av januari någon gång skulle jag tro. Vill du vara med? du är varmt välkommen isf :D

  • Jag överväger det. Har aldrig spelat BB i miniatyr format, av någon anledning så blev det typ aldrig av där jag brukade spela i Lund. Men lite sugen på att testa det är jag allt. Ska se hur jag har det med tid och möjlighet att fixa ihopa ett lag av något slag och sådant. Tur att man ska hem till skåne till jul, så kan man rota upp allt gammalt WHFB man har liggandes xD

  • Om du inte hittar det du söker i Skåne, finns väldigt många lag att låna.

  • Och det är bara att skriva en rad här, om du är sugen på att testa nån träningsmatch innan alvaret börjar :-). Finns som sagt många jag att låna

  • Jo jag har hört att det finns rätt gott om lag här uppe. Återkommer efter min resa ner till Skåne om det ^^

  • Sa du Lund? Som Upsaliensare vet man ju att allt hemskt finns just i Lund och redan här har vi ju århundradets grudge på gång. Strålande!

  • Ja det är ju nästan värre än Umeå-Skellefeteå

  • Berghem Boneheaps, Khemri, skapade inför säs 11.

  • Lund som är en sådan vacker stad! Och fylld med underbara studenter och vackra byggnader. Nej då, dem hemska orden om Lund ska jag nog lyckas få dig att svälja ner igen, tillsammans med en fot eller tre ^^

  • Colosseum Quakers - Ogräs är nu skapade för säsong 11

    Framplockade också för att målas .... :)

  • Insåg precis att om vi dumpar NTT så måste väl alla (båda) lagen vi nyss gjorde göras om igen då siffrorna inte stämmer. Suck!

  • Äh, vi röstade väl igenom att de sämre lagen skulle få behålla sina "förbättringar" bara att vi röstar nu att det fenomenala laget Khemri får behålla sina med?

  • Det var ju det där med NTT och turneringar ... Sen kommer det väl kanske en ny NTT också.

    Men nu ska vi åka och Himlabada så jag får återkomma mer seriöst på söndag.

  • Och väl på WiFi-hotellet fick jag en ny idé. Jag klurade ju på om vi kunde ta semifinaler och final säsong 10 ute på World of Boardgames som PR och happening. Då den enda helgen som verkar funka och hinnas med blir typ 21-22/12 känns det kanske lite ... sådär.

    Kanske vi istället kan köra uppstarten säsong 11 på WoB? Om jag lyckas få med alla nya jeppar blir det ju lite ballt det också. Det går till och med att köra omg 1, käka pizza och sen ta omg 2 i ett svep. Snacka om start!

    -Khemrikungen!

  • Tycker jag låter som en ypperlig idé Farao Man-kan

  • Skoj skoj tycker jag

  • Om jag tar mig till semifinal då har jag väldigt begränsade tider jag kan spela så när var hur gäller WoB?

  • edited 30 november 2014 16:51

    Jag har insett att sett bara till mitt eget schema är den enda fungerande helgen 20-21/12 och då känner jag att uppslutningen väl blir sådär.

    WoB är "bara" att säga till i förväg så lägger de/vi ut BB-grejset som en Event på ansiktsboken så alla som vill kan komma och kolla. Normala öppettidet för butiken men det är okej tycker jag.

  • Lö 10-16 och sö 12-18 så det blir väl back to back-matcher typ.

Sign In or Register to comment.