Regelboks errata! tex. 50% lords och 50% heroes

edited 23 oktober 2014 22:43 in Warhammer fantasy

http://www.blacklibrary.com/Downloads/Product/PDF/Warhammer/WARHAMMER_RULEBOOKv1.9.pdf

Galet! Två ganska stora regeländringar som tydligen är i regelboken nu. 50% på lords och heroes och alla kan använda Lore of undeath.

Kommentarer

  • Tackar, slipper leta om det nu =)

  • Är bara kötta 5 demonprinsar nu då

  • Kommer bli knas!!

  • Kommer bli kanon! Rätt steg att ta, gör det lättare (billigare) att komma igång med hobbyn, få in nytt blod.

  • Ja jag är inte helt emot heller, liksom är ju coolt med starka hjältar i ett fantasy spel

  • Och kom ihåg att 50% betyder inte att man måste spela med 50%. Tycker man det känns fel så kommer man ju bara överrens med sin motståndare. Samma sak går ju att tillämpa för turneringar, det är ju bara för TO's att sätta egna gränser.

  • Tror det kommer bli bra.

  • Oj oj.. det blir många karaktärer för Empire =)

  • Special characters... ska dom äntligen få luft eller ?

  • Special characters var inte förbjudna på senaste FF

  • Blir ju iof lättare att köra vissa av special karaktärerna då man inte behöver offra sin lvl 4

  • Förödande för oss som vill spela Fantasy med balanserade regler, spelet är inte anpassat öht efter dessa regeländringar.

    glhf för er som blir kvar, annars ses vi (kanske) i 9th :)

  • Jag tror inte att man måste gå full doom-and-gloom än faktiskt. Jag är rätt nöjd med det här, nu kan jag faktiskt spela med en Vampire Lord på en Zombie Dragon på det sättet jag vill spela med honom på.

  • Jo men det finns lite fler möjligheter till tråkiga listor. WoC kan ju bygga ännu tråkigare listor än dom kan göra nu exempelvis och vampyrerna borde kunna bygga en del knasiga dödsstjärnor också.

  • .... fast att man KAN göra en sak betyder inte att man MÅSTE göra det.... :-)

  • +1 till Lost

    Men det är en konstig regeländring med tanke på vad folk sa om "HeroHammer" under 3-4 Ed av Fantasy.

    Det är ju turnerings-scenen som, som vanligt blir (kan bli?) drabbad av detta, för om man är rädd att ens polare ska göra spelet tråkigt med detta så... kanske man bör byta kompisar?

  • Jo så är det ju, men spelar man med en kompis så kan man ju faktiskt spela med vad man vill. Jag menar vill jag prova spela en match med bara hjältar mot en polare för att det är kul så kan man ju göra det. Samma sak med alla andra regler egentligen.

  • Sen på turneringar så måste man ju börja fundera vilka regeländringar man vill ha, jag förväntar mig iallafall att en del kommer att komma med det hårdaste och smutsigaste som går att komma med på turneringar och vill dom spela spelet på det sättet så är det ok. Så då är det upp till dom som sätter kompen att försöka hitta det system som blir roligast för de flesta. Jag skulle nog inte tycka att det var så roligt att spela mot exempelvis 1875 woc hjältar som flyger omkring mer än kanske maximalt en match.

  • 1875... Det var ganska många!

  • Jo In the endtimes a chaoslord Is only 1 point, endtimes indeed

  • Man skulle kunna göra en restriktion på att man får ha max 2-3 av samma typ av hjälte. Då skulle man stoppa 20 Exalted Heroes eller enheter med Scar Veterans.

  • Jo men det där funderar vi som pillar på med restriktioner, sen får vi väl se om det kanske t.o.m kommer en ny edition innan nästa FF.

  • Ja finns ju mycket man kan göra, men är också tråkigt att göra restrictioner som påverkar alla armeér för att vissa kan göra brutna listor. Är ju tex. tråkigt att bara få ta 3 night goblin big bosses. Men som empa sa, är ju bara vänta och se vad som händer, med nya regler osv, är långt kvar till nästa fanatic

  • Nej en sån restriktion skulle slå ganska fel och inte hjälpa så mkt heller.

  • Jag hoppas få spela en End times match snart mot nått riktigt smutsigt.

    Woc känns på förhand rätt smutsiga med alla deras hårda karaktärer. Men å andra sidan kan de flesta göra rätt vidriga kombinationer av karaktärer/enheter med denna nya Errata.

Sign In or Register to comment.